حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازار هند در تسخیر شیائومی و سامسونگ

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

بازار موبایل در کشورهای توسعه یافته تقریبا اشباع شده است. آن ها موبایل های هوشمند را سریع تر درک کردند، حالا بیشتر پرچمدار می خرند و دوره تعویض موبایل پرچمدار به بیش از 2 سال رسیده است، پس آن جا مکان خوبی برای فعالیت شرکت های موبایلی نیست! بازار تشنه جدید برای این شرکت ها را می توان بازارهای در حال توسعه دانست که یکی از این بازارها، بازار موبایل هند است و سومین بازار بزرگ در این زمینه به شمار می رود. حالا در جدیدترین گزارش ها می خوانیم که بازار هند در تسخیر شیائومی و سامسونگ است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم این به چه معناست.

سهم برندهای مختلف از بازار هند در چارک دوم سال 2018

سهم برندهای مختلف از بازار هند در چارک دوم سال 2018

همانطور که می بیینید، شیائومی رتبه اول بازار را با سهمی تقریبا برابر با سامسونگ کسب کرده است. این دو برند با سهم برابر توانسته اند مجموعا 60٪ بازار هند را از آن خود کنند و این فوق العاده است. سامسونگ توانسته با تغییر راهبرد و ارایه موبایل های صحیح در مقابل رشد انفجاری شیائومی بیاستد و پپس از 3 سال بهترین چارک خود را تجربه کند! حتی می دانیم که سامسونگ بزرگترین کارخانه تولید موبایل را در هند تاسیس کرده است. تا پیش از این آمارها خیلی با هم درگیر بودند و همیشه سوال بود که چه شرکتی در بازار هند اول است؟ سامسونگ یا شیائومی؟

در مقابل دو رتبه دیگر متعلق به چینی هاست که تا حدودی توانسته اند فروش خود را افزایش دهند اما بیشترین رشد در این بین برای ایسوس بوده، شرکتی که تا 3 برابر افزایش در فروش را تجربه نموده است.

اپل اما 50٪ افت در فروش را تجربه می کند، شرکتی که حاشیه سود بسیار بیشتری نسبت به شرکت های نام برده بالای لیست دارد اما مسلما آن ها به این سهم کم از بازار قانع نیستند و سعی می کنند تا با سیاست های طولانی مدت تر بتواند یکی از بازیگران اصلی این بازار چموش باشد! چندی پیش در ترنجی خواندیم که در نیمه اول 2018 اپل تنها 1 میلیون آیفون در هند فروخته است!

بد نیست بدانید پرفروش ترین موبایل هند را سامسونگ گلکسی جی 2 پرو و شیائومی ردمی 5A تشکیل داده اند! می توانید کاملا درک کنید که چه بازار خاصی است! نظر شما چیست؟ فکر می کنید بازار ایران بیشتر شبیه به بازار هند رفتار می کند یا بازار اروپا؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایران مثل بازار اروپا بود تا قبل افزایش دلار.
اما اگر اینجوری پیش بره، بازار ایران مشابه بازار هند میشه.

درود به سامسونگ که هنوز با اقتدار بازار هند رو در اختیار داره. همچنین درود به شیائومی به خاطر رشد ۱۰۶ درصدی.

Shiral

قطعا سامسونگ در جوامع پرجمعیت و از طرفی با قدرت اقتصادی پایین تر بسیار عالی عمل کرده و احتمالا با تغییر سیاست هاش تا چندساله اینده بازار را در تسخیر خود دارد و خواهد داشت اما ایا شیامی و وانپلتس و ویوو و…هم بیکار مینشینند؟ اگر برند چینی شیامی با همین سیاست قیمت گذاری پیش بره و مثل هواوی جوگیر نشه احتمالا بزودی نه تنها بازار هند بلکه جوامع کوچکتری مثل ایران با قدرت خرید پایین تر از پارسال را به تسخیر خود در خواهد اورد.دیگه سلیقه اجتماعی از سمت تعصب خشک به سمت انتخاب هوشمندانه تغییر مسیر پیدا کرده و اگر سامسونگ هوشمندانه عمل نکنه ممکنه بازار را از دست بده.خصوصا با میان رده های مناسب شیامی و هواوی

Naranj

عجیبه هواوی نیست تو جدول!
احسنت بر سامی خیلی خودش رو کشیده بالا توی هند.بازاریابی و تبلیغات سامسونگ رو هیچ کمپانی نداره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)