حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نیم تگ اینستاگرام چیست؟ آموزش ساخت Nametag در سه مرحله ساده

حدودا شش ماه پیش بود که با قابلیت جدید اینستاگرام نیم تگ (NameTags) در ترنجی آشنا شدیم. حالا این قابلیت کم کم به صورت جهانی و برای همه کاربران در حال ارایه است. اگر دوست دارید نیم تگ حساب اینستاگرام خود را بسازید در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم نیم تگ اینستاگرام چیست و آموزش ساخت Nametag در سه مرحله ساده را داشته باشیم.

نیم تگ (Nametag) اینستاگرام چیست؟

نیم تگ اینستاگرام (Nametag) همانطور که از نامش پیداست، یک برچسب برای حساب کاربری اینستاگرام شماست اما کمی هوشمندتر! حتما شما هم مشکل معرفی حساب کاربری اینستاگرام خود به تعداد زیادی مخاطب را داشته اید، این مشکل در فضاهای عمومی، کنفرانس ها، یا حتی بنرهای تبلیغاتی به وضوح مشخص است. اینستاگرام می خواهد کار شما را با نیم تگ (Nametag) ساده کند، در حقیقت نیم تگ نوعی بارکد فانتزی مخصوص اینستاگرام است. برای مثال چیزی که به عنوان تصویر اصلی مطلب می بینید، نیم تگ اینستاگرام ترنجی است و می توانید با اسکن آن، اکانت اینستاگرام ترنجی را ببینید.

شما می توانید با ساختن نیم تگ خود و چاپ آن (یا به عبارت کلی تر “نمایش” آن) در ابعاد مناسب، فاصله کاربر تا وارد شدن به حساب اینستاگرام شما را به اندازه یک اسکن ساده، کم کنید! وقتی نیم تگ شما ساخته شده باشد، کاربر می تواند وارد برنامه اینستاگرام شود و با اسکن نیم تگ شما، حساب اینستاگرام شما را ببیند. بسیار خب، ببینیم چطور می شود نیم تگ (Nametag) را ساخت و چطور می توان از نیم تگ استفاده کرد؟

آموزش ساخت نیم تگ (Nametag) اینستاگرام

آموزش ساخت نیم تگ اینستاگرام

آموزش ساخت نیم تگ اینستاگرام

ابتدا توجه داشته باشید که اینستاگرام خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کرده باشید. اگر مراحل عنوان شده برای شما نمایان نمی شد، شاید قابلیت نیم تگ (Nametag) اینستاگرام هنوز برای شما عرضه نشده باشد. بسیار خوب.

1- وارد اینستاگرام شوید و به صفحه پروفایل خود بروید.
2- اینجا یا باید از سمت راست سوایپ کنید تا منویی که در تصویر بالا می بینید نمایان شود (اینستاگرام آپدیت شده)، یا روی نوار بالایی صفحه همین گزینه ها را می بینید (اینستاگرام آپدیت نشده).
3- روی گزینه Nametag تپ کنید.

اینجا شما چندین انتخاب دارید تا پس زمینه نیم تگ اینستاگرام خود را طراحی کنید. ما این انتخاب ها را به صورت دسته بندی شدی پایین تر برای شما می نویسیم:

1- استفاده از تصویر سلفی خود که استیکرهای واقعیت افزوده (AR) روی آن اضافه می شود.
2- استفاده از اموجی کیبرد.
3- استفاده از گرادیانت رنگ ساده.

در تمام این حالت ها، نام حساب کاربری اینستاگرام شما وسط تصویر خواهد بود. اما چطور این ها تغییر خواهند کرد؟ به سادگی، گزینه بالا و وسط صفحه را می بینید؟ روی آن تپ کنید! برای تغییر استیکر روی تصویر خود، تغییر اموجی کیبرد یا رنگ می توانید روی صفحه تپ کنید.

حالا کار تمام است و فایل خروجی را با تپ کردن روی گزینه بالا سمت راست صفحه می توانید نیم تگ اینستاگرام خود را برای خود ارسال کنید. این نیم تگ اینستاگرام هر کجا نمایش داده شود قابل اسکن است. شما می توانید روی کاغذ بزرگ چاپش کنید، روی منو رستوران خود قرار دهید، روی بنر تبلیغاتی یا حتی واترمارک ویدیو شما باشد! همه چیز! سقف آن سقف خلاقیت شماست!

چطور نیم تگ (Nametag) دیگران را اسکن کنیم؟

حال شاید شما بخواهید نیم تگ (Nametag) دیگران را اسکن کنید. کار بسیار ساده است. مراحل زیر را تا رسیدن به بخش نیم تگ تکرار کنید.

1- وارد اینستاگرام شوید و به صفحه پروفایل خود بروید.
2- اینجا یا باید از سمت راست سوایپ کنید تا منویی که در تصویر بالا می بینید نمایان شود (اینستاگرام آپدیت شده)، یا روی نوار بالایی صفحه همین گزینه ها را می بینید (اینستاگرام آپدیت نشده).
3- روی گزینه Nametag تپ کنید.

اسکن کردن نیم تگ اینستاگرام

اسکن کردن نیم تگ اینستاگرام

وقتی وارد شدید، پایین صفحه گزینه Scan a Nametag قرار دارد، روی آن تپ کنید و دوربین اصلی موبایل را به سمت نیم تگ بگیرید. به همین سادگی!

از قابلیت نیم تگ (Nametag) اینستاگرام استفاده کرده اید؟ آن را مفید می دانید؟ به شخصه آن را بسیار مفید می دانم و بیشتر برای صفحات تجاری می تواند کاربردی باشد، هر چند شما حتی می توانید نیم تگ اینستاگرام خود را روی تی شرت خود چاپ کنید!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

چه آموزش جامعی، ممنونم خیلی به درد من می خوره

pouyan777

سلام ممنون عالی بود. به نظرم این مطلب هم برای ورود به اینستاگرام از طریق مرورگر گوگل کروم مفید باشه:
آموزش ورود به اینستاگرام با کروم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)