حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید P برای نکسوس ها ارایه نمی شود، پیکسل 2 ایکس ال تا 3 سال پیشتیبانی می شود

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | Android، گوگل

می دانیم گوگل و اکثر شرکت های اندرویدی تا 2 سال آپدیت اساسی را برای موبایل های پرچمدار خود ارایه می کنند، این یعنی 2 نسخه بعدی از سیستم عاملی که با آن عرضه شده اند را دریافت خواهند کرد. آخرین نسل نکسوس ها را با نکسوس 6P و نکسوس 5X دیدیم که با اندروید M یا همان مارشملو (اندروید 6) عرضه شدند. حال با عرضه پیش نمایش اندروید P مشخص شده که اندروید P برای نکسوس ها ارایه نمی شود! در کنار این خبر که تقریبا انتظار آن را داشتیم یک خبر غیر منتظره دیگر نیز وجود دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم.

نکسوس 6P

نکسوس 6P

همانطور که نکسوس 6 پی و نکسوس 5 ایکس با اندروید M عرضه شدند، دو نسل آپدیت اندروید N و اندروید O را دریافت کردند و طبق سنت موجود در اکوسیستم اندروید، حالا دیگر وقت بازنشسته شدن آن هاست. بله، نکسوس 6P و نکسوس 5X به صورت رسمی اندروید P را دریافت نخواهند کرد و به این ترتیب دیگر هیچ نکسوسی رسما به اندروید 9 آپدیت نخواهد شد.

البته اگر دارنده یکی از این دو مدل هستید اصلا نگران نباشید چون همواره رام های شخصی سازی شده به شما اجازه تست کردن جدیدترین نسخه اندروید را می دهد ولی با توجه به سخت افزار این دو دستگاه که اسنپدارگون 808 و اسنپدراگون 810 است نمی توان انتظار عملکرد خیلی عالی را داشت.

نکسوس 6P بازنشته می شود

نکسوس 6P بازنشته می شود

اما خبر خوب برای دارندگان پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال است! گوگل قول پشتیبانی 3 ساله را برای این دستگاه ها داده است و این یعنی تا سال 2020 و اندروید R به روز خواهند شد!

نظر شما چیست؟ مشخصا گوگل نیز تلاش خود را می کند تا به پشتیبانی طولانی 4 ساله iOS اپل برسد!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

امیدوارم سامسونگ هم به زودی اعلام کنه که تا سه سال پشتیبانی میکنه

دکتر رسول آریان

سامسونگ ضمن در نظر گرفتن دو ماه ضمانت برای محصولات جدید خود، به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای حداقل 4 سال برای گلکسی S9 ارائه خواهد کرد (انتشار ماهانه برای سه سال اول و سپس هر سه ماه یک‌بار برای سال چهارم).

البته اینو برای نسخه های اینترپرایز گفته.
گفته 4 سال آپدیت امنیتی ولی نگفته چند سال آپدیت اندروید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)