حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین موبایل سامسونگ با رابط کاربری اندروید خالص در پروژه اندروید Go با مدل SM-J260 در دست توسعه است

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

گوگل پروژه‌های زیادی دارد برای اینکه بتواند دستگاه های ارزان قیمت را با تجربه هوشمند مناسب ارائه کنند. برای مثال یکی از این تجربه را میتوان پروژه‌ای اندروید وان دانست. هر چند پروژه اندروید وان (Android One) را بیشتر می توان ارائه اندروید خالص روی دستگاه های میان رده دانست، اما پروژه‌ جدید اندروید گو (Android GO) برای ارایه تجربه کاربری مناسب روی دستگاه‌های بسیار ارزان است که رابط کاربری اندروید خالص را دارند. شرکت هایی از جمله نوکیا به این برنامه پیوستند و محصولات خود را در آن ارائه می‌کنند، حتی هواوی نیز یک دستگاه در این پروژه دارد. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ هم به پروژه اندروید گو اضافه خواهد شد. حدود یک ماه پیش بود که درباره مدلی از سامسونگ به نام SM-J260 صحبت کردیم و گفتیم که این می تواند اولین موبایل در پروژه اندروید گو از سامسونگ باشد. حال به نظر می‌رسد که در ماه های گذشته سامسونگ در تعداد زیادی از بازارها این محصول خود را در حال تست دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره اولین موبایل پروژه اندروید گو سامسونگ صحبت کنیم.

اندروید گو (Android Go)

اندروید گو (Android Go)

از اولین تلاش های سامسونگ برای ساخت موبایل های اندرویدی شاهد ارائه پوسته اختصاصی سامسونگ بودیم که قدیم ها به آن تاچ ویز و حالا به آن سامسونگ اکسپرینس گفته می شود. این پوسته کارایی دستگاه را پایین می‌آورد و البته از ارائه آپدیت جدید برای دستگاه های ارزان قیمت جلوگیری می‌کند. البته می‌دانیم که ارائه نشدن آپدیت دو دلیل دارد، یکی اینکه شرکت ارائه کننده دستگاه نمی خواهند رابطه کاربری و نرم افزارهای اختصاصی را برای این دستگاه به روز کنند و برای آنها مشکل است و دوم اینکه چیپست آن دستگاه‌ها از دریافت آپدیت اندروید نسخه بعدی عاجز هستند و نیازمند به پشتیبانی شرکت تولید کننده چیپست نیز هست.

در شایعه قبلی که در ترنجی بنچمارک دستگاهی به مدل سامسونگ SM-J260 (معروف به گلکسی جی ۲ کُر) با چیپست ناشناخته اگزینوس ۷۵۷۰ گو (Exynos 7570 Go) را دیدیم که سیستم عامل آن اندروید ۸.۱ بود. این همان دستگاهی است که در صورت موفقیت آمیز بودن تست هایی که سامسونگ در بازارهای مختلف روی این دستگاه انجام می دهند به عنوان اولین موبایل پروژه اندروید گو سامسونگ با رابط کاربری اندروید خالص در رده قیمتی اقتصادی عرضه خواهد شد تا بتواند تجربه کاربری دلچسبی برای مشخصات سخت افزاری رده پایین خود از جمله حافظه رم کمتر از ۱ گیگابایت حافظه داخلی کمتر از ۸ گیگابایت را ارائه کند.

این دستگاه به صورت گسترده در بازارهای در حال توسعه مثل آسیا برخی از کشورهای اروپا و آمریکای مرکزی در حال تست است. نظر شما چیست فکر می‌کنید یک پایین اقتصادی با رابط کاربری اندروید خالص از سامسونگ بتواند شروع خوبی برای فروش دستگاه های با تجربه کاربری دلچسب در این رده قیمتی باشد؟ البته مشخص نیست که این به معنی آن خواهد بود که آیا سامسونگ از رابط کاربری خالص اندروید در دستگاه های پرچمدار خود نیز استفاده خواهد کرد یا خیر!

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin

کاملا مشخصه!
سامسونگ هرگز از اندروید خام یا رابط نزدیک بهش توی دستگاه‌هاق پرچمدار و مهمش استفاده نخواهد کرد.

MohammadFarhaadi

مبارکه میبینم که از فیلتر در اومدید.خوشحال شدم.مردیم بسکه با فیلتر شکن وارد شدیم دیگه آخراش گذاشته بودم سایت باز شه بیام سر بزنم.ایول

MohammadFarhaadi

خواهش میکنم.حمایت کردن کمترین کاریه که میشه برای شما که کارتون عالیه انجام داد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)