حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگزینوس ۹۸۲۵ (Exynos 9825) با معماری ۷ نانومتری رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 22 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

سه روز پیش بود که تیزر رسمی سامسونگ برای اگزینوس ۹۸۲۵ را دیدیم و تاریخ معرفی برای امروز اعلام شد. امروز و تنها ساعاتی پیش از معرفی گلکسی نوت ۱۰ چیپست اگزینوس ۹۸۲۵ سامسونگ معرفی شده است. این پردازنده با معماری ۷ نانومتری توسعه یافته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با Exynos 9825 بیشتر آشنا شویم.

اگزینوس ۹۸۲۵ (Exynos 9825)

اگزینوس ۹۸۲۵

اگزینوس ۹۸۲۵

تنها چند ساعت قبل از رونمایی از پرچمداران جدید سامسونگ، شاهد معرفی پردازنده جدید این شرکت کره ای هستیم. چیپست اگزینوس ۹۸۲۵ سامسونگ به عنوان جایگزین اگزینوس ۹۸۲۰ وارد بازار می شود. این پردازنده برخلاف نسل گذشته خود که دارای معماری 8 نانومتری بود، با لیتوگرافی 7 نانومتری EUV توسعه یافته است. این تغییر معماری باعث افزایش 20 تا 30 درصدی تعداد ترانزیستورها و کاهش 30 تا 50 درصدی مصرف انرژی می شود.

چیپست اگزینوس 9825 به دو هسته اختصاصی سامسونگ، 2 هفته Cortex-A75 و 4 هسته Cortex-A55 مجهز شده است. در حال حاضر این شرکت کره ای فرکانس این خوشه ها را مشخص نکرده است. Mali-G76 مانند چیپست اگزینوس 9820، به عنوان پردازنده گرافیکی این تراشه جدید فعالیت می کند. سامسونگ اعلام کرده فرکانس پردازنده گرافیکی و هسته های Cortex-A75 پردازنده اگزینوس 9825 در مقایسه با نسل گذشته بالاتر است.

اگزینوس ۹۸۲۵

اگزینوس ۹۸۲۵

چیپست اگزینوس ۹۸۲۵ سامسونگ به واحد پردازش عصبی برای هوش مصنوعی مجهز شده است. این NPU برای بهبود عملکرد این پردازنده در زمینه هوش مصنوعی توسعه یافته است. این شبکه پردازش عصبی وظیفه شناسایی اجسام و صحنه ها را بر عهده دارد که به پردازشگر سیگنال تصویر اجازه ثبت عکس های دقیق را می دهد.

پردازنده جدید سامسونگ به مودم 4G LTE مجهز شده است؛ با این حال می توان آن را همراه با مودم 5G اگزینوس ۵۱۰۰ نیز روانه بازار کرد. دستگاه های مجهز به این پردازنده قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 4K و به صورت 150 فریم بر ثانیه هستند.

از دیگر مشخصات چیپست اگزینوس 9825 سامسونگ می توان به قابلیت پشتیبانی از نمایشگر با رزولوشن 2160 × 4096 پیکسل، پشتیبانی از حافظه داخلی UFS 3.0، پشتیبانی از رم LPDDR4X و پشتیبانی از دوربین اصلی دوگانه 16 + 16 مگاپیکسلی اشاره کرد. انتظار می رود این پردازنده جدید در گوشی های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس مورد استفاده قرار بگیرد.

نظر شما درباره اگزینوس ۹۸۲۵ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

😍

لیتوگرافیش euv نیست؟

بخوایم واقع بین باشیم این همون ۹۸۲۰ فقط فرکانسارو برده بالا و لیتوگرافی🤔
ولی باز بهتر از هیچیه لااقل

کهکشان

این پردازنده برخلاف نسل گذشته خود که دارای معماری 8 نانومتری بود، با لیتوگرافی 7 نانومتری EUV توسعه یافته است

————-

مطمئنی متنو درست خوندی؟ واقعیتو در واقعیت میبینی یا در چیزی که تو ذهنت خودت میسازی؟
چیزی که جلو چشاته واقعیته ! نه چیزی که دوست داری فقط بی ارزش جلوه بدی !

_V_

اونموقع ک این کامنتو دادم تازه از خواب بیدار شدم فقط اولشو خوندم چرا جوش میاری برادر مومن😀
من فن سامسونگم فکر نمیکنم انقدر عصبانیت نیاز باشه

Jason bourn

واقعا باید احسنت گفت به سامسونگ که اشتباه نکنم اولین پردازنده دنیا ۷ نانو با معماری euv هست
بعد سهام دارا هواوی پردازنده نیومدشون رو به سر اگزینوس میزدن! البته هواوی تقریبا تو نواوری پردازنده هه تو تقریبا هیچ چیزی‌اولین نبوده! نه npu ( اپل a11) نه معماری پردازنده ( همین اگزینوس ۹۸۲۵ ) فقط ادعای اولین بودنو داره
البته یه واقعیتم باید پذیرفت که اگزینوس ۹۸۲۰ در اصل باید اگزینوس ۹۸۲۵ میبود!
چون همین الانشم عملا جز معماری که مصرف باتریو میاره پایین پیشرفتی نداشته نه تو isp نه توی npu نه gpu نه cpu

_V_

البته اولین ۷ نانومتری رو هواوی زد
_____________

درسته زیاد پیشرفتی نداشته تو بخشای دیگه ولی لیتوگرافی خیلی!پیشرفت داشته
فکر کنم به خاطر اینه که حجم کمتر نوت رو جبران کنه

_V_

این هواوی جواب اون بخش euv نبودا
اونجایی که تو نواوری هیچی نبوده

البته یه چیزیم هست اینکه این لیتوگرافیا نه برای اپل نه اسنپ نه هواوی نمیشه اونجوری افتخار حساب کرد سامسونگ و tsmc ان که دارن این تکنولوژیارو ارمغان میارن و اونا فقط مصرف میکنن

نیما عرفانی

(البته یه چیزیم هست اینکه این لیتوگرافیا نه برای اپل نه اسنپ نه هواوی نمیشه اونجوری افتخار حساب کرد سامسونگ و tsmc ان که دارن این تکنولوژیارو ارمغان میارن و اونا فقط مصرف میکنن)
این دقیقاً بحث همون ODM , OEM هست. طراحیِ چیپست های کایرین رو خودِ هواوی و برپایه ی تجهیزات آرم انجام میده در نهایت خط تولید و لیتوگرافیِ چیپست بر عهده ی tsmc و های سیلیکونِ.
در بحث اولین بودن هم ، اولین چیپست با npu مجزای سخت افزاری رو کایرین ۹۷۰ داشت. اولین چیپست ۷ نانومتری هم که معرفی شد کایرین ۹۸۰ بود ولی اولین چیپست ۷ نانومتری که وارد بازار شد a12 اپل بود.

pedram_01

من انتظارم حداقل گرافیک با هسته های بیشتر بود که بروارده نشد گفتم حداقل مالی جی ۷۶ با ۱۴ یا ۱۶ هسته هست که باز همون ۱۲ هسته رو استفاده کرد. بقیه چیزا هم که مالی ۹۲۰ هست . شاید تنها تفاوت رو در ۸ و ۷ نانومتری اونا دونست

DR.ZEUS

یکم دقت کنی میبینی باز هم تفارت دارن مثلا ۹۸۲۰ نمیتونست ۴k فیلم برداری کنه این اولین گوشی به غیر از آپل هست که میبینم ۴k فیلمبرداری میکنه حتی p30 pro هم فول اچ دی 1080 فیلم برداری میکنه

DR.ZEUS

اپل

Mahdi.L

اگزینوس 8895 هم قادر 4K60FPS فیلم برداری کنه(با نرم افزار مخصوص) بعد ۹۸۲۰ نمیتونست؟!!

afsoon

این چی میگه؟ 😐😂۴ کی رو میانرده ها هم دارن‌..

کهکشان

این فورکی با پشتیبانی از hdr 10 پلاس هست !
حالا خوبه پیسی گ و زوت حتی 4 کی 60 فریم معمولیم نداره !
ضمنا میدونستی اسلو 960 واقعی هم نداره ؟ چون اصلا dram نداره !

aliasad

ماشاالله به این همه اطلاعات😑

android pie

میتونه رقیب مستقیم اسنپ 855 باشه

✔ TVKade

از نظر قدرت و عملکرد ظاهرا تغییری نسبت به اگزینوس قبلی نداشته و دوباره کانفیگ اگزینوس 9820 رو اینجا شاهد هستیم صرفا ابعاد ترانزیستورها کوچکتر شدن = مصرف انرژی کمتر با عملکرد مشابه که پیشرفت قابل توجه ای نسبت به 9820 و رسیدن به رقبا در زمینه باتری لایف حساب میشه.
بطور کلی این پردازنده شانسی در مقابل پردازنده های جدید کایرین و اپل که با ساختار جدید و هسته های a77 ماه بعد معرفی میشن نداره.

Saeed mirzaei

همین که پیشرفت داشته ، خودش جای شکر هست که 8 نانومتری رو رسونده به 7 نانومتری ، با این که پیشرفتش کافی نیست ولی بهتر از عدم پیشرفته

علی شیخ زاده

بیشتر تلاش سامسونگ روی کاهش مصرف انرژی بوده و انگار هدف از معرفی چیپست جدید همینه

afsoon

کلا یکم فرکانس رو بردن بالاتر .یه دروغ کوچلو هم در مورد نانومتر .

_V_

بعد میگیم ترول ناراحت میشی

Taskin

بفد از نتایج نسبتا نا خوشایند ۹۸۲۰ سامسونگ فقط سعی کردل با این پردازنده کمی قدرت که گوشی زیاد در برابر چیپست های جدید هواوی و اپل قدیمی نشه
و خب باتری لایف که از همش مهم تره و اس ۱۰ پلاس زیاد توش موفق نبود پس معرفی چنین پردازنده ای با تغیرات کم زیاد عجیب و دور از انتظار نیست

_V_

“و خب باتری لایف که از همش مهم تره و اس ۱۰ پلاس زیاد توش موفق نبود”
بعد از نسخه اسنپ اس۱۰ پلاس و پی ۳۰ پرو بهترین عمر باتریو با ۱۵ دقیقه اختلاف از پی۳۰ پرو داره بعد میگی موفق نبود داداش😑😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)