حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ از کاهش چشمگیر ۳۴.۴ درصدی مصرف انرژی محصولات خود در گزارش پایداری ۲۰۲۶ خبر داد

نوشته

4 ساعت قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ در گزارش پایداری سال ۲۰۲۶ خود اعلام کرد که میانگین مصرف انرژی دستگاه‌های سامسونگ در محصولات منتخب بخش Device eXperience (DX) نسبت‌به مبنای سال ۲۰۱۹، ۳۴.۴ درصد کاهش یافته است. این شرکت همچنین از افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه مواد بازیافتی در محصولات خود خبر داد.

خلاصه خبر در یک نگاه:

🔷 سامسونگ می‌گوید مصرف انرژی دستگاه‌هایش نسبت‌به سال ۲۰۱۹ به‌طور میانگین ۳۴.۴ درصد کاهش یافته است.
🔷 این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۵، ۹۴.۸ درصد از انرژی مصرفی بخش DX را از منابع تجدیدپذیر تأمین کرده است.
🔷 سامسونگ سهم پلاستیک بازیافتی در محصولات خود را به ۳۳.۷ درصد رسانده است.
🔷 بخش نیمه‌هادی سامسونگ نیز اهداف جدیدی برای افزایش بهره‌وری انرژی تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرده است.

سامسونگ چگونه مصرف انرژی محصولات خود را کاهش داده است؟

براساس گزارش پایداری سامسونگ، این کاهش مصرف انرژی نتیجه یک تغییر بزرگ و ناگهانی نیست، بلکه حاصل مجموعه‌ای از بهبودهای تدریجی در طول چند نسل از محصولات این شرکت است.

سامسونگ اعلام می‌کند افزایش بهره‌وری تراشه‌ها، نمایشگرها، مدیریت مصرف انرژی در نرم‌افزار و طراحی قطعات، نقش مهمی در کاهش مصرف برق دستگاه‌های جدید داشته‌اند. به‌گفته این شرکت، همین تغییرات باعث شده نسل‌های جدید دستگاه‌های گلکسی در برخی سناریوها با دمای کمتر و شارژدهی بهتری نسبت‌به مدل‌های قدیمی‌تر کار کنند.

استفاده گسترده‌تر از انرژی‌های تجدیدپذیر

سامسونگ همچنین اعلام کرد بخش Device eXperience (DX) تا پایان سال ۲۰۲۵ موفق شده ۹۴.۸ درصد از انرژی مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین کند. این اقدام بخشی از برنامه شرکت برای دستیابی به انتشار خالص صفر در انتشارهای Scope 1 و Scope 2 تا سال ۲۰۳۰ است.

🔴همچنین بخوانید: فراتر از مشخصات فنی: بررسی اهداف زیست‌محیطی گلکسی S26 تا سال ۲۰۳۰

گزارش جدید سامسونگ؛ کاهش مصرف انرژی، افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

گزارش جدید سامسونگ؛ کاهش مصرف انرژی، افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

دیگر دستاوردهای زیست‌محیطی سامسونگ

  • کاهش میانگین مصرف انرژی محصولات منتخب به میزان ۳۴.۴ درصد نسبت‌به سال ۲۰۱۹.
  • تأمین ۹۴.۸ درصد انرژی بخش DX از منابع تجدیدپذیر.
  • دریافت بالاترین سطح گواهی Zero Waste to Landfill از UL Solutions برای تمامی کارخانه‌های جهانی.
  • افزایش سهم پلاستیک بازیافتی در محصولات به ۳۳.۷ درصد.

اهداف بخش نیمه‌هادی سامسونگ تا سال ۲۰۳۰

سامسونگ در گزارش خود به برنامه‌های بخش نیمه‌هادی (DS) نیز اشاره کرده است. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بهره‌وری انرژی حافظه‌های HBM را ۲.۵ برابر و بهره‌وری انرژی حافظه‌های SSD مخصوص سرورها را ۴ برابر نسبت‌به وضعیت فعلی افزایش دهد.

جمع‌بندی

گزارش پایداری ۲۰۲۶ سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت علاوه‌بر توسعه قابلیت‌های سخت‌افزاری، در سال‌های اخیر روی کاهش مصرف انرژی دستگاه‌های سامسونگ و استفاده بیشتر از منابع تجدیدپذیر نیز تمرکز کرده است. البته این آمار برپایه داده‌های منتشرشده از سوی خود سامسونگ است و شامل محصولات منتخب این شرکت می‌شود.

به‌نظر شما کاهش مصرف انرژی و استفاده بیشتر از مواد بازیافتی تا چه اندازه در انتخاب یک گوشی یا محصول دیجیتال جدید برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها