عنوان Galaxy همواره یادآور گوشیهای مجهز به اندروید سامسونگ بوده است. هر گوشی هوشمندی که در خط تولید این شرکت قرار دارد، خواه یک دستگاه ابتدایی با قیمتی بیش از 100 دلار باشد یا یک گوشی تاشو با قیمت 1800 دلار، از پیشوند Galaxy استفاده میکند. این مورد از سال 2009 وجود داشته است و از آن زمان تاکنون هر گوشی اندرویدی سامسونگ از یک قرارداد نامگذاری پیروی کرده است. اکنون اما، گزارش جدیدی ادعا میکند که سامسونگ بهفکر حذف نام گلکسی از پیشوند گوشیهای پرچمدار خود است و احتمالاً پیشوند دیگری را برای ردهبالاترین دستگاههای خود انتخاب میکند.
خطوط تولید سامسونگ در طول سالها با اضافه و کم شدن دستگاههایی مانند سری گلکسی M و سری گلکسی J، گسترش و کاهش یافته است. بااینحال، استفاده از Galaxy بهعنوان پیشوند تمامی این مدلها یکسان باقی مانده است. موردی برای انسجام برند در کل خط تولید وجود دارد، اما اگر گزارش جدید را باور کنیم، بهنظر میرسد که این شرکت احساس میکند که این کار مانع از فروش بهترین دستگاههایش شده است.
گزارش جدیدی از کره جنوبی ادعا میکند که سامسونگ درحال بررسی امکان معرفی برندهای جدید، بهویژه برای تقویت تصویر گوشیهای گرانقیمت خود در بازار است. بر اساس گزارشها، این ایده از از نحوه استفاده هیوندای از برند جنسیس برای بازاریابی مؤثر خودروهای لوکس خود الهام گرفته شده است.
درحالحاضر، تمام گوشیهای سامسونگ زیر چتر برند گلکسی هستند. شاید این احساس وجود داشته باشد که این برند قادر به رقابت مؤثر با آیفون در بخش پریمیوم نیست، فقط به این دلیل که درحالیکه یک آیفون یک آیفون است و یک درک ضمنی از یک محصول ممتاز برای آن وجود دارد، یک گلکسی میتواند همه چیز باشد؛ از گوشی اندرویدی ارزان گرفته تا یک گوشی تاشو درجهیک.
یک مطالعه داخلی در سامسونگ برای اصلاح این برند انجام شده است. بااینحال، هنوز هیچ نام تجاری جایگزینی ظاهر نشده است، اما این گزارش به احتمال حذف پیشوند Galaxy برای پرچمداران آینده و استفاده از برند سامسونگ بهتنهایی اشاره میکند. بهعنوانمثال، این امر باعث میشود گوشی پرچمدار بعدی بهجای گلکسی S25، تنها سامسونگ S25 نام گیرد.
سامسونگ از سال 2015 در ژاپن برعکس این کار را انجام داده است؛ جاییکه عنوان «سامسونگ» را کنار گذاشته و تنها از «گلکسی» برای گوشیهای خود در این کشور استفاده میکند. این اقدام از زمانی شروع شد که سری گلکسی اس 6 عرضه شد و حتی لوگوی سامسونگ از موارد تبلیغاتی این گوشی حذف شد.
این حرکت بهدلیل ملاحظات ژئوپلیتیکی انجام شد. این تغییر بر این واقعیت استوار است که جوانان بیشتر و بیشتری بهسمت آیفون جذب میشوند، فقط به این دلیل که بهعنوان یک برند برتر در مقایسه با گلکسی درنظر گرفته میشود. وضعیت حتی در کشور زادگاه سامسونگ یعنی کره جنوبی نیز وخیم است، جایی که یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 64 درصد از پاسخدهندگان در دهه 20 زندگی خود گفتهاند که از آیفون استفاده میکنند. اگر این دادهها بیشتر به زنان 20 ساله محدود شود، درصد به 75 درصد افزایش مییابد.
خواسته سامسونگ در اینجا این است که یک برند آرمانی بسازد که سایه گلکسی در آن ظاهر نشود. این ممکن است شایعهای دور از ذهن بهنظر برسد و با توجه به هزینههای سنگین و دردسر گزاف تغییر برند کل سری پرمیوم، تا حدی غیرقابلقبول باشد.
نظر شما درباره حذف نام گلکسی از گوشیهای پرچمدار سامسونگ چیست؟