حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خط تولید پژو ۳۰۱ ایران خودرو را ببینید

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

امروز بود که در ترنجی درباره آغاز تولید پژو ۳۰۱ داخلی از امروز در ایران خودرو صحبت کردیم. این خط تولید رسما افتتاح شده است و تولید پژو ۳۰۱ داخلی در آن جریان دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا خط تولید پژو ۳۰۱ ایران خودرو را ببینید.

خط تولید پژو ۳۰۱ ایران خودرو

خط تولید پژو ۳۰۱ ایران خودرو

خط تولید پژو ۳۰۱ ایران خودرو

صبح امروز در حضور معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری، مدیران ارشد ایران خودرو و اصحاب رسانه، خط تولید پژو ۳۰۱ افتتاح شد.

در حال حاضر ایران خودرو تولید آزمایشی این سدان جدید را با داخلی سازی فراتر از ۸۰ درصد آغاز کرده است. اکثر قطعات این خودرو در دو سالن تولید و مونتاژ می شوند و در اصل پژو ۳۰۱ خط تولید مشترکی با پژو ۲۰۰۸ دارد.

با توجه به نمونه های موجود در خط تولید ایران خودرو، فعلا تولید آزمایشی این سدان جدید در سه تیپ مختلف انجام می شود که از نظر فنی و امکانات با هم متفاوت هستند. اما آنچه که واضح است، پیشرانه EC5 تولید داخل بر روی پژو ۳۰۱ تمام نسخه های ۳۰۱ نصب می شود و جعبه دنده BE4 دستی و ۶ سرعته اتوماتیک آیسین نیز در نمونه های دنده ای و اتوماتیک دیده می شود.

حضور ۳۰۰ قطعه ساز داخلی در پروژه خودکفایی تولید پژو ۳۰۱ باعث شده تا اکثر قطعات بدنه، تریم، موتور، گیربکس، تعلیق، انتقال قدرت و… این خودرو نیز در کشور تولید شود.

گالری تصاویر خط تولید پژو ۳۰۱ ایران خودرو

برنامه ريزي و هدف ايران خودرو در 5 سال نخست، توليد 400 هزار دستگاه از اين محصول است. محصول 301 در قالب 3 تيپ و واريانت شامل دو واريانت با گيربكس دستي و موتور EC5 و يك تيپ و نوع با گيربكس اتوماتيك و موتور EC5 به توليد خواهد رسيد.

حجم موتور اين خودرو 1.6 ليتر، حداكثر قدرت آن 115 اسب بخار و حداكثر گشتاور آن 150 نيوتن متر در دور موتور 4 هزار است. در تيپ توليدي 301 در سال نخست، گيربكس دستي 5 سرعته تعبيه خواهد شد. گنجايش صندوق عقب آن با ظرفيت 640 ليتر نيازهاي يك خانواده ايراني را مرتفع مي كند. 301 سطح آلايندگي استاندارد يورو 5 را پاس كرده و دوستدار محيط زيست به حساب مي آيد.

سيستم ترمز ABS، سيستم ايمني ESP، ايربگ جلو، چراغ هاي مه شكن جلو و عقب، چراغ هاي دی لايت به هنگام رانندگي، تهويه مطبوع دستي و رينگ آلومينيومي 15 اينچ از جمله مشخصات اصلي خودرو است.

پژو ۳۰۱ برای شما خودرو جذابی است؟ فکر می کنید ایران خودرو بتواند از تولید آن سربلند بیرون بیاید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

🔫😐

afsoon

موتور ۲۰۶ هست؟ 😐قیمتش اگر صد ملیون باشه خوبه هرچند بازم اکثریت مردم نمیتونن بخرن .چهارصد هزار دستگاه در پنج سال 🤭راست میگی تا خر سوار هست خر هم هست 😑

ARMTIN

آقای عطایی
فرماندهان ارتش از نسخه نظامی هالولنز 2 ماکروسافت تمجید کردند ، که آمریکا هواوی به ارتباط با ارتش و نظام چین متهم میکرد تهدیدی برای کل جهان میدونست که این دروغ بزرگ آمریکا نشون میده
https://mspoweruser.com/army-chiefs-praise-microsofts-military-hololens-2/

The Destroyer

همون مشخصات دنا پلاس رو داره با اندکی تغییر منتها چون ظاهرش جدید تره و آرم پژو رو داره حداقل 30 – 40 میلیون گرونتر میفروشنش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)