حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش فوری ایران خودرو تنها در ۱ دقیقه تمام شد، خودروهایی که کسی نمی بیند!

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

شرکت ایران خودرو در این روزها محصولات خود را در قالب طرح‌های فروش فوری به مشتریان عرضه می‌کند، اما تکمیل ظرفیت فروش اینترنتی ایران خودرو در یک دقیقه باعث اعتراض مشتریان شده است. فروش فوری ایران خودرو تنها در ۱ دقیقه تمام شد، خودروهایی که کسی نمی بیند و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم؛ با ترنجی همراه باشید.

شرکت ایران خودرو از اواخر سال گذشته به صورت روزانه محصولات خود از جمله پژو 405، سمند و پژو 206 را در قالب طرح‌های فروش فوری به مشتریان عرضه می‌کند. در این طرح‌های فروش، ثبت نام از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود و موعد تحویل خودروها نیز 30 روزه اعلام شده است. اما طبق معمول این طرح‌های فروش فوری نیز بدون حاشیه نبوده و اعتراض‌هایی را به دنبال داشته است.

تکمیل ظرفیت فروش اینترنتی ایران خودرو در کمتر از ۱ دقیقه

اخیرا تکمیل ظرفیت ثبت نام در فروش اینترنتی ایران خودرو در عرض یک دقیقه باز هم باعث عصبانی شدن و اعتراض مشتریان شده است. طبق تصاویر منتشر شده و همچنین اعلام برخی کاربران، ثبت نام اینترنتی محصولات ایران خودرو که قرار بوده راس ساعت 10 صبح آغاز شود در ساعت 10:01 بسته و ظرفیت ثبت نام تکمیل می‌شود. قطعا قابل باور نیست که ظرفیت فروش اینترنتی ایران خودرو در یک دقیقه توسط مشتریان عادی تکمیل شده باشد. در این یک دقیقه مشتری حتی وقت نمی‌کند کد ملی خود را وارد کند چه برسد به این که بتواند مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام دهد. این در حالی است که برای ثبت نام، کلی اطلاعات دیگر از جمله آدرس پستی، شماره تماس، رفتن به درگاه پرداخت و پر کردن اطلاعات بانکی نیز لازم است و تازه محدودیت‌هایی هم برای هر کد ملی در نظر گرفته شده است.

پیش فروش ایران خودرو

پیش فروش ایران خودرو

به نظر می‌رسد در وضعیت فعلی بازار خودرو و گرانی خودروها، نباید تمام تقصیرها را گردن دلالان بیندازیم و شرکت‌های خودروسازی نیز بسیار مقصر هستند. یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار ایران این است که خودروها با قیمت واقعی کارخانه به دست مشتریان نمی‌رسد و خودرو در بازار کم آمده است. قیمت‌های نجومی هم در جاهای دیگری تعیین می‌شوند و قیمت‌های غیر واقعی دلالان در سایت‌های آگهی خرید و فروش مانند دیوار و باما و شیپور بهانه است. مشتریانی که به خرید خودرو نیاز دارند، مجبور هستند به هر قیمتی که در بازار گفته می‌شود تن بدهند چون اصلا امکان خرید از خود شرکت خودروساز را ندارند. شرکت ایران خودرو نیز با ملتهب نشان دادن بازار و علاقه‌مند نشان دادن مردم به خرید خودروهایش، بر التهاب بازار خودرو دامن می‌زند و در عمل هیچ خودرویی برای فروش عرضه نمی‌کند.

همه این‌ها در حالی است که ایران خودرو هنوز به تعهدات قبلی خود عمل نکرده و بسیاری از مشتریان که در طرح‌های فروش قبلی موفق به گذراندن هفت خان رستم شدند و ثبت نام کردند،‌ هنوز به خودروهای ثبت نامی خود نرسیده‌اند و این خودروساز داخلی به بهانه کمبود قطعات، تعهدات خود را به تعویق می‌اندازند. در این میان، نقش نهادهای نظارتی نیز نامشخص است و هیچکس نیست که خودروسازان داخلی ما را به خاطر این وضعیت بازخواست کند. حال باید دید شرکت ایران خودرو چه پاسخی برای این موضوع دارد و آیا باز هم با دروغ تقاضای زیاد مشتریان، تکمیل ظرفیت فروش اینترنتی خود در یک دقیقه را توجیه می‌کند؟

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که چرا باید این حجم از خودرو به فروش برسد اما کاربر نهایی حتی بویی از آن حس نکند؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nima.1987

الکی میگن پیش فروشی نیست

ARMTIN

حداقل زمان برای ثبت نام خودرو بین ۵-۱۰ دقیقه زمان میبره …
چجوری تو یک دقیقه تموم شده ؟؟؟
.
.
باید بشاشی تو این حکومت 😑

Amir galaxy

اخه تو یه دقیقه تازه وارد سایت میشی چجوری تو یه دقیقه تمام
خنده داره

afsoongaregisoo

خودرو نو که زیاده واسه فروش اما سایت دروغ هست و گمان نکنم کسی موفق به خرید بشه

mTAAHAAm

خواهشا پیگیری بشه.
با عقل جور در نمياد.
یک دقیقه ثبت نام نمی شه کرد.

afsoongaregisoo

اگر یک بار مشخصات کامل کنی دفه بعد نیاز نیست .من چندین بار خواستم بخرم البته از سایت سایپا اما توی قسمت آخر که به بانک وصل میشد ارور میداد .اما هر چقدر سریع باشی بخاطر گیجی سیستم طول می‌کشه و تا مرحله پرداخت اگر ارور نده حدود دو دقیقه طول می‌کشه .احتمالا بعضی افراد خاص بتونن بخرن و سود هنگفت کنند اما امثال من و شما و افراد معمولی جامعه نمیتونیم

mTAAHAAm

بنظر من شاید فروشی در کار نباشه
یا هم به افراد خاصی فروخته بشه.
نمی گم صددر صد ولی مختمله.
ی تحقیق کوچک از طرف نهادهای نظارتی می تونه خیلی از چیزها را مشخص بکنه.
اگه رسانه های منصف پیگیری بکنند کمک کننده است.
برای من سکوت خبرگزاری فارس در این مورد خیلی جالبه.

MohammadFarhaadi

کدوم نهاد نظارتی؟!اینا که همه یه تیروطایفن مومن.اونی که باید نظارت کنه رو خودرو خودش تو یه بخش دیگه داره میچاپه.هرکدوم یه قسمتی دارن حال میکنن واسه خودشون.کلا تقسیم کردن بین خودشون.فکرش رو بکن بیمه و بنیاد مست ض ع ف ی ن که آخرت دزدن و از حق بینوا میزنن دیگه خودت تهش رو بخون!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)