حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کپشن صوتی اینستاگرام برای کم بینایان معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

کپشن های اینستاگرام حتی برای آن هایی که مشکل بینایی هم ندارند خیلی عموما مورد توجه نیست. اینستاگرام با توجه به اینکه ۲۵۸ میلیون نفر در دنیا مشکل بینایی دارند و برای اینکه بتواند به آن ها هم خدمات خود را ارایه کند، کپشن صوتی را معرفی کرده است. کپشن صوتی اینستاگرام برای کم بینایان معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

کپشن صوتی اینستاگرام

کپشن صوتی اینستاگرام

شاید وقتی که این پست را خواندید تصور کرده باشید که باید خودتان روی تصویر صحبت کنید اما اینطور نیست. کپشن صوتی اینستاگرام به این صورت است که شما تا ۱۰۰کارکتر را برای توصیف تصویر خود به صورت صوتی توسط اینستاگرام مشخص می کنید. حال این می تواند به صورت دستی و توسط شما انجام شود یا اینستاگرام به صورت خودکار آن را انجام دهد.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، کادر سبز در بخش Advanced Setting با تنظیمات پیشرفت آپلود پست وجود دارد. شما می توانید از این بخش برای پست خود کپشن صوتی به جای متن در اینستاگرام قرار دهید.

کپشن‌های صوتی به جای متن

ویژگی «automatic alternative text» از فناوری‌های تشخیص سوژه برای تولید کپشن‌های صوتی مرتبط با یک عکس استفاده می‌کند. این ویژگی با دستگاه‌های خوانشگر متن سازگار است تا کاربران بتوانند برای یک عکس توضیحات دلخواه را به صورت صوتی گوش کنند.

کاربران عادی اینستاگرام می‌توانند با این ویژگی برای برخی از عکس‌های خود توضیحات صوتی جایگزین متن بسازند و به پست خود ضمیمه کنند تا افرادی که دارای اختلال‌های بینایی هستند؛ هنگام مرور پست‌ها و عکس‌ها، این کپشن‌های صوتی را بشنوند.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید این یک قابلیت مفید برای اینستاگرام است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)