حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اندروید ۱۶ یک ویژگی مهم iOS 18 را کپی خواهد کرد

نوشته

6 ساعت قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

به اعتقاد خیلی از صاحب‌نظران، آپدیت iOS 18 یکی از به‌روزرسانی‌هایی بود که اپل در آن به شدت به سمت اندروید حرکت کرد و از آن ایده گرفت. این یک موضوع طبیعی بوده و طبیعتا خروجی آن به نفع کاربران خواهد بود. گوگل نیز تصمیم گرفته یکی از تغییرات مثبت اپل را در نسل بعدی سیستم عامل خود قرض بگیرد. در حقیقت آپدیت اندروید ۱۶ یک ویژگی مهم iOS 18 را کپی خواهد کرد، ویژگی که در بخش تنظیمات سریع حضور خواهد داشت.

آپدیت اندروید ۱۶ گوگل با منوی تنظیمات سریع قابل سفارشی سازی عرضه می شود

گویا گوگل در حال کار بر روی یک بازنگری اساسی در پنل تنظیمات سریع برای آپدیت اندروید 16 در سال آینده است. گفته می‌شود که این شرکت در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد اندازه کاشی‌های تنظیمات سریع را تغییر دهند.

این امر به کاربران امکان کنترل بیشتری بر روی تعداد کاشی‌هایی که می‌توانند روی صفحه نمایش خود قرار دهند و نحوه نمایش آنها می‌دهد.

ویژگی جدید در جدیدترین نسخه Android 15 QPR1 بتای 3 رصد شده است. با فعال کردن پنل تنظیمات سریع در حال توسعه، کاربران می توانند در نمای ویرایشگر روی هر کاشی ضربه بزنند و سپس گوشه را به چپ یا راست بکشند تا کوچک یا بزرگ شود.

اندازه کاشی ها می تواند 1×1 یا 2×1 باشد که به کاربران امکان می دهد تا 8 یا 16 کاشی را در یک صفحه قرار دهند. هر کاشی را می توان تغییر اندازه داد، حتی آنهایی که توسط برنامه های شخص ثالث ارائه شده اند.

پنل تنظیمات سریع فعلی در اندروید 15 دارای یک طرح ثابت با تعداد محدودی کاشی است که می‌تواند روی صفحه نمایش داده شود. با ویژگی جدید کاشی‌های قابل تغییر اندازه، کاربران می‌توانند پنل تنظیمات سریع را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنند. آنها می‌توانند انتخاب کنند که چند کاشی بزرگ برای تنظیماتی که اغلب استفاده می کنند، داشته باشند یا می‌توانند تعداد زیادی کاشی کوچک برای همه تنظیماتی که نیاز دارند، انتخاب کنند.

لازم به ذکر است که این ویژگی به طور پیش فرض در آخرین نسخه بتا اندروید فعال نیست. این احتمال وجود دارد که گوگل تصمیم بگیرد تا قبل از عرضه اندروید 16 در سال آینده، این ویژگی را به طور کامل حذف کند. با این حال، اگر این ویژگی به نسخه نهایی برسد، می تواند یک پیشرفت بزرگ در تجربه کاربر اندروید باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این ویژگی در اندروید ۱۶ می‌تواند برای کاربارن جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)