حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید گو (Android Go) چیست؟

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | Android، تماشا کنید، گوگل

حتما این روزها نام اندروید گو (Android Go) را زیاد می شنوید. به عبارت صحیح تر اندروید اوریو نسخه گو (Android Orio Go Edition) نام نسخه ویژه ای از اندروید 8 است که می خواهد برای موبایل هایی با سخت افزار پایین، مناسب تر باشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره اندروید گو (Android Go) بیشتر بدانیم.

اگر به خاطر داشته باشید گوگل پروژه ای به نام اندروید وان (Android One) را چند سال پیش اجرا کرد و هدف این پروژه دقیقا سبک تر کردن اندروید برای موبایل های رده پایین بود. حالا اندروید می خواهد دخالتی در انتخاب سخت افزار نداشته باشد و نسخه نرم افزاری را تا آنجا که ممکن است بهینه کند.

نمی دانیم چقدر با رام های شخصی سازی شده آشناییت دارید اما برخی از این رام ها حجم بسیار کمی دارند و برنامه های پیش فرض آن ها تنها در حد چند کیلوبایت است! این رام ها عموما برای دستگاه های قدیمی تر با حافظه داخلی کم خیلی مناسب هستند. گوگل چند وقتی است که برنامه های پیش فرض خود را در نسخه ویژه Go عرضه می کند، برای مثال Youtube Go، Gmail Go، calendar Go و … برنامه هایی هستند که در حقیقت به نوعی نسخه تحت وب سرویس های گوگل به شمار می روند که میانبر آن ها روی صفحه اصلی قرار می گیرد اما هر چه که هست مهم این است که شما می توانید از آن سرویس در حجم برنامه بسیار کم استفاده کنید!

همچنین خود سیستم عامل یعنی اندروید گو (Android Go) نیز بهینه سازی های ویژه ای داشته که حجم کمتری نیاز داشته باشد و موبایل هایی با حافظه داخلی 4، 8 یا 16 گیگابایت و حافظه رم 0.5 یا 1 گیگابایت نیز به خوبی بتوانند آن را اجرا کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گوگل بتواند با اندروید گو (Android Go) دستگاه های پایین رده اقتصادی را از آن خود کند.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایده سبک سازی رام و همچنین ایده استفاده از اپلیکیشن ها به صورت تحت نت (کلود)، ایده های خوبی هستن. به طوری که الان بعضی ها آفیس رو نصب نمیکنن روی سیستم و از نسخه آنلاین اون استفاده میکنن.
اما باید این حقیقت رو هم پذیرفت که در سال 2018 دیگه جایی برای تولید گوشی با 0.5 گیگ رم نیست. حتی به تدریج گوشی های یک گیگ رم هم دارن حذف میشن.
اینم بگم که وقتی کسی گوشی خیلی ارزان میخره، فقط میخواد براش کار کنه، دیگه توجهی به آپدیت کردن نسخه اندرویدش نداره. چه اندروید 5 روش باشه چه اندروید 8، خیلی مهم نیست.

Peiman

رم ۵۱۲ ؟؟؟؟؟ مگه داریم ؟؟

Mortazavi

حتی نوکیا۱ هم یه گیگ رم داشت والا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)