حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات اکسپریا ۱ به همراه اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس و اکسپریا ال ۳ لو رفت

نوشته

5 سال قبل | 20 دیدگاه | سونی، شایعات

همانطور که احتمالا خبر دارید شرکت سونی روز دوشنبه هفته جاری در مراسمی در حاشیه کنگره جهانی موبایل بارسلون از محصولات جدید خود در بازار تلفن همراه رونمایی خواهد کرد. اما اگر حوصله انتظار کشیدن تا روز برگزاری مراسم را ندارید این مطلب مطمئنا به کار شما خواهد آمد چرا که مشخصات فنی، تصاویر و حتی قیمت تمامی گوشی‌های هوشمندی که قرار است در مراسم سونی معرفی شوند را پیش از رونمایی رسمی منتشر کرده است! در حقیقت مشخصات اکسپریا ۱ به همراه اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس و اکسپریا ال ۳ لو رفته و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

بنابر اطلاعات منتشر شده در این وب‌سایت سونی تصمیم دارد در مراسم امسال خود در حاشیه MWC از چهار گوشی هوشمند جدید شامل گوشی هوشمند پائین‌رده اکسپریا L3، گوشی هوشمند میان‌رده اکسپریا 10 (Xperia 10) و اکسپریا 10 پلاس (Xperia 10 Plus) و  گوشی هوشمند پرچمدار اکسپریا 1 (Xperia 1) که احتمالا با نام اکسپریا وان مشهور خواهد شد، رونمایی کند.

این اطلاعات با اطلاعات منتشر شده پیش از این توسط افشاکننده مشهور Evan Blass تطابق دارد که در عین حال تصاویری از اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس و  اکسپریا 1 منتشر کرده بود.

بنابر تصاویری که منتشر شده است سونی چندان تغییر مهمی در ظاهر فعلی گوشی‌های اکسپریا ایجاد نکرده و تقریبا با همان طراحی فعلی اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 3 سال گذشته روبرو هستیم.

لبه‌های گرد در چهار گوشه دستگاه و حسگر اثر انگشت در لبه کناری و حاشیه‌های بزرگ ناامیدکننده در صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها همچنان دیده می‌شود که فاصله زیادی با طراحی بیشتر پرچمداران فعلی بازار دارد که صفحه‌نمایش‌هایی لبالب دارند.

اما در عین حال تنها تفاوت موجود در گوشی‌های هوشمند جدید سونی را می‌توان نسبت ابعاد صفحه‌نمایش آنها دانست که از نسبت ابعاد 21:9 بهره می‌برند که سونی آن را «سینما واید» نامیده است و مطمئنا برای تماشای ویدئو فوق‌العاده است و باید دید در مصارف روزانه چگونه خواهد بود.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی وب‌سایت 91Mobile سایر مشخصات فنی گوشی‌های هوشمند جدید سونی بدین شرح است.

اکسپریا ۱

اکسپریا ۱

مشخصات فنی و قیمت گوشی سونی اکسپریا 1 (Sony Xperia 1)

  • صفحه‌نمایش 6.5 اینچی 4K HDR OLED با نسبت ابعاد 21:9 با برخورداری از اپ Cinema Pro و قابلیت ضبط تصاویر 4K HDR  با نسبت ابعاد 21:9 و ویدئو سوپر اسلوموشن
  • سه سنسور 12 مگاپیکسلی در قاب پشتی به عنوان دوربین اصلی شامل یک سنسور واید، یک سنسور سوپر واید و یک سنسور تله‌فوتو با قابلیت OIS و فناوری دوئل پیکسل برای ثبت تصاویر بهتر در نور کم.
  • پردازنده اسنپ دراگون 855، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا تا 512 گیگابایت با درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی
  • باتری 3300 میلی‌امپرساعتی با قابلیت شارژ سریع، پشتیبانی از 4G LTE، دو سیم‌کارت و درگاه USB-C
  • اندروید پای
  • عرضه از خرداد ماه و با قیمت 1099 دلار
اکسپریا ۱۰

اکسپریا ۱۰

مشخصات فنی و قیمت گوشی سونی اکسپریا 10 (Sony Xperia 10)

از جمله مشخصات Sony Xperia 10 می‌توان به صفحه‌نمایش 6 اینچی فول اچ‌دی پلاس، نسبت ابعاد 21:9، پردازنده اسنپ‌دراگون 630، سه گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با درگاه کارت حافظه جانبی، دوربین دوگانه اصلی با دو سنسور 13 و 8 مگاپیکسلی و دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی و نهایتا باتری 2870 میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد.

مشخصات فنی و قیمت گوشی سونی اکسپریا 10 پلاس (Sony Xperia 10 Plus)

از جمله مشخصات Sony Xperia 10 Plus می‌توان به صفحه‌نمایش 6.5 اینچی فول اچ‌دی پلاس، نسبت ابعاد 21:9، پردازنده اسنپ‌دراگون 636، چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با درگاه کارت حافظه جانبی، دوربین دوگانه اصلی با دو سنسور 12 و 8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال و دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی و نهایتا باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد

گوشی اکسپریا 10 با قیمت 399 دلار و اکسپریا 10 پلاس با قیمت 499 دلار هر دو با اندروید پای از فروردین ماه به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

اکسپریا ال ۳

اکسپریا ال ۳

مشخصات فنی و قیمت گوشی سونی اکسپریا L3

از جمله مشخصات Sony Xperia L3 می‌توان به صفحه‌نمایش 5.7 اینچی اچ‌دی پلاس، نسبت ابعاد 18:9، پردازنده مدیاتک 6762، سه گیگابایت رم، دوربین دوگانه اصلی با دو سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی و دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی و نهایتا باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی با اندروید اوریو با قیمت 199 دلاری!

با وجود اینکه تقریبا هیچ چیزی برای مشخص شدن در مراسم سونی باقی نمانده است اما اگر به شنیدن خبرهای تائید شده عادت دارید تا دوشنبه منتظر بمانید و باقی چیزهایی که دوست دارید را در مورد گوشی‌های هوشمند جدید سونی در ترنجی بخوانید.

نظر شما درباره گروه محصولات موبایلی سونی که قرار است در MWC 2019 رونمایی شوند چیست؟ توان رقابتی خوبی در بازار دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

سونی توی دو پرچمدار قبلی 4k از باطری با ظرفیت بیشتری استفاده کرده بود
این که صفحه نمایشش 6.5اینچه از باطری کوچکتری استفاده کرده
فکر نکنم باطری 3300 استفاده کنه
مگاپیکسل دوربین کاملاً با شایعات قبلی تفاوت داره
معلوم نیست چه خبر شده 🤔

MOAZEZ

بهتره تا روز معرفی منتظر بمونیم. Xperia 1 چیز خوبیه

Dariushrd

فقط امیدوارم مشخصات میانرده هاش اشتباه باشه! پردازنده اسنپ ۶۳۰؟ واقعا سونی مغز خر خورده؟! بعد قیمت ۵۰۰ دلار؟؟؟؟؟!!! حتما میخواد فروششم چن برابر شه امسال، احتمالا به امید اینکه طراحیش متمایزه و مشتری جلب میکنه و ارتقاء دوربین در عوض پردازنده ارزان تر ضرر و زیان سالای قبلو جبران کنه دقیقا کاری که سال ۲۰۱۶ کرد، اما اینکار حماقت محضه، یکم از سیاست شرکتای چینی یاد بگیره

Ashiba

اگه با این مشخصات باشه و این قیمت صد در صد شکست میخوره سامسونگ حد اقل رم ۸ گیگ صفحه نمایش لبالب حسگر زیر صفحه نمایش با اون دوربین سلفی دوگانه شده از این ارزونتره
چه تو سر مدیرای سونی میگذره خدا میدونه
اگر سونی یک شرکت عادی بود و اون پیشینه رویایی رو نداشت تا الان ورشکست شده بود

MR.CAMPER

دلیل ارزونتر بودن سامسونگ به خاطر نمایشگرش هست
اینجا ما با یک نمایشگر 4k oled طرفیم که قشنگ ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار فقط قیمت نمایشگرش هست

Ashiba

هر جور هم بخوای حساب کنی همیشه سامسونگ بهترین‌نمایشگر ها رو داشته من که فک نکنم 4k سونی تاثیری در کیفیت بیشتر داشته باشه

MR.CAMPER

تاثیرش خیلی هم زیاده خصوصا نمایش فیلم عکس و عینک های واقعیت مجازی
داداش اگر گوشی با نمایشگر QHD داری حتما از این عینک ها بخر و تست کن بعضی مدلاش هس زیر ۱۰۰ تومنه ولی واقعا ارزش داره خصوصا باهش فیلم ببینی

Ebinem

سونی باید جمع کنه بره .
مدیرهای سونی ضعیف عمل کردن.
سال ۲۰۱۹ بیاد تو میان رده اسنپ ۶۳۰ بزاره واقعا جای تعجب داره.یا ظرفیت باتری رو کم کنه.
سونی موبایل خیلی وقته تموم شده.

amer

سونی موبایل به خرید امثال تو نیازی نداره پس جمع کن برو

Mohammadsoly

اینا باشه خودکشی کرده سونی!!!

chalton

طبق بررسی های انجام شده حدود 11 تا ویزیتور فعال هواوی در این سایت حضور دارن که از هشت صبح تا یک شب در این سایت فعالیت میکنن و هرکسی از گوشی های چینی بد بگه منفی بارون میشه البته منفی و مثبت واسه بچه هاست،وقتی منفی میخورم خیلی حال میکنم متوجه میشم بد دارن میسوزن.
ویزیتور هوآوی خدا قوت.

amer

خخخ دمت گرم لایک داری .چند وقته ریختن تو پست سونی هی چرت و پرت میگن.یکی میگه جمع کنه بره.یکی میگه صفحه اش بده یکی میگه باتریش بده ووو خوب نخرید برید بنجل چینی بخرید سونی که مجبورت نکرده عجب

Vahid

اگه واقعیت داشته باشه
اسنپ ۶۳۰
ب گمونم حقشه درش تخته کنن
با این ک طرفدار
سونی هست

amer

اخی از حرفات مشخصه چقدر طرفدار سونی هستی.

Amir Hossein

بازهم سردرگمی در نام گذاری
چرا باید نام پرچمدار اکسپریا وان باشه بعد میان رده اکسپریا 10؟
بهتر بود که جا به جا میبود روند نام گذاری

Naranj

گوشی پرچمدار و به این درازی باتری ۳۳۰۰ گذاشته؟!

HITECH

خاک تو سرت با این گوشیهات. لابد میخوای امار فروش هم بالا بره !
سونی موبایل: به پایان سلام کن!

Pouya

باتری ۳۳۰۰ برای این نمایشگر کم به نظر میرسه
اسنپ ۶۳۰ هم امیدوارم شایعه باشه چون فاجعس با اون قیمت
حتی پرچمدارش اکسپریا ۱ هم نباید اون قیمتو میزاشت باید میورد پایین تر که فروشش بیشتر شه

amer

طراحی بی نظیر و دوربین فوق العاده و باتری خوب و خصوصا چیپست خوب برای میانرده های سونی دمت گرم ایول سونی

amer

الان هواوی p30با صفحه نمایش 6.2اینچ LED ظرفیت باتریش3200هست این چی میگین ؟سونی با 6.5اینچ با باتری 3300هست میگن باتریش کمه تازه نمایشگر کم مصرف امولد داره!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)