حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درس خواندن در دانشگاه با دبیرستان چه تفاوت هایی دارد؟

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | درسی

درباره تفاوت‌های مهم روش درس خواندن و مطالعه در دبیرستان و دانشگاه باید بگوییم که فضای مدرسه به گونه‌ای است که مطالعه، انجام وظایف و تمرین درس‌ها با اجبار و تعیین تکلیف انجام می‌شود، در واقع دانش‌آموزان برای انجام تمرین‌های مدرسه مورد بازخواست قرار گرفته و در صورت انجام ندادن آنها توبیخ می‌شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم درس خواندن در دانشگاه با دبیرستان چه تفاوت هایی دارد؟

درس خواندن در دانشگاه با دبیرستان چه تفاوت هایی دارد؟

درس خواندن در دانشگاه با دبیرستان چه تفاوت هایی دارد؟

نبود اجبار مطالعه در دانشگاه

در دانشگاه فضایی متفاوت حاکم است و با فرض اینکه دانشجویان نسبت به دوران مدرسه بالغ‌تر شده‌اند، اجباری کم‌تر در انجام وظایف، مطالعه دروس و تکالیف درسی وجود دارد.

دانشجویان خود باید به این درک و باور برسند که انجام کار‌ها، مطالعه به موقع و مرور دروس در ساخت آینده خودشان موثر است و مطالعه نداشتن در طول ترم با وجود اینکه در ظاهر مشکلی پیش نخواهد آورد اما در انتهای ترم نمره آن درس به دانشجو داده نخواهد شد.

مطالعه عموما سطحی دروس در دوران دبیرستان

در دوران دبیرستان، مطالب مضاعف که بیشتر جنبه اطلاعات عمومی دارد، به صورت سطحی و تستی مطالعه می‌شود و خواندن درس‌ها به صورت عمیق نیست؛ از طرفی چون هدف نهایی مطالعه در این دوران، کسب نتیجه مطلوب در کنکور است، مطالعه متناسب با سبک و خروجی این آزمون انجام می‌شود.

اما در دانشگاه مطالب درسی به صورت جزئی‌، عمیق‌ و تخصصی مطالعه می‌شود و علی رغم حجم کم مطالب تدریس شده توسط استاد، منابع آموزشی متنوع و مختلف در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا دانشجو به دنبال کسب اطلاعات و مطالب بیشتر برود.

درس خواندن در دانشگاه با دبیرستان چه تفاوت هایی دارد؟

درس خواندن در دانشگاه با دبیرستان چه تفاوت هایی دارد؟

دوران دبیرستان و سال کنکور به دلیل حجم بالای مطالب و اینکه قرار است مطالب درسی سه سال دبیرستان در یک آزمون چهار ساعته ارزیابی شود، برای دانش‌آموزان بسیار طاقت‌فرسا و سخت است، دانش‌آموز برای مطالعه دروس کنکور باید از بسیاری از تفریحات خود دل بکند.

افزایش فعالیت‌ آزمایشگاهی در دوران دانشگاه

در دانشگاه، مطالعه دروس با کار‌های عملی، آزمایشگاهی و پژوهشی همراه است و فعالیت‌های آزمایشگاهی و عملی دانشجویان بیشتر از دوران دبیرستان است؛ موضوعی که باعث ایجاد اشتیاق و انگیزه در آنها خواهد شد.

اما در دوران دبیرستان، دانش‌آموزان علم و امکانات فعالیت‌های آزمایشگاهی و عملی دانشگاه را ندارند و درس‌ها بیشتر به صورت تئوری دنبال می‌شود.

در کل فضای تحصیل در دانشگاه و دبیرستان کاملا متفاوت و مجزاست، خیلی با هم فاصله دارد و هر کدام دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)