حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تردز به ۱۵۰ میلیون کاربر روزانه رسید؛ متا تبلیغات ویدیویی را به این پلتفرم می‌آورد

نوشته

6 ساعت قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

متا اعلام کرد که شبکه اجتماعی تردز (Threads) به نقطه عطف ۱۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه دست یافته است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که این شرکت تابستان گذشته، از رسیدن کاربران ماهانه این پلتفرم به ۴۰۰ میلیون نفر خبر داده بود. علاوه بر این نقطه عطف، متا تأیید کرده که تبلیغات در فید تردز اکنون به صورت جهانی عرضه شده و تبلیغات ویدیویی جدید نیز در راه هستند.

خلاصه مهم‌ترین نکات درباره تردز:

  • 🔵 کاربران فعال روزانه: ثبت رکورد جدید ۱۵۰ میلیون نفر.
  • 🔵 تبلیغات: عرضه جهانی تبلیغات در فید اصلی و اضافه شدن تبلیغات ویدیویی در آینده نزدیک.
  • 🔵 تعامل کاربران: زمان صرف شده توسط کاربران در اپلیکیشن ۱۰٪ افزایش یافته است.
  • 🔵 قابلیت‌های جدید: اضافه شدن ویژگی‌هایی مانند “پست‌های روح” و امکان انتشار پست تا ۱۰,۰۰۰ کلمه.
کاربران فعال تردز

کاربران فعال تردز

رشد چشمگیر کاربران: تردز در مسیر تبدیل شدن به یک غول جدید

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در جریان جلسه گزارش درآمدهای سه ماهه سوم این شرکت، اعلام کرد که شبکه اجتماعی متن‌محور اینستاگرام، یعنی تردز، اکنون ۱۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. زاکربرگ با اشاره به اینکه تردز می‌تواند «پدیده بزرگ بعدی» برای متا باشد، افزود این اپلیکیشن «در مسیر پیشتاز شدن در دسته خود قرار دارد.»

به گفته زاکربرگ، زمان صرف شده توسط کاربران در این اپلیکیشن ۱۰ درصد افزایش یافته است که این موفقیت را به تغییرات و بهبودهای سیستم توصیه‌گر مبتنی بر هوش مصنوعی نسبت می‌دهد.

این برنامه اخیراً قابلیت‌هایی مانند «پست‌های روح» (Ghost Posts) را اضافه کرده و به کاربران امکان انتشار پست‌هایی تا سقف ۱۰,۰۰۰ کلمه را داده است. همچنین آدام موسری، رئیس اینستاگرام، روز چهارشنبه اعلام کرد که متا در حال «بررسی» کنترل‌های شخصی‌سازی الگوریتم برای تردز است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد به طور مستقل بر روی پست‌هایی که تردز به آنها نمایش می‌دهد، تأثیر بگذارند؛ قابلیتی مشابه که در اینستاگرام نیز در حال آزمایش است.

تردز

تردز

هزینه رشد: متا قالب‌های تبلیغاتی را گسترش می‌دهد

اما این رشد برای کاربران بدون هزینه نخواهد بود. متا تأیید کرده است که در حال افزایش تبلیغات در این پلتفرم است. سوزان لی، مدیر مالی متا، در گفتگو با تحلیلگران گفت که «تبلیغات اکنون به صورت جهانی» در فید تردز در حال اجرا هستند. این در حالی است که متا در ماه آوریل، پس از یک آزمایش محدود، تبلیغات را برای کاربران تردز در ۳۰ کشور عرضه کرده بود.

چند روز پیش نیز متا اعلام کرد که قالب‌های تبلیغاتی و بهبودهای خلاقانه در تردز را گسترش خواهد داد که شامل موارد زیر است:

  • تبلیغات ویدیویی: به زودی شاهد نمایش ویدیوهای تبلیغاتی در فید خود خواهیم بود.
  • تغییر نسبت تصویر: حداکثر ارتفاع تبلیغات تک‌تصویری و ویدیویی در فید تردز از نسبت ۱:۱ به ۴:۵ افزایش می‌یابد تا فضای بیشتری را اشغال کنند.

سوزان لی در این باره گفت:

«ما در حال پیروی از استراتژی معمول درآمدزایی خود برای بهینه‌سازی قالب‌ها و عملکرد تبلیغات هستیم.»

جمع‌بندی: تردز بین رشد و تجربه کاربری

تردز با سرعت در حال رشد است و متا نیز طبق استراتژی همیشگی خود، به سرعت در حال تبدیل این رشد به درآمد است. اضافه شدن تبلیغات، به خصوص تبلیغات ویدیویی، گامی طبیعی در این مسیر است، اما می‌تواند تجربه کاربری را برای کسانی که از فضای نسبتاً تمیز فعلی تردز لذت می‌برند، تغییر دهد.

نظر شما چیست؟ آیا افزایش تبلیغات در تردز باعث می‌شود کمتر از این اپلیکیشن استفاده کنید، یا آن را هزینه‌ای قابل قبول برای استفاده از یک پلتفرم رایگان می‌دانید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.


پرسش‌های متداول

تعداد کاربران فعال روزانه تردز چقدر است؟

طبق آخرین اعلام متا، تردز به رکورد ۱۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه دست یافته است.

آیا در تردز تبلیغات نمایش داده می‌شود؟

بله، تبلیغات اکنون به صورت جهانی در فید تردز نمایش داده می‌شوند و به زودی تبلیغات ویدیویی نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد.

چرا متا در حال افزایش تبلیغات در تردز است؟

این بخشی از استراتژی استاندارد متا برای درآمدزایی از پلتفرم‌های در حال رشد خود است. با افزایش تعداد کاربران، متا به دنبال تبدیل این ترافیک به سود است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
آینده روشن با انتخاب بهتر ✨ در ترنجی سعی دارم تا بهترین محتوا رو برای انتخاب صحیح‌ت ارائه کنم، ممنون از همراهی‌ت 🙌🏼❤️