حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ عرضه به بازار گلکسی فولد مشخص شد: ۱۳ اردیبهشت در دست کاربران ۱۷ کشور

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | سامسونگ

گلکسی فولد (Galaxy Fold) اولین نسل گوشی های هوشمند تاشو است که در مقایس تجاری و بزرگ به بازار ارایه خواهد شد. پیش از این شایعات می گفتند که گلکسی Fold فقط در کره جنوبی ارایه خواهد شد اما حالا خبر می رسد که ۱۷ کشور به صورت رسمی گلکسی فولد را دریافت می کنند. تاریخ عرضه به بازار گلکسی فولد مشخص شده و ۱۳ اردیبهشت خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا گلکسی فولد واقعا گران قیمت است یا ارزشش دارد و کمی بیشتر درباره آن صحبت کنیم.

گلکسی فولد

گلکسی فولد

گوشی منعطف مفهومی نو بوده و بعد از سال‌ها شنیدن آن به عنوان طرحی مفهومی، اکنون در قالب محصولی تجاری قابل لمس است. با این حال، هنوز هیچ فردی از نزدیک چنین گوشی را لمس نکرده است، چرا که هواوی و سامسونگ، اولین گجت‌های منعطف خود را پشت شیشه‌ در معرض دید کاربران نمایشگاه MWC 2019 قرار دادند.

با وجود نزدیک شدن به زمان عرضه سامسونگ گلکسی فولد همچنان قرار نیست به زودی، دست کاربران زیادی به آن برسد، چرا که تا آخر سال میلادی جاری، تعداد کمی از این گوشی به بازارهای مختلف تزریق خواهد شد.

کاربران تعداد زیادی از کشورها، حداقل تا سال آینده قادر به تماشای سامسونگ گلکسی فولد نیستند. البته این تاخیر در عرضه بعد از رونمایی کاملا طبیعی است. گفته می‌شود سامسونگ، برای حدود یک دهه مشغول توسعه چنین گوشی هوشمندی بوده، به همین دلیل در مقایسه با محصولات عادی، به مقدمه‌چینی‌های بیشتری به منظور عرضه آن به بازار نیاز است! سامسونگ در انتهای سال 2018 وعده داد در نخستین سری عرضه، یک میلیون دستگاه از اولین گوشی هوشمندش را به بازارهای مختلف عرضه خواهد کرد، اما این وعده اکنون کمی تیره و تار به نظر می‌رسد.

با وجود این وعده، سامسونگ در مصاحبه با برخی رسانه‌های خبری اعلام کرد در هر ماه، فقط قادر به تولید 100 هزار دستگاه گلکسی فولد است. این تعداد را باید با حجم ساخت جدیدترین پرچمدار این شرکت، گلکسی اس 10، مقایسه کنیم که ماهیانه 3 میلیون دستگاه از آن تولید می‌شود.

گلکسی فولد

گلکسی فولد

تاریخ عرضه به بازار گلکسی فولد (Galaxy Fold)

کاربران 15 کشور اروپا از روز بیست و ششم آوریل (ششم اردیبهشت) قادر به پیش خرید سامسونگ گلکسی فولد خواهند بود. این گوشی از روی سوم می (سیزدهم اردیبهشت)، برای خرید مستقیم در دسترس قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن کره جنوبی و آمریکا، تعداد کشورهایی که کاربران آن به زودی قادر به خرید اولین گوشی تاشوی غول کره‌ای خواهند بود، به 17 مورد می‌رسد.

آیا گلکسی فولد واقعا گران است؟

داشتن یک گوشی منعطف، از شما کاربری خاص ساخته و ویژگی‌های مخصوصا مالتی تسکینگ زیادی در اختیارتان قرار خواهد داد، اما قیمت این نوع محصولات، واقعا چالش برانگیز است. با در نظر گرفتن سایر مشخصات فنی اولین گوشی تاشوی سامسونگ همچون استفاده از دو نمایشگر AMOLED شامل یک پنل بزرگ 7.3 اینچی، قدرت گرفتن از تراشه اسنپدراگون 855، در اختیار داشتن 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت ظرفیت داخلی، قیمت محصول بعد از فرا رسیدن زمان عرضه سامسونگ گلکسی فولد کمتر از 2 هزار دلار نخواهد بود.

با در نظر گرفتن میزان حافظه رم، ظرفیت داخلی، ابعاد نمایشگر و  همچنین تراشه پرچمدار گوشی و در ادامه مقایسه آن با دیگر پرچمداران بازار همچون گلکسی اس 10، می‌توان گفت تاشو بودن دستگاه، چیزی حدود 500 دلار به قیمت نهایی افزوده است.

نظر شما درباره گوشی تاشو سامسونگ چیست؟ منتظر ارایه اش هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

این نسل از گوشی ها هنوز به تکامل نرسیدن و خریدشون مقرون به صرفه نیست 🙂

HasanHoseinPoor

ای کاش گلکسی‌ نوت تب رو با مشخصات گوشی پرچمدارش‌ معرفی میکرد‌
الان تب اس ۴ با مشخصات خیلی پایینتر هستش‌
یکی پرچمدار بخواد‌ تو سایز تبلت‌
باید چی‌ کار کنه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)