سه هفته پیش بود که فیس لیفت رنو ساندرو ۲۰۲۰ را دیدیم. چند روز پس از آن اولین تصاویر از فیس لیفت رنو ساندرو ۲۰۲۰ منتشر شد. امروز در نهایت فیس لیفت ساندرو ۲۰۲۰ در کنار لوگان و ساندرو اسنپ وی جدید در برزیل معرفی شدند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.
شرکت خودروسازی رنو فرانسه برای بازار آمریکای جنوبی مدل فیس لیفت رنو ساندرو ، استپ وی و لوگان را تولید و از آنها در برزیل پرده برداشت. این سه مدل نسبت به مدل قبلی خود از تغییرات ظاهری جزئی بهره میبرند و کیفیت داخلی آنها نیز بهبود پیدا کرده است. شرکت رنو برای این مدلها گیربکس CVT جدید و سیستمهای ایمنی متعددی را در نظر گرفته است. گفتنی است این شرکت خودروسازی مدل استپ وی را به صورت مستقل عرضه کرده و نام ساندرو را از آن برداشته است.
شرکت رنو در قسمت جلویی این خودروها از دیلایتهایی به شکل C درون چراغهای جلو استفاده کرده است. همچنین تغییراتی که در جلوپنجره این خودروها انجام شده آنها را به جدیدترین محصولات رنو شبیه کرده است. در این خودروها شاهد سپر جدیدی نیز هستیم که ظاهر آنها را جذابتر از قبل نشان میدهد.
در عقب فیس لیفت رنو ساندرو و استپ وی چراغهای LED بسیار جدیدی دیده میشود که تا روی در صندوق بار امتداد دارند که البته ظاهر متفاوتی در این خودروها به وجود آوردند. هرچند از این لحاظ برای لوگان استثنایی در نظر گرفته شده است، چراغهای عقب آن با تغییرات زیادی همراه نبوده و فقط گرافیک داخلی جدیدی برای آن در نظر گرفتند.
شرکت رنو برای این خودروها متریال جدیدی شامل پارچه یا چرم جدید برای رو دریها، غربیلک فرمان چرمی با تریم کرومی و پوشش سقف تیره را در نظر گرفته است که نسبت به قبل بهبود چشمگیری داشتهاند. همچنین شاهد صندلیهای جدیدی در این خودروها هستیم که طراحان برای افزایش راحتی و ارگونومی آنها را عریضتر کردهاند و برای ساخت آنها از فومهای ضخیمتری استفاده شده است. برای این خودروها سیستم اطلاعات سرگرمی جدید Media Evolution با نمایشگر 7 اینچی ارائه شده است که از کارپلی، اندروید اتو و بلوتوث بهره میبرد.
فیس لیفت ساندرو ، لوگان و استپ وی با دو موتور بنزینی در بازار آمریکای جنوبی عرضه خواهند شد. پیشرانه پایه یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر است که میتواند قدرتی معادل 79 اسب بخار را تولید کند که نیروی تولید شده از آن فقط با یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخها منتقل میشود.
پیشرانه دوم یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر است که قادر است قدرتی برابر با 115 اسب بخار را ارائه کند و قدرت تولید شده از آن نیز به صورت استاندارد توسط همان گیربکس دستی به چرخها انتقال پیدا میکند، اما مشتریان میتوانند برای این موتور گیربکس CVT جدید را سفارش دهند. هر دو موتور این خودروها قادرند از سوخت اتانول نیز استفاده کنند که با چنین سوختی قدرت تولیدی آن 3 واحد اسب بخار افزایش پیدا میکند.
بر اساس تصاویر منتشر شده از این خودروها شاهد پوششهای پلاستیکی در قسمتهای زیرین بدنه و اطراف گلگیرها هستیم. البته فقط مدلهای مجهز به گیربکس CVT از این پوششها بهره میبرند. طبق این تصاویر احتمال میرود ارتفاع لوگان از سطح زمین نسبت به مدلهای داچیا افزایش پیدا کرده باشد. شرکت رنو برای تمامی این خودروها 4 ایربگ به صورت استاندارد در نظر گرفته است و تمامی آنها از گیرههای ایزوفیکس برای دو صندلی کودک در عقب بهره میبرند.
همچنین مدلهای CVT از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم کمک به شروع حرکت در سراشیبیها برخوردارند. قیمت فیس لیفت ساندرو در برزیل از 46 هزار و 900 رئال برابر 12 هزار و 500 دلار، قیمت لوگان از 50 هزار و 490 رئال برابر با 13 هزار و 425 دلار و قیمت استپ وی از 61 هزار و 190 رئال برابر با 16 هزار و 275 دلار شروع میشود.
در ادامه شما را به تماشای گالری تصاویر این سه فیس لیفت برزیلی محصولات محبوب رنو دعوت می کنیم:
نظر شما درباره این سه فیس لیفت رنو چیست؟
logan که تغییر خاصی نکرده مثه همون نسخه ی قبلیشه که ایران به اسم رنو سیمبل میشناسن ،با کمی تفاوت در گرافیک چراغ هاش
خدا باید ایرانی ها رو مستقیم به بهشت راهی کنه .
چقدر باید یک ایرانی کارگری کنه بتونه ارزونترین ماشین رو بخره تا پولش برسه ماشین قیمتش 2 برابر شده
ساندرو معمولی ماشین خوب و بی سر و صدایی بود ولی کابین زشتی داشت 👍