حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حلقه هوشمند اپل شاید هیچ وقت تولید نشود

نوشته

6 ساعت قبل | 2 دیدگاه | اپل، گجت‌های پوشیدنی

با سروصدای زیادی سامسونگ پیرامون حلقه هوشمند خود یعنی Galaxy Ring، توجه‌های زیادی به این دسته جدید گجت‌های پوشیدنی جلب شده است. هر چند به شخصه و با توجه به قیمت و کارایی که این محصولات در حال حاضر عرضه می‌کنند، آن‌ها را خرید مناسبی نمی‌دانم؛ اما نمی‌توان انکار کرد که از نظر فناوری در سطح بالایی قرار دارند. شایعه شده بود که شاید اپل هم به تولید چنین محصولی بپردازد. با این امروز گزارش جدیدی داریم که می‌گوید حلقه هوشمند اپل شاید هیچ وقت تولید نشود.

عدم تولید حلقه هوشمند اپل

کاربرانی وجود دارد که به دلایلی از ساعت‌ها یا دستبندهای هوشمند خوششان نمی آید. برای این افراد، حلقه‌های هوشمند ابزار جایگزین عالی هستند. این گجت‌های پوشیدنی علاوه بر اینکه پیام‌ها یا تماس‌های دریافتی را به شما اطلاع می‌دهند، به شکلی سبک و راحت می‌توانند سلامت و فعالیت بدنی شما را هم پایش و ثبت کنند.

البته به دلیل اندازه کوچک و نداشتن صفحه نمایش، برخی از ویژگی‌های پیشرفته را از دست می‌دهید.

گلکسی رینگ

گلکسی رینگ

دلیل منصرف شدن اپل از تولید حلقه هوشمند چیست؟

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، ظرفیت بالقوه حلقه‌های هوشمند برای جایگزینی عملکردهای کلیدی ساعت‌های هوشمند باعث شد اپل این پروژه را لغو کند. غول کوپرتینویی تصمیم دارد تلاش‌های خود را بر روی اپل واچ متمرکز کند.

از این گذشته، یک حلقه هوشمند به دلیل قیمت فروش پایین‌تر نسبت به اپل واچ، ممکن است برای این شرکت سودآور نباشد. البته نباید از یاد برد که قیمت اپل واچ سری ۱۰ و گلکسی رینگ برابر است و شاید قیمت جز دلایل بعدی اپل باشد.

همچنین دسته محصولات جدید حلقه هوشمند هنوز جانیفتاده و کاربر خود را پیدا نکرده است. شاید اپل منتظر بماند و بازخورد بازار را روی محصولات رقبای خود بسنجد، سپس تصمیم بگیرد که این دسته محصولات ورود کند یا خیر.

ابتدای امسال گزارش‌هایی در مورد حلقه هوشمند احتمالی اپل منتشر شد. این اتفاق دقیقا پس از تایید رسمی سامسونگ مبنی بر تولید حلقه هوشمندش افتاد.

گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه این ابزار پوشیدنی اپل به کاربران امکان می دهد دیگر دستگاه های اکوسیستم این شرکت را به روشی کنترل کنند. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، اپل به صراحت این ایده را ثبت کرده بود. با این حال، طبق گزارش جدید، به نظر می‌رسد آن ایده کنار گذاشته شده باشد.

گورمن ادعا می‌کند که سری اپل واچ همچنان به عنوان گجت پوشیدنی اصلی اپل برای پایش سلامت و تناسب اندام خواهد بود. باید دید که آیا رونق احتمالی در بخش حلقه‌های هوشمند، اپل را وادار به تجدید نظر در تصمیم خود خواهد کرد یا خیر.

فروش اولین حلقه گلکسی از انتظارات سامسونگ بالاتر بود. همچنین اخیراً دستگاه‌های رقابتی جدیدی مانند Oura Ring 4 وارد بازار شده‌اند. سامسونگ و سایر برندها می توانند از فضای خالی اپل در این بازار به خوبی بهره ببرند.

حلقه هوشمند Oura Ring 4 رسما معرفی شد

حلقه هوشمند بلک شارک رسما رونمایی شد

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید آینده دسته محصولات حلقه هوشمند به چه سمتی پیش می‌رود؟ شما خودتان به فکر خرید چنین محصولی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

اپل هیچ وقت به ایده‌های سامسونگ علاقه ای نشون نمیده 🙂

maryam-t

بهتر، اپل تولید کنه بالای 600 دلار میده – سامسونگ 400 دلاره دیگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)