حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک پروهای جدید با چیپست های جدید اینتل نسل هشت و کیبرد نرم تر معرفی شدند

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، لپ‌تاپ

مک بوک پرو های اپل امروز رسما آپدیت شده اند و پیشرفت هایی در جهت پردازش بهتر و رفع نواقص عنوان شده داشتند. البته اگر علاقه مند به مک بوک پرو 13 اینچی بدون تاچ بار هستید باید بگوییم که آن لپتاپ بیچاره (!) آپدیت شده است و خبری از آپدیت برای مک بوک ایر هم نیست، فقط مک بوک پرو 13 و 15 اینچی دارای تاچ بار به روز شده اند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره مک بوک پروهای جدید که با چیپست های جدید اینتل نسل هشت و کیبرد نرم تر معرفی شده اند، بیشتر صحبت کنیم.

در نتیجه به روزشدن چیپست های مک بوک پرو 15 و 13 اینچی دارای تاچ بار، این مدل ها به ترتیب تا 70٪ و 100٪ افزایش قدرت عملکرد را می توانند تجربه کنند. چیپست های 6 هسته ای Core-i7 و Core-i9 در کنار حافظه رم 32 گیگابایت و حافظه داخلی 4 ترابایتی از دیگر مشخصات این دستگاه ها هستند. فرکانس این چیپست ها از حالت عادی 2.9GHz تا حالت توربو 4.8GHz متغیر هستند. برای پردازنده گرافیکی باید گفت که از چیپست های Radeon Pros استفاده شده که تا 4 گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی دارند. بازه قیمتی مک بوک پرو 15 اینچی دارای تاچ بار جدید از 2399 تا 6699 دلار است!

بازه قیمتی مک بوک پرو 15 اینچی دارای تاچ بار جدید از 2399 تا 6699 دلار است

مدل 13 اینچی انتخاب های چیپست Core-i5 و Core-i7 با فرکانس 2.7 گیگاهرتز (4.5 گیگاهرتز در حالت توربو) دارند و کارت گرافیکی اصطلاحا آن-بورد Intel Iris 655 که 128 مگابایت حافظه گرافیکی دارد، همراه است. حافظه داخلی تا 2 ترابایت است و قیمت این دستگاه از 1799 دلار آغاز می شود.

هر دو دستگاه شاهد افزایش حجم باتری هستند تا به دلیل افزایش مصرف انرژی اما بازدهی باتری همانند نسل پیشین باقی بماند. نمایشگر شاهد افزایش رزلوشن نیست اما ویژگی True Tone که ابتدا در آیپدها و سپس به آیفون ها آمد حالا به مک بوک ها رسیده که حتی تاچ بار آن ها هم با این فناوری همراه شده است.

به لطف چیپست Apple T2 حالا مک بوک پروهای جدید اولین مک بوک هایی هستند که از دستور Hey Siri پشتیبانی می کند. این چیپست پردازش های تاچ بار و دیگر موارد امنیتی را نیز بر عهده دارد. از نظر پورت ها 4 پورت تاندربولت و USB Type C و جک 3.5 میلی متری صدا حضور دارند.

یکی از مشکلاتی که برای مک بوک پروها عنوان می شد، سر و صدای آن ها بود. کیبرد آن ها بود که حالا نسل سوم کیبرد پروانه ای یا butterfly keyboard نام دارد، سعی در برطرف کردن این سر و صدا دارد.

نظر شما چیست؟ اهل خرید مک بوک آخرین سطح با قیمت 6700 دلار هستید؟!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HM-Royal

4TSSD m.2 ء 3200 دلار
cpu شش هسته ای corei9 2.9GHZ ء 600دلار
رم 32GB ء 800دلار
کانفیگ 16 گیگابایت رم با همین پردازنده ، SSD512GB ء 3100 دلار در میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)