حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سبک‌ترین لپ‌تاپ های حرفه ‌ای برای حمل دانشجویی و کسب و کار

نوشته

4 ساعت قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

فرض کنید تازه دانشجو شده‌اید و برای انجام برخی پروژه‌ها یه یک لپ‌تاپ احتیاج دارید. در ابتدای کسب‌وکار شخصی‌تان هم یک لپ‌تاپ که بتوانید در آن حساب و کتاب‌ها را وارد کنید و برنامه‌ریزی انجام دهید، کمک زیادی می‌کند. بااین‌حال برای‌تان مهم است که سیستمی که حمل می‌کنید، سنگین نباشد. به‌علاوه ویژگی‌های دیگر آن مانند ابعاد، سخت‌افزار و البته قیمت هم مهم است.

سبک‌ترین لپ‌ تاپ‌‌های حرفه ای برای حمل دانشجویی باید در کنار وزن سبک از طراحی زیبایی نیز برخوردار باشند. خوش دستی و کیفیت بالا نیز از مزایای آن‌ها محسوب می‌شود. در ادامه مدل‌های پرطرفدار در این سبک را معرفی می‌کنیم. با بررسی مزایا و قیمت آن‌ها می‌توانید در نهایت یک انتخاب مناسب داشته باشید.

لپ‌تاپ های سبک روزمره

برخی افراد از لپ‌تاپ تنها برای فیلم دیدن و وبگردی استفاده می‌کنند. برخی دیگر اندکی با آن کار انجام می‌دهند و کارهای سبک روزمره خود را پیش می‌برند. برای دانشجویان و کسب‌و‌کارها، لپ‌تاپ‌ها کاربردهای بیش‌تری دارند. در کنار موارد قبل باید قابلیت پردازش خوبی نیز داشته باشند. عمر باتری مناسب، پردازنده قوی، ابعاد مناسب و از همه مهم‌تر وزن سبک و قیمت مقرون به صرفه این لپ‌تاپ‌ها ملاک خریداری شدن توسط دانشجویان است.

کسب‌و‌کارها نیز برای امورات مالی و حسابداری، کارپردازی و انبارداری نیاز به لپ‌تاپ دارند. حال اگر این کسب‌وکار بخش تولید محتوای شنیداری، بصری و متنی را نیز بخواهد با همان لپ‌تاپ انجام دهد، نیاز به دستگاهی سبک‌تر و قوی‌تر دارد. در ادامه به معرفی سبک‌ ترین لپ‌تاپ های حرفه ای برای حمل دانشجویی و کسب و کار می‌پردازیم. برای انتخاب این لپ‌تاپ‌ها، لیست قیمت انواع لپ تاپ و مشخصات آن‌ها بررسی شده است.

لپ‌تاپ سبک برای استفاده روزمره

Apple MacBook Air M2؛ سبک و مینیمال

MacBook Air M2 یک محصول جدید و معرفی شده در سال 2023 است. این محصول را می‌توان یکی از سبک‌ترین و جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار دانست. با وزنی حدود ۱.۲ کیلوگرم و ضخامت ۱۱ میلی‌متر، این لپ‌تاپ به راحتی در کیف‌های دانشجویی جا می‌گیرد و حمل آن بسیار راحت است. طراحی شیک و مینیمالی دارد و ویژگی‌های سخت افزاری آن کارهای روزمره و کمی سخت‌تر را نیز راه می‌اندازد.

این مدل مجهز به پردازنده Apple M2 است که با بهره‌وری بالا و مصرف کم انرژی، برای کارهای روزمره مانند ویرایش اسناد، پردازش تصویر و ویدئو و اجرای نرم‌افزارهای سنگین علمی و مهندسی مناسب است. همچنین، عمر باتری ۱۸ ساعته یکی از ویژگی‌های برجسته این مدل است که دانشجویان می‌توانند یک روز کامل در دانشگاه بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کنند.

قیمت این لپ‌تاپ در بازار ایران حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان است که با توجه به عملکرد و کیفیت ساخت، یکی از بهترین انتخاب‌ها در این رده محسوب می‌شود.

Dell XPS 13 مدل 9315؛ کیفیتی بی نظیر از کاربری

Dell XPS 13 با وزنی کمتر از ۱.۲ کیلوگرم یکی از سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار است. طراحی این مدل بسیار مدرن و حرفه‌ای است و به کار بردن آلومینیوم و فیبر کربن در ساخت آن باعث افزایش سبکی و مقاومت آن می‌شود. است.

این مدل با پردازنده Intel Core i5-1230U و گرافیک Intel Iris Xe، عملکرد بسیار خوبی در اجرای نرم‌افزارهای سنگین دارد. رم ۱۶ گیگابایتی آن به همراه SSD 512 گیگابایتی، فضای کافی برای ذخیره‌سازی اطلاعات و اجرای سریع نرم‌افزارها را فراهم می‌کند. نمایشگر ۱۳.۴ اینچی Full HD تجربه بصری خوبی به کاربر ارائه می‌دهد.

کسانی که به دنبال سبک ترین لپ‌تاپ های حرفه ای برای حمل دانشجویی و کسب و کار می‌گردند می‌توانند با بودجه 50 تا 70 میلیون تومانی این لپ‌تاپ را تهیه کنند.

لپ‌تاپ با کاربری جذاب

Lenovo ThinkPad X1 Carbon مدل Gen 11

ThinkPad X1 Carbon یکی از مدل‌های پرچمدار و حرفه‌ای در بین لپ‌تاپ‌های تجاری است. با وزنی در حدود ۱.۱ کیلوگرم، این مدل به عنوان یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های تجاری شناخته می‌شود. طراحی آن کلاسیک است و جنس فیبر کربن بدنه باعث شده تا هم سبک و هم مستحکم باشد.

این لپ‌تاپ حدودا 100 میلیون تومانی با پردازنده‌های Intel Core i7 نسل ۱۳، ۱۶ گیگابایت رم و حافظه SSD تا ۱ ترابایت، قدرت کافی برای انجام کارهای سنگین تجاری و علمی را دارد. عمر باتری ۱۵ ساعته نیز از دیگر مزایای این مدل است که برای استفاده در طول روز بدون نیاز به شارژ مجدد کافی خواهد بود. صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی QHD با روشنایی بالا و قابلیت ضد بازتاب نور نیز تجربه کاربری راحتی فراهم می‌کند.

لپ‌تاپ ایسوس Vivobook 15 F1504VA

با کم‌تر از 30 میلیون تومان می‌توانید صاحب یک لپ‌تاپ سبک دانشجویی شوید که برای کسب‌و‌کارها نیز مناسب است. 1.8 کیلوگرم وزن دارد و سری و مدل پردازنده آن core i3 1315 شرکت اینتل است. می‌تواند کارهای دانشجویی را بدون لگ و به سرعت انجام دهد و در پردازش اطلاعات نیز سریع است.

Asus ZenBook S 13 OLED؛ لپ‌تاپی سبک و حرفه ای

ZenBook S13 یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار است. وزن ۱ کیلوگرمی آن باعث می‌شود تا برای افرادی که به دنبال یک دستگاه فوق‌العاده سبک برای حمل روزانه هستند، ایده‌آل باشد. این مدل نمایشگر OLED 13.3 اینچی دارد. ظاهر جذاب آن با طراحی بسیار باریک، به‌خوبی با محیط‌های تجاری و تحصیلی سازگار است.

این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده AMD Ryzen 7 6800U است که با بهره‌وری بالا و مصرف کم انرژی، عملکرد مناسبی برای اجرای نرم‌افزارهای مهندسی و گرافیکی دارد. ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD نیز به شما فضای کافی برای اجرای هم‌زمان چندین نرم‌افزار و ذخیره‌سازی داده‌ها را می‌دهد. عمر باتری ۱۲ ساعته نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این مدل است. برای خرید این این لپ‌تاپ باید حدود 60 تا 75 میلیون هزینه کنید.

لپ‌تاپ سبک مناسب کارهای حرفه‌ای

Microsoft Surface Go 2؛ خوش دست و دانشجویی

برای کارهای دانشجویی یا راه انداختن یک کسب‌و‌کار نیازمند به لپ‌تاپ، Microsoft Surface Go 2 هستید. یک گزینه سبک و در عین حال مقرون‌به‌صرفه است. با کم‌تر از 40 میلیون تومان می‌توانید این لپ‌تاپ را بخرید. لپ‌تاپبی که 1.12 کیلوگرم وزن دارد و باتری آن تا 13 الی 14 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد دوام می‌آورد.

8 گیگ رم داخلی دارد و 256 گیگ نیز می‌توانید از SSD استفاده کنید. این یک اولترابوک سبک و جمع و جور است که می‌توانید آن‌ را در کیف دستی خود نیز جای دهید. ابعاد آن 1024 × 1536 و 12.4 اینچ است. پردازنده Core i5-1135G7 آن می‌تواند کارهای نرم‌افزاری کمی سنگین‌تر را نیز به خوبی انجام دهد.

سخن آخر

برای دانشجویان و کسب‌وکارهایی که به لپ‌تاپی سبک، قابل حمل و حرفه‌ای نیاز دارند، گزینه‌های متعددی در بازار وجود دارد. گزینه‌هایی که در کنار وزن سبک، طراحی جذاب و عمر باتری طولانی و قیمت مناسبی نیز دارند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات