حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی می ۹ اس ای (Mi 9 SE) با دوربین سه گانه، اسنپدراگون ۷۱۲ و حسگر اثرانگشت UD به قیمت ۳۰۰ دلار رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | شیائومی

شاید شما هم مثل ما بگویید این پسوند SE برای نشان داده میان رده بودن دستگاه یک عادت اپلی است و شاید شیائومی از نظر اخلاقی کار جالبی نکرده است ولی خب اولا باید بگوییم این اولین مرتبه ای نیست که در محصولات شیائومی چنین اتفاقی می افتد و همچنین این شرکت با مشخصات و قیمت با ذهن شما کاری می کند که اصلا نام دستگاه را از یاد خواهید برد! همزمان با اینکه شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9) با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و قیمت ۴۴۵ دلار رسما رونمایی شد، نسخه ارزان تر و میان رده آن یعنی شیائومی می ۹ اس ای (Mi 9 SE) هم معرفی شد. این دستگاه با دوربین سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی، اسنپدراگون ۷۱۲ و حسگر اثرانگشت یکپارچه با به قیمت ۳۰۰ دلار تجهیز شده است و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

شیائومی می ۹ اس ای

شیائومی می ۹ اس ای

شیائومی می ۹ اس ای (Mi 9 SE) دستگاه بسیار جذابی است که برای رده قیمت خود سه فاکتور دوربین سه گانه، حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر و چیپست اسنپدراگون ۷۱۲ را ارایه می کند و تنها قیمتی بین ۳۰۰ تا ۳۴۰ دلار دارد!

شیائومی از مدتی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد تنها ساعاتی قبل از معرفی گلکسی اس ۱۰ توسط سامسونگ، از جدیدترین پرچمدارش با نام می ۹ پرده‌برداری کند. این شرکت چینی ظهر امروز با برگزاری کنفرانسی اختصاصی، ضمن پرده‌برداری از شیائومی می ۹، مدل ضعیف‌تر این دستگاه را نیز با نام شیائومی می ۹ اس ای رونمایی کرد.

گرچه گوشی می ۹ مهم‌ترین رونمایی کنفرانس امروز شیائومی بود، اما این موضوع باعث نمی‌شود که به ویژگی‌های مهم گوشی می ۹ اس ای بی‌تفاوت باشیم. طبق ادعای چینی‌ها، شیائومی می ۹ SE نخستین گوشی دنیا است که برای پردازش وظایف، از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۷۱۲ کوالکام استفاده می‌کند.

شیائومی Mi 9 SE

شیائومی Mi 9 SE

می ۹ اس ای دارای دوربینی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX586 است و توانایی بالایی در ثبت تصاویر باکیفیت دارد. نکته‌ی جالب دیگر اینکه گوشی می ۹ اس ای از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر پشتیبانی می‌کند که در نوع خود برای طرفداران شیائومی بسیار هیجان‌انگیز است.

Xiaomi Mi 9 SE اندکی کوچک‌جثه‌تر از برادر بزرگ‌تر خودش است و برای نمایش محتوای بصری از نمایشگر ۵.۹۷ اینچ AMOLED استفاده می‌کند. در ضمن در بخش بالایی نمایشگر این گوشی، شاهد بریدگی به‌فرم قطره هستیم. با نگاهی کلی به پنل جلویی شیائومی می ۹ اس ای متوجه می‌شویم که این دستگاه حاشیه‌های به‌نسبت اندکی در طرفین دارد و این موضوع می‌تواند توجه شمار درخور توجهی از کاربران را جلب کند. البته حاشیه‌ی پایین نمایشگر این گوشی در مقایسه با می ۹، اندکی ضخامت بیشتری دارد.

شیائومی می ۹ اس‌ ای (Xiaomi Mi 9 SE) در کنار بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۲، از ۶ گیگابایت رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند. تمامی این‌ها باعث می‌شوند که می ۹ اس ای به‌عنوان یک گوشی که شاید بتوان آن را در دسته‌ی میان‌رده‌ها قرار داد، محصولی قدرتمند باشد.

تراشه‌ی به‌کاررفته در این گوشی از جوانب زیادی به اسنپدراگون ۷۱۰ شباهت دارد و برخی بهبودها را به‌خود دیده است؛ برای مثال، پردازنده‌ی مرکزی اسنپدراگون ۷۱۲ نسبت به ۷۱۰، سرعت بیشتری دارد. البته این تراشه هنوز مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FiNFET است و مودم به‌کاررفته در آن، از تمامی استانداردهای معمولی وای‌فای به‌همراه بلوتوث نسخه‌ی ۵ و LTE دوگانه پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می ۹ اس ایشیائومی می ۹ اس ای

شیائومی می ۹ اس ای

دوربین سه گانه ۴۸+۱۳+۸ مگاپیکسلی  با سه اپتیک متفاوت برای شیائومی Mi 9 SE

در دوربین سه گانه شیائومی می ۹ علاوه بر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، دو دوربین دیگر با حسگرهای ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی نیز وجود دارند که به‌ترتیب دارای لنز فوق عریض و تله‌فوتو هستند. دوربین سلفی شیائومی می ۹ اس ای مجهز به حسگر ۲۰ مگاپیکسلی است و نرم‌افزار داخلی دوربین این دستگاه نیز چندین فیلتر زیبایی دارد.

باتری ۳٬۰۷۰ میلی‌آمپرساعتی می ۹ اس ای از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. مورد جالب دیگر، نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در این گوشی است، این یعنی دارندگان این دستگاه یا باید هدفون‌های مخصوص درگاه USB-C را تهیه کنند یا اینکه به‌سمت هدفون‌های بی‌سیم بروند. از بین دیگر مشخصات می‌توان به حالت Game Turbo برای اجرای روان بازی‌های ویدیویی، رابط کاربری MIUI 10 و تراشه‌ی NFC اشاره کرد.

شیائومی می ۹ اس ای که رنگ‌های آبی، بنفش و مشکی تولید شده است،‌ بین ۳۰۰ تا ۳۴۰ دلار قیمت خواهد داشت.

نظر شما درباره شائومی می ۹ اس ای چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali

باتریش ناامید کننده هست

m.b

بهینه سازی باتری شیائومی عالیه…
الان دیگه علاوه بر mix 3 میتونم mi 9 رو هم بهتون بگم که برید ببینید امتیازشونو تو gsmarena…
ببینید فکر میکنم mate 20 pro داشتید…
با توجه به رزولوشن بالای اون گوشی طبیعی بوده که اون باتری بزرگ رو براش قرار بدند…
حتی با وجود باتری به اون بزرگی باز هم امتیاز 85 رو گرفته…
با توجه به اینکه رزولوشن mi 9 و mi 9 se پایین تر از mate 20 pro هست، با همین باتری 3300 میلی آمپری mi 9 امتیاز 91 گرفته که بیشتر هست…
پردازنده رو هم فراموش نکنید…
همه چی به ظرفیت باتری که نیست…
یک صفحه نمایش زیر 6 اینچی باتری حدود 3000-3100 براش مطلوب هست(مثل s10e)…

Ahmad9300

قیمت محصولات شیائومی خیلی خوبه به خصوص با اوضاع اقتصادی ما سازگارتره😊
ولی فک کنم تا بیاد ایران و قیمتش معقول بشه مدت زیادی طول میکشه، به نظرتون تو حدود ۳ت رقیبی برای نسل قبلش یعنی mi 8 se هست چون کمترین قیمتی که برای mi 8 se دیدم حدودا ۳ت بود.
ممنون میشم نظر بدید😊

m.b

فکر میکنم قبلاً هم این سوال رو پرسیده بودید و من جواب داده بودم…
mi 8 lite چون نسخه گلوبال و زبان فارسی داره فکر میکنم بهتر باشه براتون…
با قیمت 2600-2800

Vahid

قیمت پایین این دستگاه خود شگفتیه
۳۰۰ دلار با این امکانات
فک کنید دلار ۳۷۰۰ میموند
نهایت ۱۲۰۰😍

Sadeghh

عالیه این
قیمت هاش حرف نداره

ronin

بابا بسه
چیکار داری میکنی با ما آخه😂

ARMTIN

قیمت mi8 SE با معرفی نسل جدیدش
از 300 یورو به 260 یورو کاهش پیدا کرد
.
.
شیاومی اعلام کرده mi9 se و mi9 و mi9 explorer در نسخه گلوبال در انگلستان و چند کشور اروپا دیگه عرضه خواهد کرد

Mosi

اسنپ ۷۱۰ طبق نتایج بنچمارک از اسنپ ۶۷۵ ضعیفتر بود و حالا میبینیم که از اسنپ۷۱۲ استفاده شده که فکر کنم احتمالا با اسنپ۶۷۵ برابر یا بالاتره ، در مورد باتری ۳۰۰۰ واقعا حجم کمیه، الان میان رده های شیائومی باتری های عمدتا ۴۰۰۰ دارن و با بهینه سازی های نرم افزاری احتمالا شارژ دهی خوبی داشته باشه… قطعا دوربین سه گانش برا کسایی که میخوان از گوشی بیشتر واسه عکاسی استفاده کنن خیلی خوبه و صد البته که نمیخوان قیمت یه پرچمدارو واسه دوربین سه گانه هزینه کنن…. قیمت ۳۰۰ تایی این گوشی با پوکوفون که یه گوشی پرچمداره برابره… ولی با توجه به نیاز های روزمره از گوشی ، انتخاب باید بشه … پوکو قیمت نسبتا کمتری داره تو بازار موبایل ایران ، ولی این گوشی که جدیدا داره میاد تو بازار قیمت یک تا دو میلیون بیشتری نسبت به پوکو داره
این گوشی در مقایسه با هم رده هاش گزینه خوبی به نظر میاد

علی شیخ زاده

عالی.
یه لحظه فکر کنید اگه امثال هم دلار ۳۷۰۰ بود چه چیزایی میشد خرید.
سوالی که واسه من پیش اومده اینه که اسنپ ۶۷۵ بهتره یا اسنپ ۷۱۲؟
(مصرف باتری، قدرت، تولید گرما)
منتظر معرفی های بیشتری با این چیپست ها هستم

CAPCOM

خوب

Mortazavi

لامصب گزینه ازدواجه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)