حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در تراکنش‌ موبایلی باید نام صاحب سیم کارت و کارت بانکی یکسان باشد

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی

حتما شما هم روی موبایل خود تراکنش های زیادی انجام می دهید. خبر تازه ای در این زمینه وجود دارد که بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، تراکنش‌های موبایلی باید به نحوی انجام شود که نام صاحب سیم‌کارت و کارت بانکی یکی باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این بخشنامه بانک مرکزی که هنوز عملیاتی نشده است و می گوید در تراکنش‌ موبایلی باید نام صاحب سیم کارت و کارت بانکی یکسان باشد، را با هم مرور کنیم.

تراکنش موبایلی

تراکنش موبایلی

این طرح در راستای افزایش امنیت تراکنش‌های بانکی مطرح شده است

امروز اخباری در برخی رسانه‌ها با عنوان محدود شدن تراکنش‌های موبایلی و ممنوعیت تراکنش موبایلی با کارت بانکی غیر هم‌نام با سیم کارت منتشر شده که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این طرح در راستای افزایش امنیت تراکنش‌های بانکی مطرح شده و در حال پیگیری برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز است و هنوز این طرح در شبکه پرداخت و اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیک عملیاتی نشده است.

طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی؛ تراکنش‌های موبایلی باید به نحوی انجام شود که نام صاحب سیم کارت و کارت بانکی یکی باشد.

مهدی طوبایی، معاون نظارت و توسعه شرکت شاپرک در همین خصوص گفت: در حالت جدید تراکنش‌های موبایلی با کنترل شماره سیم کارت موبایل و شماره کارت انجام می‌شود؛ در واقع افرادی که قصد تراکنش‌های موبایلی دارند باید سیم‌کارت شان به نام خودشان باشد و از کارت بانکی استفاده کنند که به نام خودشان در شبکه بانکی ثبت نام شده باشد تا احراز هویتی دقیق انجام شود و میزان کلاهبرداری‌ها کاهش پیدا کند.

مردم به هیچ عنوان نباید نگران باشند چرا که هیچگونه محدودیتی در کار نیست

معاون نظارت و توسعه شرکت شاپرک  افزود: در حال حاضر، زیرساخت‌های این طرح که مورد تاکید و الزام قوه قضاییه و پلیس فتا در حال آماده سازی است و با هماهنگی شرکت‌های پرداخت الکترونیک به صورت آزمایشی اقداماتی انجام شده، اما هنوز تا زمان فاز عملیاتی زمان باقی است؛ مردم به هیچ عنوان نباید نگران باشند چرا که هیچگونه محدودیتی در کار نیست و بعد از عملیاتی شدن طرح احراز هویت در تراکنش‌های موبایلی اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: طرح مذکور طی نامه‌هایی به معاونت فناوری اطلاعات بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت اطلاع رسانی شده و هنوز بانک مرکزی در حال تکمیل زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح است و هنوز هیچ کار عملیاتی نشده و بخشنامه ای نیز برای اجرای طرح در زمان خاصی اعلام نشده است.

نظر شما درباره این طرح جدید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pedram_01

خیلی خوبه واقعا عالیه . جدیدا کلاه برداری و دزدی اینجوری زیاد شده و این می‌تونه کمترش کنه

Soraygoular

این دیگه چه مسخره بازی ای بابا هی محدود تر دارن میکنن سیستم مالی رو جدا دیگه باید به کریپتو روی بیاریم ما محدودیت نشون ندادن موجودی محدودیت انتقال پول توی کارتخوان ها که پولتو یه روز یا دو روز نگه میداره بانک برای خودش بعد میاد تو حسابت دیگه داره مسخره میشه جدی جدی الان یکی بخواهد برای مادر بزرگ پدر بزرگش تراکنش انجام بده تکلیف چیه؟ باید اول سیم کارت اونا رو بزاره توی گوشیش بعد یه بار دیگه توی اون اپ ثبت نام کنه بعد تراکنش انجام بده بعد دوباره سیم کارتشونو پس بده و…..؟ تازه خیلیاشون هم که سیم کارت ندارن بیچاره ها اصلا😐😑اینا نشون دهنده سیستم مالی فاسده (مخصوصا بلوکه کردن پول کارتخوان ها) خیلی راه های دیگه برای حفظ امنیت هست بدون این محدودیت های بی دلیل .

amer

کارت پایان خدمتم گرفتم بعد مدتی گفتن باطل باید هوشمند بشه .هوشمند کردیم.کارت ملی گفتن باید هوشبری بشه.اخه تا چه وقت میخوان مردم با این مزخرفات سرگرم کنن.بس کنید شما راست میگین به جای این مسخره بازی برید با خدای دوم که همون امریکاست تعامل کنید و نه تقابل !بلکه ارزش پول بره بالا

علی شیخ زاده

فکر نمیکنم این یه محدودیت باشه بلکه یه روش خوب برای کاهش کلاهبرداری و دزدیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)