اخیراً، گوگل نحوه عملکرد ویژگی Timeline در Google Maps را تغییر داده و دادههای حرکتهای قبلی کاربران را بهصورت محلی (on-device) ذخیره میکند. بااینحال، برخی کاربران گزارش دادهاند که دادههای Timeline آنها بهطور کامل ناپدید شده است. حال، بهنظر میرسد که گوگل ایمیلی به کاربران تحت تأثیر ارسال کرده است تا این موضوع را توضیح دهد.
یک کاربر در Reddit با نام کاربری sweepernosweeping گزارش داد که گوگل ایمیلی به او ارسال کرده است که در آن تأیید میکند دادههای Timeline برخی افراد بهدلیل یک مشکل فنی تصادفی حذف شده است. متن ایمیل به شرح زیر است:
سلام،
ما بهطور موقت با یک مشکل فنی مواجه شدیم که منجر به حذف دادههای Timeline برای برخی افراد شد. از اینرو، با شما تماس میگیریم زیرا ممکن است حساب شما تحت تأثیر قرار گرفته باشد.
اگر قبلاً پشتیبانگیری رمزگذاریشده را فعال کردهاید، ممکن است بتوانید دادههای خود را بازیابی کنید. مطمئن شوید که آخرین نسخه از Google Maps را دارید، سپس به Timeline بروید. آیکون ابر (☁️) را بالای صفحه لمس کنید و یک پشتیبان را انتخاب کنید تا دادههای خود را وارد کنید. اگر پشتیبانگیری را فعال نکردهاید، متاسفانه نمیتوانید دادههای از دسترفته را بازیابی کنید.
ما میدانیم که این موضوع میتواند ناامیدکننده باشد، بهویژه اگر از Timeline برای بهیادآوری مکانهایی که بازدید کردهاید، استفاده میکنید. ما درحال انجام اقداماتی هستیم تا سیستمهایمان را برای آینده بهبود دهیم.
تیم Timeline
این کاربر گزارش داد که پس از بررسی دادههای Timeline، متوجه شد تنها دو هفته از دادهها وجود دارد. متأسفانه، بهنظر میرسد که این کاربر نتوانسته دادههای خود را ازطریق پشتیبان بازیابی کند.
چندین کاربر دیگر نیز تأیید کردند که این ایمیل را دریافت کردهاند. برخی گزارش دادند که توانستهاند دادههای خود را از طریق پشتیبان ابری بازیابی کنند، اما دیگران اظهار داشتند که پشتیبان تنها دو هفته از دادهها را بازیابی کرده یا اصلاً پشتیبانی فعال نداشتهاند.
اگر نگران از دست دادن دادههای Timeline خود هستید، باید بدون تأخیر پشتیبانگیری Timeline را روی گوشی خود فعال کنید. این ویژگی بهصورت پیشفرض غیرفعال است.
همچنین، یکی از کاربران متوجه شد که Pixel 7 Pro تنها دو هفته از دادهها را ذخیره کرده است، درحالیکه vivo X200 Pro تمام تاریخچه Timeline را داشت. این مسئله به این دلیل بود که او دومین دستگاه را بهعنوان گوشی اصلی خود برای پشتیبانیگیری Timeline انتخاب کرده بود. بنابراین، اگر چندین گوشی دارید، این نکته را درنظر بگیرید که از کدام دستگاه بهعنوان دستگاه اصلی استفاده میکنید و پشتیبانگیری را فعال کنید.
سخن پایانی
این مشکل برای کاربرانی که بهطور مداوم از Timeline برای ثبت مکانهای بازدیدشده استفاده میکنند، بسیار ناامیدکننده است. اگر از این ویژگی استفاده میکنید، حتماً پشتیبانگیری را فعال کنید و دستگاه اصلی خود را بهدرستی انتخاب کنید تا از از دست دادن دادهها جلوگیری کنید. منتظر بروزرسانیهای بیشتر از سوی گوگل باشید.
نظر شما درباره حذف دادههای Timeline گوگل در Google Maps چیست؟