حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه سخت‌ افزار هوش مصنوعی، مانند اختراع آیپاد بعد از آیفون است!

بنا به دلایلی نامشخص به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۴، سال سخت‌ افزار هوش مصنوعی می‌باشد. ما تا الان شاهد معرفی محصولاتی چون Humane AI Pin و Rabbit R1 بوده‌ایم. حتی طراح اسبق محصولات اپل، جانی آیو نیز در تلاش است تا شانس خود را در این حوزه امتحان کند.

کسانی که تجربه کار با Humane را داشتند، از شدت بد بودن محصول مات و مبهوت مانده بودند. وخامت اوضاع به حدی است که حتی بعضی‌ها فلسفه وجود چنین محصولی را درک نمی‌کنند. Rabbit R1 نیز شرایط مشابهی را تجربه می‌کند. تا جایی که یوتیوبر معروف «مارکوس براونلی» R1 را دستگاهی «به زحمت قابل بررسی» توصیف می‌کند.

Humane AI Pin

ابتدا بیایید با چندتا از بررسی‌های Humane AI Pin شروع کنیم.

Engadget: محصول شرکت Humane نه تنها بسیار کند، عجیب و غریب و به سختی هوشمند است، بلکه استفاده از آن من را مانند یک احمق جلوه می‌داد. در چند روزی که این محصول را بررسی کردم، ابتدا برای نشان دادن آن به دوستانم بسیار هیجان زده بودم. اما الان دلیلی برای استفاده از آن نمی‌بینم.

The Verge: برای داشتن یک تعامل موفق با Humane AI Pin، باید حداقل سه یا چهار بار تلاش کنید. استفاده از این محصول مانند آرزو کردن بعد از دیدن یک ستاره می‌ماند. شما چشم‌های خود را بسته و به بهترین‌ها امید می‌بندید، اما اکثر اوقات اتفاقی نمی‌افتد. ساده بگویم، AI Pin در اکثر مواقع کار نمی‌کند.

Wired: به ندرت هنگامی که از خانه بیرون می‌روم از این محصول استفاده می‌کنم. شاید مجموعا سه یا چهار سوال از آن بپرسم و جواب‌هایی که دریافت می‌کنم بشدت نا‌امید کننده است. AI Pin، چیزی برای ارائه ندارد که من را متقاعد کند آن را جایگزین گوشی خود کنم.

سخت‌ افزار هوش مصنوعی

Humane Ai Pin

Rabbit R1

اوضاع برای R1 کمی بهتر است. دلیل این موضوع نیز تا حدی به قیمت بسیار کمتر آن بر می‌گردد. البته نتایج خروجی R1 نیز کمی از AI Pin بهتر است.

و‌ب‌سایت CNET: تنها دلیل منطقی برای خرید Rabbit R1، کنجکاوی درباره آینده است. اما برای بقیه مردم باید به استفاده از گوشی‌های خود ادامه دهند.

وب‌سایت Digital Trends: در حالی که طراحی این محصول را با رنگ نارجی درخشان و خرگوش روی صفحه‌اش، بسیار دوست دارم، اما R1 تقریبا از سایر جهات، افتضاح است. هرگاه که تلاش کردم تا از محصول استفاده کنم، رابط کاربری ناپخته آن بشدت مرا ناامید کرد و دائما مجبور می‌شدم که از گوشی خود استفاده کنم.

مارکوس برونلی نیز برای بررسی خود از R1 از تیتر «به زحمت قابل بررسی» استفاده کرد. یکی از سوال‌های مهمی که درباره Humane AI Pin و Rabbit R1 وجود دارد این است که چرا سازندگان‌ آن‌ها محصول خود را در قالب یک نرم‌افزار عرضه نکرده‌اند.

Rabit R1

Rabit R1

سخت‌ افزار هوش مصنوعی، مانند اختراع آیپاد بعد از آیفون می‌باشد.

بسیاری از مردم هیجان که در زمان عرضه اولین آیپاد وجود داشت را بخاطر دارند. در حالی که این محصول اولین پخش کننده MP3 نبود، اما با اختلاف در زمان خود بهترین بود. ایده همراه داشتن تعداد زیادی موسیقی همراه خود در هر لحظه بسیار رویایی بنظر می‌رسید. کمی بعد نیز یک نسخه با حافظه بیشتر معرفی شد که عملا قادر بود تمام موسیقی‌هایی که یک شخص می‌توانست خریده باشد را در خود جای دهد. اما همه این‌ها در زمان خود انقلابی و جذاب محسوب می‌شد.

در دنیایی که گوشی‌های هوشمند وجود دارد، حمل کردن یک دستگاه اضافی با خود صرفا برای موسیقی گوش کردن، به هیچ وجه منطقی نیست. اکنون هر کاری که آیپاد‌ها در زمان خود انجام می‌دادند را یک گوشی هوشمند بسیار بهتر انجام می‌دهد.

مسئله سخت‌افزار هوش مصنوعی نیز درست به همین شکل است. اگر گوشی‌ها وجود نداشتند، استفاده از این محصولات می‌توانست توجیه پذیر باشد. اما گوشی‌ها وجود دارند.

گذز زمان نیز صرفا شرایط را برای AI pin و R1 سخت تر می‌کند. اپل بزودی iOS 18 را معرفی خواهد کرد که قرار است هوش مصنوعی مولد را به آیفون‌ها بیاورد. البته بسیار بعید است که نسل اول هوش مصنوعی اپل بی نقص باشد. اما حداقل نیازی به پرداخت پول و حمل کردن یک دستگاه اضافه ندارد.

نظر شما چیست؟ آیا دلیل وجود محصولاتی مثل Humane AI Pin و Rabbit R1 را درک می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر