حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ اگزینوس ۹۶۱۱ با معماری ۱۰ نانومتری رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

چهار روز پیش بود که در ترنجی خواندیم گلکسی ام ۳۰ اس (Galaxy M30s) با دوربین سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی، باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری و اگزینوس ۹۶۱۱ رسما معرفی شد. همانطور که حتما توجه کرده اید، چیپستی در قلب گلکس ام ۳۰ اس وجود داشت که هنوز معرفی نشد بود! اگزینوس ۹۶۱۱ (Exynos 9611) با معماری ۱۰ نانومتری رسما معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

سامسونگ اگزینوس ۹۶۱۱

سامسونگ اگزینوس ۹۶۱۱

سامسونگ اگزینوس ۹۶۱۱

تراشه اگزینوس ۹۶۱۱ سامسونگ (Samsung Exynos 9611) با فناوری ساخت ۱۰ نانومتری، سرعت بیشتر نسبت به قبل و برخورداری از قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد.

سامسونگ رسما چیپست جدید خود را با نام اگزینوس ۹۶۱۱ (Exynos 9611) معرفی کرد. این تراشه جدید نسبت به چیپست اگزینوس ۹۶۱۰ ارتقا پیدا کرده و ویژگی‌های جدیدی را با خود به همراه آورده است. چیپست اگزینوس ۹۶۱۱ از همان فناوری ساخت 10 نانومتری نسخه قبلی بهره می‌برد و شامل 4 هسته Cortex A73 با حداکثر سرعت 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex A53 با حداکثر سرعت 1.7 گیگاهرتز در آرایش 8 هسته 64 بیتی می‌شود.

این معماری ساخت مشابه تراشه اگزینوس ۹۶۱۰ است، اما سرعت کلاک نسبت به قبل پیشرفت کرده است. اگزینوس 9611 همچنین با پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3 جفت می‌شود که وظایف فرایندهای گرافیکی را بر عهده دارد. این نیز همان پردازشگر گرافیکی موجود در اگزینوس 9610 است، اما در مقایسه با قبل بهبود پیدا کرده است. با این سخت افزار کاربران می‌توانند فعالیت‌های مورد علاقه خود مانند بازی‌های گرافیکی را بدون مشکل انجام دهند.

اگزینوس ۹۶۱۱ و هوش مصنوعی

اگزینوس ۹۶۱۱ و هوش مصنوعی

اگزینوس ۹۶۱۱ و هوش مصنوعی

چیپست اگزینوس ۹۶۱۱ همچنین عملکرد هوش مصنوعی را برای تجربیات نسل بعدی، از برنامه‌های هوش مصنوعی گرفته تا دوربین ارائه می‌دهد. این چیپست دارای یک موتور هوش مصنوعی داخلی است که از واحد پردازش ویژن تشکیل شده است. این قابلیت، گوشی هوشمند را قادر می‌سازد که از یک دوربین هوشمند درجه یک برخوردار باشد و به این ترتیب باعث پیشرفت‌های قابل توجهی در عکس‌های ثبت شده با دوربین می‌شود. تراشه جدید سامسونگ از طریق فناوری یادگیری عمیق ماشینی، قابلیت هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد.

این چیپست جدید همچنین پیشرفت‌هایی در پردازش تصاویر به همراه دارد. اگزینوس ۹۶۱۱ با یک پردازنده سیگنال دیجیتال و یک موتور شبکه عصبی ساخته شده و واحد پردازش تصویر می‌تواند سیگنال‌های آنالوگ تصاویر و فیلم‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و اشیا و محیط موجود در صحنه را شناسایی کند. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد از تجربیات غنی شده عکاسی لذت بببرند و کارهای بیشتری با خدمات دستیار هوشمند انجام دهند.

واحد پردازش تصویر پیشرفته از داده‌های به دست آمده برای تنظیم دقیق تنظیماتی مانند اکسپوژر، اشباع، کنتراست، وضوح و غیره استفاده می‌کند تا عکسی با کیفیت بالا را تهیه کند. سنجش عمق هوشمند هم به گوشی های هوشمند اجازه می‌دهد تا فقط با یک دوربین واحد، یک عکس پرتره بسیار زیبا با جلوه بوکه بگیرند. علاوه بر آن چیپست اگزینوس 9611 از راه‌حل‌های چند دوربین متنوع مانند دوربین عریض، فوق عریض و تله پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ

سامسونگ

برای اتصالات، چیپست اگزینوس ۹۶۱۱ سامسونگ از مودم LTE و راه‌حل‌های متنوع اتصال برخوردار است. مودم یکپارچه از حداکثر 600 مگابیت بر ثانیه برای داون لینک با 3CA و 150 مگابیت بر ثانیه برای آپ لینک با 2CA برای فعالیت‌های استریمینگ و پخش مستقیم پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین چندین ویژگی اتصال مانند وای فای، بلوتوث 5.0 و رادیو FM را در خود جای داده است. علاوه بر این، برای تجربیات مبتنی بر موقعیت مکانی، این تراشه دارای گیرنده چهار حالته GNSS (سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی) است که شامل GPS (سیستم موقعیت‌یابی جهانی)، GLONASS ، BeiDou و Galileo می‌شود.

نظر شما درباره چیپست اگزینوس ۹۶۱۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

در کل خوبه برای ام ۳۰ اس
و ی جورای جواب گو اکثر نیاز کاربران تو اون رنج قیمت میده
ب گمونم حدود ۱۵۵ تا ۱۶۵ نمره بیاره ک قدرتش بد نیس

android pie

خوبه بد نیست فقط یه ارتقای جزئی اگزینوس9610 هست و برای M30S کاملا کافی هست میتونه حدود 150 هزار تو انتوتو بیاره که بد نیست

Milad7

مصرف اگزینوس کلا بالاست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)