حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت خودروهای پیش فروش شده تا تحویل دی ۹۷ افزایش نخواهد داشت

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

دیروز بود که در ترنجی خواندیم سرانجام قیمت پیش فروش های سایپا مشخص شد. رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت قیمت خودروهای پیش فروش شده با موعد تحویل شهریور تا دی ۹۷ افزایش پیدا نمی‌کند و خودروسازان موظفند خودروهای پیش فروش شده از اول شهریور تا ۳۰ دی‌ماه را به قیمت قبل تحویل دهند. در حقیقت قیمت خودروهای پیش فروش شده تا تحویل دی ۹۷ افزایش نخواهد داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

سرانجام قیمت پیش فروش های سایپا مشخص شد

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد در گذشته هم اعلام کردیم که خودروسازان باید به تعهد‌های خود عمل کنند و به این موضوع حساس هستیم و آن را پیگیری می‌کنیم. همچنین هیچ مماشاتی با خودروسازان داخلی نخواهیم داشت؛ چرا که آن‌ها با قرارداد قطعی پیش فروش کرده‌اند و باید به این تعهد عمل کنند. هر زمان به مردم قول می‌دهیم باید به آن عمل کنیم. خودروسازان در پیش فروش‌های عادی به مردم قول داده‌اند که طبق قیمت زمان تحویل درج شده در قرارداد، خودرو را به مشتریان تحویل می‌دهند و می‌بایست به آن عمل کنند.

 

وزیر صنعت تاکید کرد خریداران به شایعه‌ها و خبرهای غیرواقعی توجه نکنند. خودروسازان وظیفه دارند تعهدهای قبلی خود را بر اساس قیمت و زمان تحویل مندرج در قرارداد عمل کنند. همچنین وزیر صنعت در روزهای گذشته عنوان کرده بود که از حقوق مردم دفاع خواهد کرد و به همین منظور از مدیران ایران خودرو و سایپا خواسته بود تا طبق قراردادها مراحل تحویل خودروها را انجام داده و به این ترتیب قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نخواهد شد.

قیمت خودروهای پیش فروش شده تا تاریخ مذکور افزایش پیدا نمی‌کند

وزیر صنعت در ادامه تاکید کرد افزایش قیمت خودرو فقط برای پیش فروش‌ها و فروش‌های آینده خواهد بود. در واقع قیمت خودروهای پیش فروش شده با موعد تحویل شهریور تا دی ۹۷ افزایش پیدا نمی‌کند. البته در شرایطی که قیمت خودرو یا تاریخ تحویل قطعی در قرارداد درج شده باشد، ملاک همان خواهد بود. همانطور که اشاره شد خودروسازان باید به تعهدهای خودشان پایبند باشند و اگر بدقولی کنند، سازمان حمایت برای دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان برخورد نظارتی را انجام خواهد داد.

نظر شما درباره این تصمیم وزارت صنعت و معدن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

فک کنم منظورتون تحویل دی 98 باشه (توی کل متن). تحویل شهریور و دی 97 که گذشته

Amin B3DA

خخخخ جدی؟ بابا اینا دیگه کی ان. ناموساً باید تست روانی و سلامت بگیرن از اون کسایی که توی 5 دقیقه سایت سایپا را 7 برابر ظرفیت درخواستی پر کردن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)