حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینستاگرام ریلز (Reels) رسما ارایه شد: یکی کپی دیگر فیسبوک، این بار از TikTok

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

هر چند اینستاگرام این روزها در کشور ما و البته جهان محبوب است اما این پلتفرم لزوما یک پلتفرم اصیل نیست. آن ها قابلیت استوری را اسنپ چت و حالا قابلیت ریلز را از تیک تاک کپی می کنند و از جامعه بزرگ کاربرانش استفاده می کند تا این ویژگی ها جزئی از اینستاگرام در ذهن ها بماند در حالی که اینطور نیست. به هر صورت امروز اینستاگرام ریلز (Reels) رسما ارایه شد و همانطور که گفتیم یکی کپی دیگر فیسبوک، این بار از TikTok است.

اینستاگرام ریلز

مدت هاست که درباره اینستاگرام Reels می شنویم و به صورت آزمایشی در برخی بازارها در دسترس بود. این بار اما ارایه جهانی است و قابلیت ریلز در کنار استوری قرار است که اینستاگرام را قدرتمندتر کند.

اینستاگرام تلاش دارد تا تیک تاک را در خود کپی کند و حالا امروز رسما اعلام شد که این ویژگی را به نام Reels ارائه می دهد.

اما ریلز چیست؟

اینستاگرام ریلز

اینستاگرام ریلز

اینستاگرام ریلز به شما امکان می دهد ویدیوهای ۱۵ ثانیه ای با ترکیب چند کلیپ را با صدا، افکت و ابزار خلاق جدید ضبط و ویرایش کنید. به یاد دارید اولین ارایه ویدیو در اینستاگرام را؟ آن زمان هم ویدیوها ۱۵ ثانیه ای بود اما حالا IGTV های یک ساعتی وجود دارند!

بدیهی است که این تلاش برای رقابت با TikTok، پلت فرم رسانه های اجتماعی گسترده (و بحث برانگیز) است و در حال حاضر در ۵۰ کشور جهان در دسترس است. برای یادآوری بد نیست بگویم که تیک تاک در چند ماه اخیر محبوب ترین شبکه احتماعی بوده و فیس بوک، اینستاگرام و حتی پیام رسان واتس اپ را از نظر دانلود پشت سرگذاشت.

اینستاگرام Reels اکنون در بخش دوربین اینستاگرام (دکمه در گوشه بالا سمت چپ) قرار دارد که در آن طراحی مجدد کل رابط کاربری ارایه شده است. ابزارهای متنوعی برای ویرایش وجود دارد مثلا:

  1. ۱- اضافه کردن صدا
  2. ۲- افکت واقعیت افزوده یا AR
  3. ۳- تایمر و شمارش معکوس برای همه رقص های سرگرم کننده ای که می خواهید انجام دهید.

اشتراک گذاری ریلز اینستاگرام به همان روشی انجام می شود که لایو یا پست های معمولی به اشتراک گذاشته می شوند. آنها به یک برگه اختصاصی در پروفایل می روند و توسط همه قابل مشاهده هستند، یا اگر تنظیمات حریم خصوصی شما به صورت خصوصی تنظیم شده باشد، فقط افرادی که فالوور شما هستند.

پس از آماده شدن ریلز، می توان آن را به عنوان پیش نویس ذخیره کرد، تصویر پیش نمایش را تغییر داد و تقریباً تمام ویژگی های ویرایش هنگام ارسال فیلم در دسترس شماست.

تماشای اینستاگرام ریلز ساده است، مثل دیدن یک عکس یا فیلم معمولی. یک ریلز یا در قسمت صفحه اصلی (فید شما) یا در قسمت Discover ظاهر می شود و اینستاگرام برخی از آنها را با عنوان “برجسته” نشان می دهد تا “به کاربران در یافتن محتوای اصلی سرگرمی و الهام بخش” کمک کند!

اینستاگرام هنوز لیست کاملی از کشورهای را که Reels به طور رسمی در دسترس است، منتشر نمی کند اما به جز برزیل، یعنی جایی که این ویژگی آزمایش شده است، در ایالات متحده ، انگلستان ، هند ، ژاپن ، استرالیا ، فرانسه و آلمان نیز در دسترس است.

نظر شما چیست؟ ویژگی اینستاگرام Reels را می پسندید؟ آن را تجربه کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

دکتر گپی

afsoon

تیک تاک بی رقیب هست .اینستاگرام هم عالیه اما نه به اندازه کافی .

AŁɪ

یکی تیک تاک یکی لایکی ،جفتشون بچه مچه ها ریختن توش ابادش کردن .
حالا تیک تاک بهتره یکم ولی لایکی که همه بچه کوچه ای هستن توش اصلا بری توش دلت نمی‌خواد برگردی 😂🙄
(امیدوارم گرفته باشی )

afsoon

خخخ

Taha

دقیقا 🤣 تو تیک تاک همشون سلاطین پارک هستن🤣

Mahdi

من که اینستا رو بیشتر دوست دارم

TheFreeCritic

تیک تاک رسما یه عذاب الهی از طرف خدا برای ما بود اپلیکیشن مسخره و بدردنخور اینستا خیلی بهتره

Milad7

همچنان اینستا را بیشتر دوست دارم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)