حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازگشت هواوی به صدر: طبق گزارش کانالیس، هواوی دوباره شماره یک بازار موبایل چین شد

نوشته

5 ساعت قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، هواوی

شرکت Canalys گزارش خود را در مورد بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ منتشر کرد. بزرگترین بازار گوشی هوشمند جهان با افت اندک ۴ درصدی نسبت به سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ روبرو شد، اما همچنان در مسیر عملکرد بهتر نسبت به بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۵ قرار دارد. نکته جالب دیگر این گزارش آن است که هواوی دوباره شماره یک بازار موبایل چین شد.

خلاصه و نکات کلیدی

  • 🔷 بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys برای سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵، هواوی با کسب ۱۸ درصد از سهم بازار و رشد سالانه ۱۵ درصدی، به رتبه اول بازار گوشی‌های هوشمند چین بازگشت.
  • 🔷 این موفقیت در حالی به دست آمده که بازار کلی چین با افت ۴ درصدی مواجه بوده است.
  • 🔷 ویوو با ۱۷ درصد و اوپو با ۱۶ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
  • 🔷 شیائومی و اپل نیز هر کدام با کسب ۱۵ درصد از سهم بازار، به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم ایستادند.
  • 🔷 موفقیت هواوی عمدتاً به فروش بالای سری نوا ۱۴ مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS 5.0 نسبت داده می‌شود.

جدول رده‌بندی و سهم بازار گوشی هوشمند در چین (Q2 2025)

در ادامه آمار دقیق فروش و سهم بازار پنج برند برتر در چین بر اساس گزارش Canalys آمده است.

رتبهشرکتفروش Q2 2025 (میلیون)سهم بازار Q2 2025رشد سالانه
۱هواوی۱۲.۲۱۸٪+۱۵٪
۲ویوو۱۱.۸۱۷٪-۱۰٪
۳اوپو۱۰.۷۱۶٪-۵٪
۴شیائومی۱۰.۴۱۵٪+۳٪
۵اپل۱۰.۱۱۵٪+۴٪

تحلیل عملکرد برندهای برتر

هواوی در سه‌ماهه دوم بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند بود و با فروش ۱۲.۲ میلیون گوشی، ۱۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد. این یک رشد ۱۵ درصدی سالانه است. سری نوا ۱۴ (Nova 14) مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS 5.0، کلید موفقیت هواوی در این سه‌ماهه بود.

🔴 همچنین بخوانید: هواوی نوا ۱۴ اولترا با پشتیبانی از شارژر ۱۰۰ وات و ارتباط ماهواره‌ای رونمایی شد

با فاصله‌ای نزدیک، ویوو با فروش ۱۱.۸ میلیون دستگاه و سهم بازار ۱۷ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. اوپو (که شامل مدل‌های وان‌پلاس نیز می‌شود) با فروش ۱۰.۷ میلیون دستگاه و سهم ۱۶ درصدی، سوم شد. شیائومی و اپل نیز به ترتیب با فروش ۱۰.۴ و ۱۰.۱ میلیون گوشی، هر کدام ۱۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

چشم‌انداز آینده: چالش پس از پایان یارانه‌ها

موسسه Canalys پیش‌بینی می‌کند که فروشندگان برای حفظ شتاب رشد با چالش‌هایی روبرو خواهند شد، زیرا نیمه اول سال ۲۰۲۵ به لطف یک برنامه یارانه ملی که اکنون به پایان رسیده، شاهد تقاضای بیشتری بود. این بدان معناست که نیمه دوم سال می‌تواند برای تمام برندها دشوارتر باشد.

نظر شما درباره عملکرد برند Huawei در بازار خانگی خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
آینده روشن با انتخاب بهتر ✨ در ترنجی سعی دارم تا بهترین محتوا رو برای انتخاب صحیح‌ت ارائه کنم، ممنون از همراهی‌ت 🙌🏼❤️