حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی تاشو سامسونگ Galaxy Z Fold Special Edition رسما معرفی شد

نوشته

12 ساعت قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ از پیشروترین برندها در طراحی و تولید تجاری گوشی‌های تاشو است. با این حال وقتی گلکسی زد فولد ۶ معرفی شد و آن را با رقبا مقایسه می‌کردیم، حقیقتا جای کار بیشتری داشت. کره‌ای‌ها نیز این موضوع را به خوبی می‌دانند و به همین دلیل تنها سه ماه بعد یک مدل بهبودیافته از آن را رونمایی کرده‌اند. امروز گوشی تاشو سامسونگ Galaxy Z Fold Special Edition رسما معرفی شده است.

گوشی تاشو سامسونگ Galaxy Z Fold Special Edition

در مدل ویژه گلکسی زد فولد باید گفت که اندازه هر دو نمایشگر کمی بزرگتر شده است. صفحه نمایش بیرونی 6.5 اینچی LTPO AMOLED 2X، بزرگتر از نمایشگر 6.3 اینچی Z Fold 6 است. همچنین این پنل با نسبت تصویر به روز شده 21:9 ارائه می‌شود تا قابل استفاده‌تر باشد.

صفحه نمایش تاشو داخلی حالا 8 اینچی شده و دارای نسبت تصویر 10:9 است. هر دو نمایشگر دارای رفرش‌ریت 120 هرتز هستند و نمایشگر بیرونی دارای شیشه محافظ Gorilla Glass Victus 2 خواهد بود.

نسخه ویژه Galaxy Z Fold بسیار باریک‌تر از Z Fold 6 است. در حالت باز ضخامت 4.9 میلی متری را داریم در حالی که وقتی آن را می‌بندید به 10.6 میلی متر می‌رسد. همچنین وزن به 236 گرم کاهش یافته که 3 گرم کمتر از Z Fold 6 است. برای دستیابی به این مشخصات باریک باید فداکاری هم کرد و نسخه ویژه گلکسی زد فولد فاقد پشتیبانی از S Pen است.

ارتقای قابل توجهی در بخش دوربین نیز وجود دارد. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با OIS که بهبود قابل توجهی را نسبت به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی Z Fold 6 به ارمغان می آورد، خبر خوبی خواهد بود.

دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی حالا فوکوس خودکار دارد که یک ارتقا مناسب است. دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر در کنار دوربین‌های سلفی بیرونی و دوربین سلفی زیرنمایشگر داخلی بدون ارتقا نسبت به نسل قبل هستند.

سامسونگ Z Fold Special Edition مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام برای گلکسی است و فقط با 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. همچنین با افزودن اتصال Wi-Fi 7 یک ارتقا مناسب در بخش ارتباطات دارد.

بخش نرم افزار توسط One UI 6.1.1 مبتنی بر اندروید 14 و قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI اداره می شود. سامسونگ 7 سال پشتیبانی نرم افزاری را برای این دستگاه ارائه خواهد کرد.

باتری همان نمونه 4400 میلی آمپر ساعتی است که در Z Fold 6 با شارژ سیمی 25 وات و شارژ بی سیم 15 واتی ارائه شده بود.

قیمت گلکسی زد فولد نسخه ویژه سامسونگ چقدر است؟

سامسونگ Z Fold Special Edition را فقط در یک رنگ مشکی عرضه می کند. قیمت در کره جنوبی معادل 2,789,600KRW تعیین شده که تقریبا معادل ۲۰۲۸ دلار است.

در حال حاضر این دستگاه در انحصار بازار کره جنوبی است. نظر شما درباره این نسخه از گوشی تاشو سامسونگ چیست؟ به نظر ما همین دستگاه باید به عنوان گلکسی زد فولد ۶ معرفی می‌شد!

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ با وزن و ضخامت کمتر و ویژگی‌های جدید Galaxy AI رسماً معرفی شد

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)