شرکت Humane اعلام کرد که فروش AI Pin را متوقف کرده و بخشهای عمدهای از کسبوکار خود، از جمله پلتفرم و تیم فنی، را به قیمت ۱۱۶ میلیون دلار به شرکت اچپی (HP) میفروشد. این تصمیم پس از عملکرد ضعیف AI Pin در بازار و بازخوردهای منفی کاربران و منتقدان گرفته شده است. با این شکست میتوان متوجه شده که هر چند ترند بزرگ این روزهای دنیای فناوری “هوش مصنوعی” است اما هر ایدهای در این زمینه موفق نخواهد بود.
این شرکت در یک سند پشتیبانی اعلام کرد که دستگاههای AI Pin که تاکنون فروخته شدهاند، تا ساعت ظهر روز ۱۰ اسفند بهطور عادی کار خواهند کرد. پس از این تاریخ، اتصال AI Pin به سرورهای شرکت قطع شده و قابلیتهایی مانند تماس، ارسال پیام، پرسوجوهای هوش مصنوعی و دسترسی به فضای ابری غیرفعال خواهند شد. کاربران باید تصاویر، ویدیوها و یادداشتهای ذخیرهشده روی دستگاه خود را قبل از این تاریخ دانلود کنند، زیرا پس از آن بهطور دائمی حذف خواهند شد.
پس از قطع خدمات، تنها قابلیتهای آفلاین مانند نمایش سطح باتری (!) فعال باقی خواهند ماند. هرگونه عملکردی که نیاز به اتصال به اینترنت دارد، از جمله تعاملات صوتی، پاسخهای هوش مصنوعی و دسترسی به فایلها، غیرقابل استفاده خواهند بود.
هومِین تنها برای دستگاههایی که در بازه ۹۰ روزه از تاریخ خرید قرار دارند، بازپرداخت انجام خواهد داد. درخواستهای بازگشت هزینه باید تا ۹ اسفند ثبت شوند. همچنین، کاربرانی که هزینه اشتراک را برای دورههای پس از ۱۰ اسفند پرداخت کردهاند، بازپرداخت متناسب دریافت خواهند کرد.
علاوه بر این، کاربرانی که منتظر دریافت کیس شارژ جایگزین پس از فراخوانی این محصول بودند، بهطور خودکار بازپرداخت بخشی از هزینه خرید مربوط به جعبه شارژ را پس از ۱۰ اسفند دریافت خواهند کرد.
توسعه سخت افزار هوش مصنوعی، مانند اختراع آیپاد بعد از آیفون است!
بر اساس بیانیه هومِین، شرکت اچپی پلتفرم CosmOS، تیم فنی هومِین و بیش از ۳۰۰ پتنت و درخواست ثبت اختراع را خریداری کرده است. این انتقال بخشی از تلاشهای اچپی برای تقویت قابلیتهای هوش مصنوعی در محصولات خود، از جمله رایانههای شخصی، چاپگرها و اتاقهای کنفرانس هوشمند است.
بر اساس گزارشها، تیم هومِین، از جمله بنیانگذاران آن ایمران چودهری و بتانی بونجورنو، بخشی از یک واحد جدید در اچپی به نام HP IQ خواهند شد. این واحد به عنوان آزمایشگاه نوآوری هوش مصنوعی اچپی فعالیت کرده و بر ایجاد یک اکوسیستم هوشمند برای محصولات و خدمات این شرکت متمرکز خواهد بود.
گجت هوشمند AI Pin کمتر از یک سال پیش و با قیمت ۶۹۹ دلار بههمراه هزینه اشتراک ماهانه عرضه شد، اما با بازخوردهای بسیار منفی مواجه گردید. منتقدانی مانند دیوید پیرس از The Verge و MKBHD این محصول را یکی از بدترین دستگاههای بررسیشده توصیف کردند. گزارشها حاکی از آن است که تعداد بازگشتهای روزانه این محصول از فروش آن پیشی گرفته بود.
هومِین پس از شکست AI Pin، تلاش کرد تا پلتفرم CosmOS را به عنوان یک سیستم عامل برای دستگاههای دیگر شرکها معرفی کند، اما این تلاشها نیز نتوانستند آینده شرکت را تضمین کنند. حتی آنها فکر میکردند میتوانند شرکت را با عدد ۱ میلیارد دلار بفروشند اما در نهایت، هومِین تصمیم به فروش کسبوکار خود به اچپی و با قیمت ۱۱۶ میلیون دلار گرفت.
به نظر شما، آیا این پایان راه برای محصولاتی مانند AI Pin است یا شرکتهای دیگر میتوانند از تجربیات هومِین درس بگیرند و محصولات بهتری ارائه دهند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.