حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازگشت ایرانی ها به تلگرام با وجود فیلترینگ ادامه دار

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | اخبار داخلی، پیام رسان

تلگرام همچنان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین کاربران ایرانی است؛ به‌طوری که فیلترینگ تلگرام هم نتوانست خدشه‌ای در این محبوبیت اجرا کند. خبر می رسد که بازگشت ایرانی ها به تلگرام با وجود فیلترینگ ادامه دار وجود دارد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

تلگرام

تلگرام

در اسفند سال گذشته که نزدیک به ۱۰ ماه از مسدود شدن این شبکه اجتماعی می‎گذرد، میانگین تعداد تولیدات کانال‌های تلگرامی در آخرین ماه سال ۹۷ به ۱.۷۳میلیارد رسید. همچنین میانگین تعداد بازدید‌ها در این ماه بالغ بر ۱.۲۸ میلیارد بود. در حالی که بیشترین میزان تولیدات کانال‎های تلگرامی و تعداد بازدیدها در بهمن رخ داده است.

در فروردین ۹۷ حدود ۶۰٪ مردم ایران از تلگرام استفاده می‌کردند

ظاهرا مخاطبانی که پس از فیلترینگ تلگرام به شبکه‎های اجتماعی دیگر مهاجرت کرده بودند، به تدریج به این شبکه بازگشتند. این آمار در حالی به دست آمده که مطالعه ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی درباره استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در فروردین سال گذشته نشان می‎داد ۵۹.۵ درصد مردم ایران از تلگرام استفاده می‌کردند و در صورتی که این شبکه فیلتر شود، تنها ۳۷.۸ درصد کاربرانش، حاضر به جایگزینی این شبکه اجتماعی با پیام‌رسان‌های داخلی هستند. اما این بازگشت کاربران نشان می‎دهد که ظرفیت پیش آمده از فیلترینگ تلگرام هم نتوانست به پیام‎رسان‎های بومی در جذب کاربر کمکی کند.

نظر شما چیست؟ شما از تلگرام استفاده می کنید یا خیر؟ دلیل شما برای انتخاب‌تان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed Mohammadipouya

هیچی نمیتونه جای تلگرامو بگیره مخصوصا این اپهای مزخرف ایرانی

REZA

تلگرام واقعا بی رقیبه کلی امکانات عالی داری من تنها رقیبش و واتس ا میبینم اون هم با کلی فاصله. واقعا فراتر از یه مسنجر ساده شده.فقط کاش تلگرام ایکس رو بهتر اپدیت کنه بعضی چیزا تو تلگرام هستن ولی هنوز تو تلگرام ایکس نیومدن حتی تو نسخه های بتا.

راستی قابلیت پوشه بندی و من الان تو تلگرام ایکس دیدم ،نمبدونم قبلا هم بودش یا نه ولی وقتی رو نوار بالایی که نوشته چت ها دیتتون رو پابین بکشین پوشه هارو نشونتون میده

Aliti

والله منم ک دارم 40 ساله میشم با وجود فیلتر شکن گاهی اوقات شیطون میشم!
مادرم65سال سن داره هی میگه چرا تلگراممو راه نمیندازی!فقط واسه نسل قدیم جواب داده فیلترینگ،چون اسم فیلترشکن و یادگرفتنو خاموش روشنش ک میاد قیدشو میزنن و نمیرن سمتش!گاهی نسل قدیم حقشونه ک محدود بشن البته ،چون خودشون انتخاب کردن!

shamim1362

تعجب میکنم وقتی قانون کشور میگه که نباید تلگرام باشه باز هم مردم میخوان حماسه درست کنن با نصب تلگرام، توی کشورهای دیگه از جمله چین واتس‌اپ هم فیلتر هست و تمام از یک اپلیکیشن خاص استفاده میکنن. اگر از اپلیکیشن‌های خودمون هم حمایت بشه مطمئنا پیشرفت می‌کنند

Saeed393

چقدر مزخرف میگی یکم به حرفات فکر کن

mostafa67

خواستم جواب بدم بهت ولی خوب خودتو زدی بخواب …. شما به قوانین احترام بذارو استفاده نکن…

_V_

shamim1362
هم مخالفم هم موافق،،،موافق از این لحاط که باعث میشه اونام پیشرفت کنن،،،ولی در عوض چی؟!

Pouya

فقط میتونم بگم برات متاسفم!

abolfazlbt

عدم حمایت از اپلکیشن های داخلی به خاطر ضعیف بودنشون نیست به خاطر بی اعتمادیه

Tech love

این نشون میده که قانون اون کشور مشکل داره…مثل صدها مورد مشابه که قانون اصلاح شده بنا به تغییر شرایط (وقتی یک نفر طبق سلیقه شخصیش برای چندمیلیون نفر حکمی صادر میکنه نتیجه اش چیزی جز شکست نخواهدبود)

HasanHoseinPoor

قانون‌ فقط برای مردم بدبخته‌
دزدی ها و فساد و بدبخت کردن مردم و چپاول‌ مال مردم کلا قانون‌ در برابرشون‌ ساکته؟

abolfazlbt

بازگشت؟؟؟
مگه کسی از تلگرام رفته بود که حالا برگرده.یه سری اونم خیلی کم شاید تو ۱۰۰ نفر ۳ نفر بودن نرم افزار داخلی نسب کردن که اونم حالا پاکش کردن همین. کسی نرفته که برگرده من تو این یه ساله حتی یه نفر ندیدم بگه تلگرام ندارم یا داشتم پاکش کردم

HasanHoseinPoor

منظورشون‌ بازگشت‌ صفحه ریاست‌جمهوری تو تلگرامه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)