حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر اکسپریا ایکس زد 3 دو لبه خمیده، کم حاشیه، 5.9 اینچ FHD+ و OLED خواهد بود؟

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی، شایعات

اگر امروز روز سونی نیست، پس چیست؟! بله، امروز شایعات متعددی درباره اکسپریا ایکس زد 3 (Xperia XZ3) شنیده ایم که این بار می رسیم به نمایشگر آن! طبق شنیده ها، نمایشگر اکسپریا ایکس زد 3 دو لبه خمیده، کم حاشیه، 5.9 اینچ FHD+ و OLED خواهد بود؟! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تا کنون یکی از مهم ترین بخش های اکسپریا ایکس زد 3 به لطف یک رندر و یک بنچمارک تقریبا مشخص شده است. دوربین تکی 48 مگاپیکسلی شاید نتواند همه کاربران را در این بازار چند دوربینه بازی (!) راضی کند اما خب رزلوشن بالایی دارد، در مقابل اما نمایشگر شاید بتواند همان چیزی باشد که طرفداران سونی نیاز دارند آ … البته شاید ندارند! خیلی از کاربران نمایشگر اج را دوست ندارند، من هم دوست ندارم اما به نظر می رسد که سال 2018 و 2019 شاهد تعداد بیشتری موبایل با نمایشگر لبه خمیده خواهیم بود. اکسپریا ایکس زد 3 احتمالا یکی از آن هاست اما چرا؟ به شما خواهم گفت، تصویر زیر منتشر شده از onleaks را ببینید:

نمایشگر اکسپریا ایکس زد 3

نمایشگر اکسپریا ایکس زد 3

پیش از این شایعات متناقض درباره اندازه و رزلوشن نمایشگر اکسپریا ایکس زد 3 حالا به نظر می رسد ابعاد و رزلوشن آن به صورت نهایی مشخص شده باشد. یک ماه پیش بود که شنیدیم نمایشگر اکسپریا ایکس زد 3 رزولشن QHD+ خواهد داشت و اندازه آن 5.9 اینچی است. هر چند آن شایعه خیلی جدی گرفته نشد اما به نظر یک موضوع صحیح در آن وجود داشته است. به عقیده Onleaks نمایشگر اکسپریا ایکس زد 3 برابر 5.9 اینچ خواهد بود اما ما در بنچمارک امروز صبح خواندیم که 5.7 اینچی است. دلیل چیست؟!

همانطور که در تصویر بالا می بینید، به ادعای onleak نمایشگر اکسپریا ایکس زد 3 برابر 5.9 اینچ است اما دلیل اختلاف بین 5.7 و 5.9 اینچ همان لبه های خمیده نمایشگر و گوشه های گرد آن است. همانطور که می دانید سامسونگ همیشه روی جعبه موبایل های با نمایشگر اج خود، دو اندازه نمایشگر را عنوان می کند که یکی برای نمای جلو و یکی برای اندازه اصلی پنل نمایشگر است! به عقیده onleak نمایشگر اکسپریا ایکس زد 3 پنل 5.9 اینچی دارد که به دلیل خم بودن لبه ها، 5.7 اینچی دیده می شود.

نمایشگر اکسپریا ایکس زد 3 می تواند OLED باشد؟

همچنین اگر به رندر بالا دقت کنید، به نظر نمی رسد حاشیه نمایشگر خیلی کم باشد اما به هر حال نمایشگر 18:9 است. اما آیا نمایشگر اکسپریا ایکس زد 3 می تواند OLED باشد؟ بله می تواند چون پنل نمایشگر با منعطف باشد و تا کنون نمایشگر IPS LCD منعطف دیده نشده است! همچنین متاسفانه یا شاید هم خوشخبتانه رزلوشن نمایشگر 5.9 اینچی برابر FHD+ است که برای کلاس پرچمدار در کنار پرچمدارهای QHD+ سامسونگ، پایین است.

شما درباره نمایشگر اکسپریا ایکس 3 چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

یعنی بالاخره سونی oled میزنه اونم خمیده؟ امیدوارم که حقیقت داشته باشه

MOAZEZ

با oled مخالف 100% هستم ولی امیدوارم برند محبوبم ایرادهای مسخره oledهای دیگر برندهارو نداشته باشه

کهکشان

خخخخخخخ متعصب
مطمئن باش برند محبوبت هیچوقت کیفیت اولدش بپای سلطان اولدها سامسونگ نمیرسه
منتظر دیسپلی میت باش !

MR.CAMPER

اگر اولدی که استفاده میکنه ساخت ژاپن دیسپلی باشه مطمئن باش اگه بهترین نباشه جزو دسته بهترینها قرار میگیره اولد نمایشگر ایفون ایکس هم ساخت سامسونگه ولی رتبه ایفون ایکس تو سایت دیسپلی میت بالاتر از سامسونگه
ی موقعی هم هست میبینی یک اولد ساخت سامسونگه
پس نمیشه نظر قطعی داد
هرچند که منم ب عنوان طرفدار سونی هم با نمایشگر اولدش مخالفم و هم لبه اج

دکتر رسول آریان

اشتباه نکن. توی سایت دیسپلی میت، بهترین نمایشگری که انتخاب شده متعلق به گلکسی S9 هست. قبلش دست آیفون X بود این جایگاه که گلکسی S9 ازش پس گرفت.

ALiKiNG

اگه واقعا این xz3 هست کاش لو نمیرفت تا جذابیت مراسمش حفظ بشه

Shiral

کاش لبه خمیده نداشته باشه…

Amir Hossein

بنظر سونی میخواد یه تکونی به خودش بده

یکم بعیده که سونی گوشی اج تولید کنه.
فکر میکنم یک جای این تحلیل ایراد داره.
من فکر میکنم این اختلاف در اینچ، مربوط به لبه گرد نمایشگر در چهار طرف باشه، نه لبه خمیده.

MR.CAMPER

لبه های گرد نمایشگرش چقد زشته
ولی طراحیش به کل خیلی خوبه کاش لبه نمایشگرش گرد نباشه اج هم نباشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)