حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دیافراگم متغیر دوربین گلکسی اس 9 چیست؟

نوشته

6 سال قبل | 10 دیدگاه | تماشا کنید، سامسونگ

مثلث عکاسی شامل 3 فاکتور تعیین کننده در خروجی تصویر است. این فاکتورها را عبارت است از سرعت شاتر، حساسیت به نور (ISO) و گشودگی دیافراگم. با تغییر هر کدام از این ها یک تغییر در خروجی تصویر صورت می گیرد و با تنظیم صحیح آن ها با توجه به شرایط نوری و سوژه می توان بهترین خروجی را ثبت کرد. سرعت شاتر یک ویژگی مکانیکی است که بستگی به بدنه دوربین دارد، حساسیت به نور (ISO) بستگی به حسگر تصویر دارد و گشودگی دیافراگم به لنز بستگی دارد. روی موبایل های ما عموما دو فاکتور اول قابل تنظیم بودند و با کمی پیشرفت، امکان تنظیم سرعت شاتر به صورت دستی نیز به آن ها اضافه شد. حالا اما سامسونگ دیافراگم متغیر را با گلکسی اس 9 به دوربین های موبایل آورده است که به شما کنترل کامل روی مثلث عکاسی را می دهد، البته نه آنقدرها هم کامل! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره دیافراگم متغیر دوربین گلکسی اس 9 بیشتر بدانیم.

گفتیم گلکسی اس 9 کنترل کامل روی مثلث عکاسی را به ما می دهد اما نه کامل! به صورت تئوری اگر به موضوع نگاه کنیم، گلکسی اس 9 امکان تنظیم هر 3 فاکتور مثلث عکاسی را به ما می دهد اما یکی از این فاکتورها یعنی دیافراگم فعلا فقط در دو حالت f/1.5 و f/2.4 قابل تغییر است. پس اگر بخواهیم صحیح تر بگوییم ما درباره دیافراگم دوگانه گلکسی اس 9 صحبت می کنیم.

اما چه ویژگی خاصی با دیافراگم دوگانه گلکسی اس 9 به ما ارایه می شود؟ به صورت کلی باید به قوانین عکاسی با دیافراگم متفاوت نگاه کنیم. دیافراگم هر چقدر بسته تر باشد (f/2.4) نور کمتری وارد لنز می شود اما عمق میدان بیشتری خواهید داشت. عمق میدان همانطور که از نامش پیداست یعنی میدان تصویر چقدر عمق داشته باشد، چقدر موارد پشت سوژه مشخص باشند. به همین سبب وقتی روی یک سوژه که کمی فاصله آن با دوربین در نقاط مختلف متفاوت است، می توان با f/2.4 شارپ تر ثبت شود اما همانور که گفتیم چون نور کمتری در حالت F/2.4 وارد دستگاه می شود، برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف انتخاب خوبی نیست!

دیافراگم دوگانه گلکسی اس 9

دیافراگم دوگانه گلکسی اس 9

با گشودگی دیافراگم بازتر (F/1.5) اما شاهد ورود نور بیشتری هستیم که برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف گزینه بسیار خوبی است اما کمی شارپ بودن تصویر کاهش پیدا می کند. در عوض اگر عاشق عمق میدان کم یا همان بوکه هستید، پشت سوژه شما با این دیافراگم بیشتر مات می شود!

در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9+ تغییر بین این دو دیافراگم به صورت خودکار صورت می پذیرد و اگر نور زیر 100 لوکس باشد از f/1.5 استفاده می گردد ولی از آن جا که گلکسی اس 9 یک دستگاه در دنیای اندروید است و آن جا همه چیز به خواست کاربر قابل تغییر است، شما به صورت دستی و از بخش عکاسی حرفه ای (تنظیمات دستی) دوربین گلکسی اس 9 می توانید گشودگی دیافراگم را خودتان انتخاب کنید.

نظر شما درباره این قابلیت چیست؟ امسال یعنی سال 2018 بدون شک سالی است که دوربین های موبایل شاهد یک تحول ویژه خواهند بود و دیافراگم دوگانه گلکسی اس 9 را می توان آغاز آن دانست.

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

توضیحات عالی بود.

در کل همه این کمپانی ها به خاطر این رقابتی که با هم دارن، موجب میشن به نفع مصرف کننده بشه. اگر ما اینجا نظراتمون رو بیان میکنیم، برخی عقاید شخصی ماست و برخی رو با منبع میگیم. واقعا جو کامنت ها رو دوست ندارم. اینکه من با 31 سال سن، کارشناس ارشد کامپیوتر، دارای چند مقاله ISI و غیر ISI چاپ شده در ژورنال های خارجی، حتی با پذیرش استعداد درخشان دکتری به خاطر نمره پایان نامه 20 و معدل الف، بیام اینجا از چنتا بچه 15 تا 20 ساله توهین بشنوم. بخدا زشته. خوشبختانه برای هر حرفی که زدم، میتونم رفرنس ارائه بدم و اصولا بدم میاد از حرف های بی سند و مدرک. یک مقاله آماده کردم برای سایت که اگر دوست داشتن منتشر میکنن و دیگه مام میریم سر جایی که باید باشیم، حداقل اینکه مجبور نیستم توهین و مسخره بازی چنتا بچه رو ببینم. شعور داشتن واقعا کار سختی نیست.

دکتر رسول آریان

قربان شما. عزیز دلی.

دست شما درد نکنه.

دکتر رسول آریان

آخه یه حرف هایی میزنن آدم خندش میگیره. طرف با آیدی دل تنها نوشته که من با آیدی دومم یعنی احمد میام. دیگه واقعا بعضی از طرفدارای سونی نوبر هستن. میگه آقا احمد که عکس سیب آبی داره، منم، واقعا خنده دار نیس؟ اتفاقا بعضی وقت ها با احمد جان کل کل هم کردیم. مگر اینکه کسی روانی باشه با خودش جر و بحث کنه. خودشون با چنتا آیدی میان، فکر کردن همه اینجورن. واقعا متاسفم که برخی از مردم هنوز یاد نگرفتن که مودبانه طرفداری کنن. فقط هم بحث موبایل نیست. توی طرفداری از تیم باشگاهی مورد علاقه هم دقیقا همینه و حتی بدتر.

Quality

آقای آریان من شما رو از چندسال پیش که توی ترنجی فعال بودین میشناسم

ببینید اگر کسی چیزی میگه علتش مطمئنا به خودتون هم مربوط میشه! شما خودت رو خیلی دانا و بلد میدونی و فکر میکنین بقیه هم هیچی حالیشون نیست!
این توی تمام حرفاتون مشخصه! کسی که میاد این سایت نظر میده با هویت اصلیش که نمیاد! شاید این سایت خیلی از کاربرهاش از شما سنشون هم بیشتر باشه! شاید کلی برنامه نویس و… داشته باشیم و…

شما وقتی نظر میدی یعنی اجازه دادی بقیه هم به شما پاسخ بدن! اگر میبینید بهتون بی احترامی میشه نباید که ناراحت بشید!
چون مثلا آقای X که نظر میده نمیدونه شما چند سالتونه یا چکاره هستین یا…!

یا همین الان دارید به فن های سونی توهین میکنید! اگر من برم توی خیابون یک نفر رو بکشم یعنی کل افراد شهرم قاتلن؟!
یک کاربر طرفدار سونی به شما بی احترامی کرده شما باید بیای کل طرفدار های سونی رو زیر سوال ببری؟!
درسته بنظرتون؟

موفق باشید

الان توی کامنتم مگه من جمع بستم؟ دقیقا کجای جمله ام جمع بسته شده؟ گفتم بعضی از. دوباره جمله ام رو بخون.

من هیچ ادعایی ندارم که همه چیز دانم! اتفاقا آدم هر چی بیشتر یاد میگیره، میفهمه که هنوز هیچی بلد نیست. توی کامنت های زیر اون مقاله ام هم وقتی شما در مورد دوال پیکسل ها گفتی پذیرفتم. اتفاقا بحث و مناظره ها برای همینه که از هم چیز یاد بگیریم. من هر طور نقدی رو می پذیرم ولی بدون توهین و مسخره کردن.

ahmad

آقا رسول من اکانت دیگه ندارم این دوستمون که خودشو جای من جا زده نمیدونم دلیلش چی بوده اقا سینا آی پی های منو بررسی کن اگه دردغ میگم به همه ثابت بشه من فقط با یک ایمیل اینجام
ahmadabdinejad@gmail.com از همون اول تاسیس ترنجی هم باهاشون بودم عاشق سامسونگ و اپلم واقعا چرا یه سری اینجوری برخورد میکنن یه زمانی وقتی ترنجی میخواست تعطیل بشه هر روز هزار بار سایتو چک میکردم اگه دروغ میگم اقا سینا تصحیح کنن بخدا من اکانت دیگه ندارم متعجب شدم

Quality

اتفاقا اون قسمت جمله رو بعدا دوباره خوندم و متوجه شدم اما من واقعا دلیلی نمیبینم رفتار یک نفر رو مثلا به یک گروه یا… نسبت بدیم! چون یک نفر فن سونی هست و اونجوری حرف زده دلیل نمیشه که بگیم بعضی فن های سونی فلانن و.. ربطی به فن بودن نداره!

بله من با شما موافقم شاید بد برداشت کردم چون متاسفانه اینترنت یک بدی که داره نمیشه آدم ها رو از نزدیک دید و صرفا یک نوشته ازشون میخونیم و ممکنه از اون نوشته اشتباه برداشت بشه

ولی واقعا بد ترین چیز ممکن تعصبه و باید همه بزارن کنار و واقع بین باشن
مثلا در مورد دوربین XZ2 هم خودم چند بار گفتم که این نتیجه ممکنه علتش استفاده از سه پایه یا… هم باشه چون سرعت شاتر کنده و ایزو پایینه درحالیکه بدون لرزشگیر اپتیکال چنین شاتری معمولا باعث خراب شدن عکس میشه!
اما مطمئنا الگوریتم دوربین قویتر شده

موفق باشید

تشکر.

Phinkerret

البته تو که ادعات می شه 31 سالته و با شخصیتی که بعید می دونم راست بگی این چه کامنتی بود که به من دادی این چه توهینی بود که کردی الان خودت خیلی شخصیت و شعور داری که تو مقاله قبلی به من گفتی به خدا نمی دونم چند سالته یعنی به خدا بچه ای و یه چیزی داری برای خودت می گی مرد حسابی مگه من بچه ام که اینجوری نظر میدی و چرت و پرت نوشتی برای خودت من مهندس آی تیم و کلی ار تکنولوژی سر در میارم مثل شمام هر چیزیو و رتبه بندیو باور نمی کنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)