حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ۱۰ زد (Xperia 10z) احتمالا نام اکسپریا ایکس زد ۴ باشد

نوشته

5 سال قبل | 23 دیدگاه | سونی، شایعات

دو روز قبل در ترنجی خواندیم که اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس نام تجاری اکسپریا XA3 و اکسپریا XA3 اولترا خواهد بود. آن جا از شما پرسیدیم که آیا شما فکر می‌کنید که Xperia XZ4 با نام دیگری معرفی می‌شود؟ حالا تقریبا پاسخ آن را داریم! اکسپریا ۱۰ زد (Xperia 10z) احتمالا نام اکسپریا ایکس زد ۴ باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اکسپریا ایکس زد ۴

اکسپریا ایکس زد ۴

سونی ممکن است در انتخاب نام گوشی های اکسپریا تجدید نظر کند.طبق شایعات نام گوشی های اکسپریا XA3 و نسخه Plus آن را با اسم های جدید اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس نامگذاری خواهند شد.هنوز بیشتر از این هم است،احتمال زیاد حرف X از مدل های این برند حذف خواهد شد.

اکسپریا ۱۰ زد (Xperia 10Z)

گوشی اکسپریا XZ4 نیز ممکن است با نام جدید اکسپریا ۱۰Z معرفی شود. مورد دیگری که احتمال آن زیاد است،نام اکسپریا ۱۰X می باشد.اما از آنجایی که ۱۰ همان X است ما فکر می کنیم همان Z استفاده شود.

سری های X اولین بار در سال ۲۰۱۶ قبل از رونمایی از پرچمدار XZ و میان رده XA معرفی شدند. همینطور برای سری اکسپریا،اولین بار در سال ۲۰۰۸ با نام اکسپریا X1 معرفی شد و چند ماه پیش دهمین سالگرد این سری بود، پس می توان انتظار داشت که سونی هم روی ترند سالگرد ۱۰ سالگی مانور ویژه ای بدهد.

کمپانی سونی احتمال زیاد رنگ جدید بنفش را برای گوشی اکسپریا XZ4 یا اکسپریا ۱۰Z را به سایر رنگ های این گوشی اضافه خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این نام گذاری جدید چطور است؟ به نظر من اگر اکسپریا ایکس ای ۳ با نام اکسپریا ۱۰ ارایه شود و اکسپریا ایکس زد ۴ با نام اکسپریا ایکس ۱۰ زد (Xperia 10z)، آنگاه کمی سردرگمی ایجاد می شود، چون عموما این نحوه نامگذاری در دستگاه‌هایی استفاده می شود متعلق به یک رده بندی (مثلا پایین رده، میان رده یا پرچمدار) هستند، حال آنکه اکسپریا ۱۰ زد یک پرچمدار و اکسپریا ۱۰ یک میان رده است.

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Vahid

سونی فکر کرده با تغییر نام گذاری ملت فک میکنن این دیگه ی معجزس
حالم داره بد میشه از این همه بی نظمی این شرکت
واقعا منی ک از سونی ال بگیر m”c”z4″z5p”x” تا xz1 داشتم دیگه سمتش نمیرم مگر ی چیز متفاوت بزنه
واقعا دارم کلافه میشم از این همه تغییر اسم
الویت اول نام گذاری ی برند
سونی اصلا این قائده بلد نیست
اچ تی سی هم همین اشتباه کرد از سری ام امد یو
الان نگاهی کنید
هواوی با سری میت و پی
الجی با سری جی و وی
سامسونگ سری جی سری ای سری اس و نوت
همشون ب ترتیب رفتن جولو
ولی سونی نمیدونه با خودش چند چنده

CAPCOM

خدایش نامگذاریه سامسونگ یه زمانی ام htc خیلی خوب بود
سونی اصن نمیدونه با ۷ودش چند چنده

CAPCOM

خودش

chalton

اینم که هر سال اسم عوض میکنه بلکه فروش کنه.

amer

جناب چالتون هر 3سال تغییر میده که سیاست ناب سامورایی بی ادعا هست

amer

به نظرم این تغییر نامگذاری هر چند سال لازم هست.سری پرچمدار ابتدا عدد بعد حرف انگلیسی مثل 11Zیا 11ZPRO

amer

سری میانرده هم واضح و روشن هست ابتدا عدد و بعد حرف Xکه ثابت هست مثل 11Xیا11XPLUSبه نظرم که این روش نامگذاری حرف نداره

Yilman

پرچمدار بعدی 11z? اصلا خوب نیست

amer

اسم زیاد مهم نیست مهم خود گوشی هست.طراحی و استایل گوشی چیپست و دوربین و باتری اینا مهم هستن یه چوپان یا حتی یک ادم که هیچ سوادی نداشته باشه اگه گوشی زبان زد خاص و عام باشه هر چقدر اسم سخت و عجیب طولانی داشته راحت اسمش یاد میگیره دلیل یاد گرفتن هم خود مردم هستن که میزارن اون بی سواد اسمش یاد بگیره

Vahid

اتفاقا مهمه
کاربر باید بدونه خط مشی اون برند چیه
الان برو تو خیابون بپرس
والا اکثرا میگن سری z
حتی نمیدونن سری ایکس زد امده چ برسه بخاد بازم عوض کنه
شما برو بگو اس ۹ میگن وای خوبه
بعد بگو xz3 حتی اگه بهترم باشه
اولین سوال میگن مال چ برندیه
تا حالا بخاد ثابت بشه بهتره
اسم گذاری مرتب خودش ۳۰ تا ۵۰ درصد بازاریابیه

Pouya

موافقم یه دوستی داشتم فکر میکرد اخرین گوشیه سونی زد ۵ بوده و بعد اون دیگه گوشی معرفی نکرده که عمق ضعف بازاریابی سونی رو نشون میده

Saeed Mohammadipouya

کاملا موافقم

نیما عرفانی

به شدت موافقم

amer

یادمون باشه مردم عقلشون به ظاهر گوشی هست(به استثنا گوشی بازان) حالا هر اسمی داشته باشه.پس طراحی به روز شرط بازاریابی هست.اقایون برند اکسپریا تغییر نکرده هر برندی سری های مختلفی داره.همان طور که تویوتا انواع مدل با اسامی مختلف و مدل های متنوع ولی مردم میخرن.و فقط بلده بگه تویوتا شاسی بلند نمیگه تویوتا هایلوکس.اینجا باید یاد بگیرن بگن اکسپریا حالا کدوم سری هست پیشکش

Pouya

دوست عزیز
یعنی الان به نظرت اگر سونی مثل سامسونگ به یک ثبات میرسید در نام گذاری گوشی هاش بهتر بود یا اینطوری که عوض کنه؟

نیما عرفانی

برادر قیاس این دو صنعت منطقی نیست و کاملاً باهم متفاوتن. قیمت خودرو کجا قیمت موبایل کجا ، موبایل رو شما نهایتاً ۳،۴ سال ازش استفاده کنی ولی خودرو تا بالای ۱۰ سال هم استفاده میشه، میزان اهمیت هر کدوم در زندگی شخصیِ افراد هم متفاوته و درضمن تویوتا برند جهانیه و چندین سال هست که رتبه ی اول خودروسازی جهان رو داره ولی سونی حتی داخل آسیا هم جایگاه ویژه و قابل توجهی نداره ، حالا رتبه ی جهانیش پیش کش ، با اینکه هردو از یک کشور هستن. ثانیاً اگه قرار باشه کاربری صرفاً به بیان صفات یه خودرو بپردازه بله فقط می‌تونه بگه شاسی بلندهای تویوتا عالیه ولی اگه همون کاربر بخواد خودرو خریداری کنه قطعاً ذکرِ مدلش نیازه و اگه نام مناسب و جذابی نداشته باشه شاید نتونه آنچنان که انتظار میره ذهنیت مثبت برای عموم ایجاد کنه ، مثلاً مشتری میره نمایندگی میگه تویوتا إف جِی کروزر یا لندکروزر یا پرادو یا پرادولندکروزر یا هایلوکس میخوام ، نمیره بگه که یه شاسی بلند تویوتا می‌خوام!!!! فروشنده میگه خب کدوم مدلش. حالا حساب کن ماشینو خریده و میخواد به فامیل و دوستانش معرفی کنه ، اگه اسم جذاب و معروفی داشته باشه ناخودآگاه هرکسی که اسمشو می‌شنوه براش یادآورِ یک برند بزرگ و با اصالت میشه و تویوتارو میشناسه، حالا حساب کن برعکس این اقدام باشه خب قاعدتاً تصویری پر ابهام در ذهن عموم ایجاد می‌کنه و به مرور عملکردش منفی میشه چون نمیتونه مورد توجه قرار بگیره.
درسته که طراحی و کیفیت و قابلیت های هر محصولی مهمه اما برای فروش بهتر و دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن ، تبلیغات و بازاریابی و انتخاب اسامی مناسب تأثیر بسزایی در موفقیت یک برند داره و بالعکسش اگه برندی به این موارد مهم توجه نکنه خب قاعدتاً نمیتونه برخلاف مسیرِ امواج رقبا پیش بره و جایگاهش بیشتر تحت شعاع قرار میگیره.
من خودم شخصاً اگه قرار باشه اسم یه برند رو بگم که خیلی برای کنفرانسش اشتیاق دارم ، سونیه. با شایعاتی که حولِ پرچمدارِ آیندش شکل گرفته گوشیه بسیار جذابی می‌تونه باشه کما اینکه امسال هم سونی به مانند سامسونگ دهمین سالگردِ پرچمدارای موبایلیش هست که می‌تونه بهونه ای باشه برای بیدار شدن سونی از خواب غفلت با ارائه ی محصولی درخورِ توجه و ایده آل.
در پست های گذشته مربوط به تغییر نام گوشی های ۲۰۱۹ سونی گفته بودم سونی باید تغییر رویه در نحوه ی نام گذاری گوشی هاش بده مثل نحوه ی نام گذاریِ تلویزیون های اولد پرچمدارش ، یعنی ترکیبی از یک حرف و یک عدد به همراه یک پسوندِ جدید برای جایگرینی واژه ی پریمیوم .
به نظرم نام گذاری ۲۰۱۹ سونی اگه واقعاً به این صورت باشه که در متن گفته شده مفیده و در طولانی مدت اثراتش نمایان میشه.

amer

اقای نیما من حرفی از قیمت نزدم بعدش ماشین تا 10سال چه خبره مگر اینکه بخواد اوراقش کنه.شرکت های خودروسازی تویوتا کارت طلایی ضمانت موتور5سال داره میده بعدش فاقد ضمانت.ثالثا من مثال زدم و دیدم که دارم میگم اتفاقا مثالی که زدم به شکل عجیبی به هم ربط دارن

amer

برادر عزیز شما بگین موقعی که برند سونی موبایل رتبه جهانی داشت و به اندازه برند تویوتا معروفیت خاص و عام بود انوقت هواوی کجا بود
سونی موبایل تاکید میکنم فقط سونی موبایل شاید الان افت کرده ولی این بدون به جایگاهی که مستحقش بوده بر میگرده

نیما عرفانی

بحث قیمت بخش کوچیکی از صحبت ها بود شما کلیت ماجرارو نگاه کن. بله من هم از خدامه سونی به دوران اوجش برگرده . سونی از وقتی که از شرکت اریکسون که در حال حاظر جزو برندهای مطرح مخابراتی هستش جدا شد رتبش در سطح جهانی افت پیدا کرد. اون موقع فقط سونی اریکسون و نوکیا در اوج بودن و با ظهور سیستم عامل اندروید برندهای جدید هم به عرصه‌ی رقابت وارد شدن. سونی میتونست خیلی زودتر از اینا تغییر رویه بده و شرایطش رو بهتر کنه اما همیشه رو مسیری که خودش انتخاب کرده بود پافشاری میکرد که نتیجش هم دید و دودش تو چشم خودش رفت!
نخیر شما به ضمانت شرکت کاری نداشته باش، کسی فقط به خاطر ضمانت نمیره ماشین بخره ، درحال حاظر ماشین هایی از همین برند تویوتا هستن که داخل کشور و حتی در خارج از کشور، ۱۰ سال و بیشتر از ۱۰ سال ، از تولیدشون میگذره و هنوزم دارن کار میکنن چون مثل ماشینای مونتاژ داخل نیستن که به یک سال نکشیده به ۱۰ بار سرویس نیاز داشته باشن.
ماشینایی مثل تویوتا کیفیت و اصالت در تمام قسمت های ماشیناش به چشم میاد، شما فکر کردی همه از نظر مالی اونقدر بی نیازن که بخوان سال به سال ماشین عوض کنن؟؟؟ نه برادر سخت در اشتباهی خودتو با گفتن این حرفا توجیه نکن .
شما بحث تویوتا رو اوردی وسط که با دلیل توضیح دادم قیاس این رو شرکت منطقی نیست چون هرکدوم در حیطه ی متفاوتی فعالیت میکنن و سیاست و رویکرد متفاوتی دارن.
من هم مثل شما با سونی کلی خاطره دارم از بچگی تا به حال و از خدامه شرایط بخش موبایلش بهتر بشه ولی خوبه که وقتی نظری رو بیان میکنیم به تمام ابعاد و جوانب بپردازیم و به قول معروف قطره چکونی کامنت نزاریم.
صحبت های شما از اولش فقط در خصوص تغییر نام گذاری موبایل های سونی بود که گفتی نوع اسامی یک محصول اهمیتی در شناخته شدن یا نشدنش نداره و من هم کاملاً با بیان مثال توضیح دادم که داستان از چه قراره ، دیگه گارد گرفتنِ اینجوری در جهت توجیه کردن خودتون دور از منطق به نظر میرسه آقا عامر.

Saeed Mohammadipouya

مسخرس قحطی اسمه!؟

amer

جناب سعید قحطی اسم! شما برید مدل های مختلف هواوی و شیائومی و سامسونگ نگاه کن بعد بگو قحطی اسم کدوم برند داره حله

Saeed Mohammadipouya

یکم یواش برادر عصبی نشو من خودم یکی از طرفدارای پرپاقرص سونیم ولی این دلیل نمیشه عیب و ایرادارو نگی و روش سرپوش بزاری

Mortazavi

یه دیوونه ای تو محلمون بود چند وقت نیست، فکر کنم مسئول نامگذاری سونی موبایل شده😂
البته من کاری به اسمش ندارم و بیاد ایران میخرمش ولی همه مثل من نیستند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)