حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حکم فیلترینگ اینستاگرام صادر شده است

نوشته

5 سال قبل | 18 دیدگاه | اخبار داخلی، برترین‌های ترنجی

سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور در گفت‌وگو با ماهنامه پیوست خبر از صدور حکم قضایی برای فیلتر اینستاگرام داد. جاویدنیا با اشاره به این که طبق مصوبات شورای عالی فضای مجازی، ترافیک اینستاگرام از یک سطح نباید بالاتر می رفت گفت: براساس مصوبات این شورا باید دولت، برای فعالیت این شبکه در کشور مجوز صادر می‌کرد که این کار هم انجام نشده است. در ادامه ترنجی همراه باشید تا درباره صدور حکم فیلترینگ اینستاگرام بیشتر صحبت کنیم.

فیلترینگ اینستاگرام

فیلترینگ اینستاگرام

دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه (فیلترینگ) در ادامه افزود:‌ «اینستاگرام یک بار فیلتر شد و دولت گذشته وعده داد که با کمک فیلترینگ هوشمند می‌تواند این فضا را کنترل کند اما متاسفانه در این زمینه هم هزینه‌های بالایی صورت گرفت ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم. هم اکنون دستور قضایی برای فیلتر این سرویس داریم و نظر اکثریت شورای عالی فضای مجازی نیز مبنی بر فیلتر شدن این سرویس است.»

او در ادامه افزود:‌«طبق مصوبات شورای عالی فضای مجازی ترافیک اینستاگرام از یک سطح بالاتر نباید میرفت که متاسفانه رفت و از طرفی براساس مصوبات این شورا باید دولت برای فعالیت این شبکه در کشور مجوز صادر می‌کرد که این کار هم انجام نشده است.»

 

جاویدنیا همچنین بیان داشت: در حال حاضر به صورت یک طرفه دستگاه قضایی می‌تواند با توجه به انجام نشدن مصوبات شورا اقدام کند، اما فعلا منتظر اجماع نظر در این زمینه هستیم ولی اگر صبر کردن فایده نداشته باشد دادستان کشور تصمیم لازم را خواهد گرفت.

در صورت تحقق این اتفاق باید گفت در کمتر از یکسال محبوبترین فضاهای مجازی ایرانیان یعنی تلگرام و اینستاگرام زیر تیغ فیلترینگ می روند و باید دید آیا هزینه این فیلترینگ آنقدر بالا هست که دوباره مانند تلگرام برای اینستاگرام هم به شکل رسمی با نسخه های ایرانی، فیلترینگ ایران دور زده شود تا اختلال شبکه اینترنت کشور کنترل شود یا خیر؟ نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

قبلا هم گفتم حتضرم کل اینترنت فیلتر شه ولس دم دیقه خبر نیاد فلان اپ میخواد فیلتر شه.اونم وقتی مشکلات مردم گرونی واین چیزاس، نمیدونم چرا باید حواسشون پرت شه دور اخبار حاشیه ای

Phenomenall30

خیلی احمقید همین

ahmad

عیبی نداره فیلتر کنید فیلتر شکن که هست

SHAHAB_MSD

دقیقا میخوان از فیتلرشکن استفاده کنی

MR.CAMPER

پیرزنو از مرگ میترسونن اینا 😂😂😂😂

منم به شخصه حکم دانلود چندتا فیلتررررررر شکن خفن رو برای خودم صادر کردم تا ساعت ۲ حکم رو اجراش میکنم چون نت شبانه دارم 😂😂😂😂
و سپس گند میزنم به فیلترینگ اینا 😂😂😂😂

prospersia

اره دیگه هر چیزی که باعث برملا شدن گند کاری و اختلاس و فحاشی و بخور بخور حضرات بشه باید از بین بره .

SHAHAB_MSD

بدون فیلترشکن میانگین روزی 800 مگ مصرف میکنه وقتی هم فیلترش کنن با فیلترشکن شاید روزی 2 گیگ مصرف کنه یعنی پول بیشتر برای اینترنت!
من میکنم راه درآمد جدید باشه برای مقابله با تحریما!

Ali.v

زیر تحریم و فیلتر هستیم ولی بازم ایستادیم،ما واقعا بینظیریم.
سال ۲۰۱۹ هستیم !!ولی ۲۰۰۰ سالشو عقبیم ما از جهان،
جهان سوم لایق ما نیست
باید بگن جهان آخر.
بعد از فیلترینگ تلگرام که تمام مشکلات کشور حل شد،الان نوبت اینستاگرامه تا مشکلات خارجی حل بشه.
خدا قوت یا برادر.
ولی ما هرگز سراغ سروس و گپ و ایتا های شما نخواهیم رفت،زور که نیست.

Pouya

تو دلم فحش دادم اینجا نمیشه اون فحشا رو گفت😑

mTAAHAAm

بله ممنونم. دقیقامصداق کظم غیظ.کاظم یعنی فروبرنده.
کاش فراوانی این رفتارها زیاد بشه.

Peiman

به نظرم کل اینترنت و فیلتر کنند تا مجبور نشیم هی فیلتر شکن خاموش و روشن کنیم

Amin

تیکه‌ت خیلی خوب بود😄👍

Vahid

این فیلتر هارو من ب فال نیک میگیرم
شاید در کوتاه مدت فقط حس کنیم سرگرمی و بعضی شغل ها از بین بره
ولی من و تو قطعا یاد میگریم چگونه بدون فضای مجازی مبارزات مدنی رو متحد پیش ببریم
دنیا قفس هیچ کس نیست باید آزاد باشیم

علی شیخ زاده

باور کنید ناراحتی من بخاطر اینه که برای رفتن و اومدن از تلگر.ام به این.ستا هی باید فی.لترشکن رو خاموش و روشن کنم خیلی عذابم میده تازه این روزا دوباره تو.یتر رو نصب کردم دیگه بدتر اگه ای.نستا هم فیل.تر بشه دیگه مجبور نیستم هی فی.لترشکن رو خاموش و روشن کنم دستشون درد نکنه که به فکر ما هستن دیروزم که مدیر نیشکر هفت تپه ۹۰ میلیون دلار از این پول بدرد نخور رو برداشت و در رفت اما اینستا مهم تره

نیما عرفانی

خیلی سعی کردم در این خصوص اظهار نظر نکنم اما نشد . فقط به یک صحبت کوتاه بسنده میکنم .
قبلا هم گفته بودم اینا شب میخوابن صبح بلند میشن قانون جدید وضع میکنن. همه کاراشون ضد و نقیضه.
در کل شخصاً به یه نتیجه ی مهمی رسیدم ، آرامش و آسایش روحی روانی نعمت کم ارزشی نیست که بخوام با فکر کردن به این موارد پوچ و مهمل ، بهش خدشه وارد بشه و از دستش بدم(شامل حال شما عزیزان هم میشه).
فقط دلم برا این میسوزه که استفاده از فیلتر شکن برای کودکان و نوجوانان معایب مخربی داره که متأسفانه این چیزا براشون کوچکترین اهمیتی نداره.
سلامتی خودمون دوستان

Saeed393

یه روز با فیلتر تلگرام سرمردمو گرم میکنن یه بار اینستا یه بار با گرونی یه بار با پخش فیلم مورد دار در شبکه کیش یه بارر…..
اقا حناتون دیگه رنگی نداره، ته خطه

HM-Royal

فقط برا جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات و آگاهی مردمه هیچ دلیل دیگه ای نداره فیسبوک و توییتر و یوتیوب و… شبکه های اجتماعی که کاربران حق انتشار محتوی پورن و نژاد پرستی و صد تا خلاف دیگه رو ندارند….و در صورت انتشار یا پست پاک میشه یا اکانت شخص با ریپورت دیگر کاربران ، بن میشه… اینجا فیلتره …. رو satellite هم روی فرکانس کانالهای خبری پا.رازیت میندازن ولی روی فرکانسهای تمام زیر مجموعه کانالهای G.em هیچگاه پا.رازیت ننداختن با اون سریالهای آب دوغ خیاری ترکی و مزخرف

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)