حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر آیفون های 2018 رفرش ریت 120 هزار ندارند، Touch Sample Rate آن ها 120 هزتر است

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل

می دانیم که این روزها در بازار موبایل های مخصوص بازی یک فاکتور به نام رفرش ریت بالا اهمیت دارد. اپل نیز در آیپد پرو از این نمایشگر رونمایی کرده و به آن Promotion می گوید. در مراسم اپل 2018 شاهد بودیم که در معرفی آیفون Xs گفته شد نمایشگر این دستگاه 120 هرتز است. خب در نگاه اول همه تصور می کنند که رفرش ریت این پنل 120 هرتز است اما حقیقتا اینجا بوی یک شیطنت به مشام می رسد! در حقیقت نمایشگر آیفون های 2018 رفرش ریت 120 هزار ندارند، Touch Sample Rate آن ها 120 هزتر است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

همانطور که در جدول بالا می بینید، فقط نمایشگر آیپد پرو 12.9 نسل دوم و آیپد پرو 10.5 با رفرش ریت 120 هرتز عرضه شده اند و در بین آیفون ها هم هیچ محصولی با نمایشگر 120 هرتز وجود ندارد. تنها تفاوت نمایشگر آیفون X و آیفون Xs این است که Touch Sample Rate بالاتری دارند. تقاوت این دو فاکتور با هم چیست؟

در حقیقت در رفرش ریت پنل نمایشگر محتوا را با این نرخ به روز می کند و این یعنی در بازی یا محتواهایی که حرکت سریع دارند کمتر شاهد مات شدگی هستیم اما Touch Sample Rate مدت زمانی است که پنل لمسی نمایشگر به دستور بعدی واکنش می دهد. به این صورت آغاز انمیشین یا حرکت ها که پس از دستور لمسی شما آغاز می شوند، سریع تر خواهد بود و در طول پخش آن تفاوتی وجود ندارد!

به این صورت به نظر می رسد که ریزر فون (Razer Phone) می تواند با خیال راحت بهترین انتخاب علاقه مندان به بازی روی موبایل باشد! اینطور نیست؟ این موضوع را شیطنت اپل نمی دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

نیازی هم به رفرش 120 نیست.اتفاقا تاچ ریت 120 بهتر هست برای نرم شدن انیمیشن ها ولی رفرش ریت بالا برای گجت هایی خوبه که تمرکز اصلیش روی گیم هست

chalton

??????اینم از آیفون های اپل.امسال فکر کنم سال رسوایی برندها هست.

mehrdad_ma

فقط سونی داره که غیر فعاله
میدونسته یه مشت ترول تو ایران داره عمدا غیر فعالش کرده بسوزن .
البته آیپد و razer هم دارن و گیمینگ ایسوس ۱۰۰ هرتزیه

یادمه وقتی بحث xzp بود یکی همینجا گفت سونی جان مادرت یواش بزن سامسونگ گ….. میشه
بعد xzp شد یه ips معمولی و دیگه صدایی از موزز نیامد

دروغ نگفته ولی واقعیت رو هم نگفته.
به نظرم همون ۶۰ هرتز کافی باشه.

علی شیخ زاده

اینو که نه میشه گفت دروغ نه تقلب!!
بقول اقا رسول نه دروغ گفته نه واقعیت فقط یه چیز گنگ گفت و رد شد
اگه به وضوح توضیح میداد ک منظورش چی بوده اونوقت میشد گفت دروغ گفته
هرچند هر برندی باشه موقع معرفی محصول مقداری پیاز داغشو زیاد میکنه فقط اینکه چه مقدار زیاد میکنه بستگی داره به اینکه چه برندی باشه

Naranj

اتفاقا توی کنفرانس گفت تاچ رفرش ۱۲۰ شده ولی این کمبود اطلاعات ماست که همچین چیزی اطلاع نداشتیم و اون رو با سرعت رفرش اشتباه گرفتیم

دکتر رسول آریان

مطلب توسط فون آرنا نوشته شده.‌ اونام لابد مثل ما خنگن!!!

Naranj

نع به هر حال جوی که بود و ۱۲۰ اعلام شد همه ذهن شون بسمت فناوری که مثل ریزفون هست رفت ولی الان خبر زدند که نخیر این اون نیست!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)