حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی از شیائومی عبور کرد: آمار فروش بازار موبایل چین

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

موسسه پایش بازار Canalys به تازگی جدیدترین آمار بازار تلفن همراه چین برای سه ماهه آخر سال 2023 را به اشتراک گذاشته است. این گزارش نشان می دهد که فروش بازار تلفن همراه چین در سه ماهه چهارم کاهش یافته است. در این مدت، در مجموع فروش گوشی های هوشمند به 73.9 میلیون دستگاه رسید که 1 درصد کمتر از زمان مشابه سال قبل است. در این آمارها بازگشت هواوی به جمع ۵ برند پرفروش موبایل در چین قابل توجه است.

بازگشت هواوی

دیروز برای شما در ترنجی نوشتیم که بازار موبایل چین در سال ۲۰۲۳ تحت تسط اپل، آنر و اوپو بوده است. آن آمار متعلق به موسسه IDC بود. آمار امروز از موسسه Canalys دریافت شده است.

بر اساس این گزارش پنج برند اول بازار موبایل چین از نظر فروش و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به ترتیب برندهای زیر بوده اند:

  1. ۱-اپل
  2. ۲- آنر
  3. ۳- ویوو
  4. ۴- هواوی
  5. ۵- شیائومی

هواوی نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه 47 درصدی داشته و این آنها را در رتبه چهارم و بالاتر از شیائومی قرار داده است.

اپل با فروش 17.5 میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم و 6 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، پیشتاز این بازار بود.

آنر با 16 درصد سهم بازار و فروش 11.7 میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفت. Vivo با فروش 11.3 میلیون دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفت.

همانطور که بالاتر گفتیم، هواوی با رشد 47 درصدی در فروش، 10.4 میلیون دستگاه فروخته و جایگاه چهارم را به خود اختصاص می‌دهد.

به گفته تحلیلگر تحقیقاتی موسسه Canalys، بازگشت هواوی تا حد زیادی به دلیل «میت 60 پرو است که از تراشه‌های Kirin خود توسعه یافته و ویژگی‌های نوآورانه مانند تماس ماهواره‌ای استفاده می‌کند». شیائومی با فروش 9.5 میلیون دستگاه در رتبه 5 برتر قرار گرفت.

آمار این موسسه برای کل سال 2023 بازار موبایل چین، نشان از کاهش 5 درصدی و رسیدن به فروش 273 میلیون دستگاهی دارد. اپل افزایش 1 درصدی در فروش کل سال و سهم 19 درصدی در صدر فروش قرار گرفته است.

ویوو، اوپو و آنر هر کدام سهم 16 درصدی را به خود اختصاص دادند و به صورت دقیق در سال گذشته 44.5 میلیون، 43.9 میلیون و 43.6 میلیون دستگاه فروش داشتند.

شیائومی با 13 درصد سهم جایگاه پنجم خود را در بازار حفظ کرد. هواوی که در رتبه ششم قرار دارد، با افزایش سهم بازار از 8 درصد در سال 2022 به 12 درصد در سال 2023 و افزایش 48 درصدی در فروش، شاهد رشد قابل توجهی بوده است.

نظر شما چیست؟ آیا هواوی می‌تواند به گردونه رقابت‌ها بازگردد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)