مایک یورک، انیماتور سابق Rockstar Games، نظرات خود را درباره عملکرد GTA 6 روی کنسولهای بازی به اشتراک گذاشته است. او انتظار ندارد که این بازی در زمان عرضه بتواند نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را روی کنسولهای نسل جدید ارائه دهد.
پس از انتشار اولین تریلر رسمی، راکاستار اطلاعات زیادی درباره بازی GTA 6 منتشر نکرده است. با این حال، این موضوع مانع گمانهزنیهای طرفداران درباره جزئیات این بازی نشده است.
مایک یورک در مصاحبهای با Kiwi Talkz (که اکنون حذف شده)، اظهار داشت که این بازی ممکن است در زمان عرضه روی پلتفرمهای غیر از PC نتواند نرخ ۶۰ فریم را ارائه کند.
به گفته یورک، راکاستار گیمز به احتمال زیاد در حال توسعه بازی به شکلی است که نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را روی کنسولهای نسل جدید ارائه دهد. این مسئله چندان دور از انتظار نیست، زیرا در زمان عرضه، GTA 5 نیز روی کنسولهای PS3 و Xbox 360 با نرخ ۳۰ فریم اجرا میشد. البته نسخههای بهبودیافته این بازی برای کنسولهای جدیدتر مانند PS5 و Xbox Series X توانستند ۶۰ فریم بر ثانیه را ارائه دهند.
نکته مهم دیگر این است که اولین تریلر GTA 6 نشان داد که این بازی از نظر گرافیکی بسیار پیشرفته خواهد بود. اجرای چنین عنوانی با نرخ ۳۰ فریم قفلشده در زمان عرضه برای بسیاری از گیمرها قابل قبول خواهد بود. با این حال، یورک احتمال اجرای بازی با ۶۰ فریم را از طریق هوش مصنوعی و تکنیکهای افزایش نرخ فریم نیز رد نکرده است.
مایک یورک اضافه کرد که حتی کنسول PS5 Pro نیز ممکن است نتواند بازی GTA VI را با نرخ ۶۰ فریم اجرا کند. البته، باید توجه داشت که یورک از زمان توسعه Red Dead Redemption 2 و GTA 5 دیگر با راکاستار همکاری نداشته است و در مصاحبه خود تأکید کرد که اطلاعی از برنامههای کنونی این شرکت ندارد.
با این حال، او معتقد است که راکاستار در حال حاضر اهمیت زیادی به اجرای عالی بازی در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه میدهد.
نظر شما چیست؟ فریمریت برای شما اولویت بالاتری دارد یا کیفیت گرافیکی بازی؟