حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سلطه سامسونگ بر بازار موبایل کره جنوبی؛ ۴ برابر بیشتر از اپل

نوشته

14 ساعت قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سامسونگ

سامسونگ بار دیگر با عملکردی خیره‌کننده در بازار گوشی‌های هوشمند کره جنوبی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۵، قدرنمایی کرد. این شرکت با تصاحب بخش عظیمی از بازار، وضعیتی شبیه به انحصار ایجاد کرده است؛ جایگاهی که اپل با سهم کوچک خود توان مقابله با آن را ندارد.

خلاصه خبر در یک نگاه:

🔵 سهم ۸۱ درصدی سامسونگ از بازار موبایل کره جنوبی
🔵 سهم ۱۸ درصدی اپل در مقابل رقیب کره‌ای
🔵 موفقیت گلکسی فولد ۷ و سری A در حفظ جایگاه سامسونگ
🔵 پیش‌بینی کاهش اختلاف در سه ماهه چهارم با فروش آیفون ۱۷
🔵 تلاش‌های نافرجام شیائومی برای نفوذ به بازار کره

آمار خیره‌کننده سامسونگ: عبور از مرز ۸۰ درصد

طبق گزارش موسسه تحقیقاتی «کانترپوینت ریسرچ» (Counterpoint Research)، سامسونگ برای دومین بار متوالی از سهم بازار ۸۰ درصدی در کره جنوبی عبور کرد.

این گزارش نشان می‌دهد که غول فناوری کره‌ای در سه ماهه سوم، سهم چشمگیر ۸۱ درصدی را به نام خود ثبت کرده است. این رقم نسبت به سهم ۸۰ درصدی در مدت مشابه سال قبل، افزایش نشان می‌دهد.

سهم برندهای سامسونگ و اپل در بازا گوشی‌ کره جنوبی

سهم برندهای سامسونگ و اپل در بازا موبایل کره جنوبی

البته سامسونگ با وجود رشد سالانه، نسبت به سه ماهه دوم با افتی ۳ درصدی مواجه شد. این شرکت در بازه آوریل تا ژوئن (بهار) ۸۴ درصد بازار را در اختیار داشت، اما در بازه ژوئیه تا سپتامبر (تابستان) این رقم به ۸۱ درصد کاهش یافت.

وضعیت اپل در خانه رقیب

در سوی دیگر میدان، اپل در همین بازه زمانی تنها ۱۸ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفت. سازنده آیفون نسبت به سال گذشته ۱ درصد کاهش را تجربه کرد، اما در مقایسه با سه ماهه قبل (QoQ) موفق به ثبت رشد ۲ درصدی شد.

عوامل موفقیت و پیش‌بینی آینده

سامسونگ شتاب رشد خود را مدیون موفقیت گوشی تاشوی گلکسی فولد ۷ (Galaxy Fold 7) و تقاضای پایدار برای مدل‌های میان‌رده تا اقتصادی مانند گلکسی A36 است که در سه ماهه دوم امسال عرضه شدند.

افزایش فروش اپل نیز به دلیل ارتقاهای صورت گرفته در سری آیفون ۱۷ بود. تحلیلگران کانترپوینت پیش‌بینی می‌کنند که فاصله بین اپل و سامسونگ در سه ماهه چهارم کاهش می‌یابد، زیرا تأثیر کامل فروش آیفون ۱۷ (که در سپتامبر عرضه شد) در آمارهای پایان سال منعکس می‌شود.

گلکسی Fold 7 در برابر آیفون 17؛ عوامل اصلی رشد فروش سامسونگ و اپل

گلکسی Fold 7 در برابر آیفون 17؛ عوامل اصلی رشد فروش سامسونگ و اپل

تلاش‌های بی‌نتیجه شیائومی

این گزارش همچنین به تلاش‌های شیائومی در کره جنوبی اشاره می‌کند. این برند چینی در ماه سپتامبر فروشگاه‌های رسمی خود را در ایستگاه‌های Guui و Magoknaru افتتاح کرد، اما همچنان برای تثبیت حضور خود در این بازار با چالش‌های جدی روبرو است و نتوانسته سهم قابل توجهی کسب کند.


جمع‌بندی و نظر شما

آمارها نشان می‌دهند که کره جنوبی همچنان دژ مستحکم سامسونگ است و حتی آیفون‌های جدید اپل نیز کار سختی برای شکستن این سد دارند. تسلط ۸۱ درصدی یک برند بر بازار خانگی، نشان‌دهنده اعتماد بالای کاربران بومی است. نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید اپل با سری آیفون ۱۷ می‌تواند در ماه‌های آینده سهم بیشتری از بازار کره بگیرد؟ دیدگاه‌های خود را بنویسید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
ساحل عطایی