حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شباهت One UI 7 سامسونگ به iOS اپل در این زمینه‌ها غیرقابل انکار است

نوشته

7 ساعت قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، سامسونگ

متاسفانه امسال عرضه آپدیت رابط کاربری جدید سامسونگ نسبت به سال‌های قبل با تاخیر مواجه است. هنوز مشخص نیست که چرا آپدیت One UI 7 سامسونگ با اندروید ۱۵ حوالی زمستان ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد؟ با این حال برخی حدس می‌زنند چون این عرضه همزمان با معرفی سری گلکسی S25 خواهد بود، شاید کره‌ای‌ها مشغول به توسعه ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید هم هستند. البته در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ که پیش‌نمایش غیررسمی به One UI 7 ارائه شد، بیشتر تغییرات بصری آن مورد توجه قرار گرفت. در همین رابط باید گفت که شباهت One UI 7 سامسونگ به iOS اپل در این زمینه‌ها غیرقابل انکار است.

شباهت One UI 7 سامسونگ به iOS اپل

سامسونگ به صورت رسمی تایید کرد که به‌روزرسانی پایدار وان یوآی ۷ ابتدای سال ۲۰۲۵ در کنار سری گلکسی S25 ارائه خواهد شد. در طول کنفرانس توسعه دهندگان، سامسونگ همچنین One UI 7 را برای اولین بار روی Galaxy S24 Ultra اجرا کرد.

اولین نگاه رسمی به One UI 7 تأیید می‌کند که تغییرات جدی در رابط کاربری و همچنین شباهت‌های قابل‌توجهی به iOS در بعضی قسمت‌ها وجود دارد.

جدا شدن بخش نوتیفیکیشن ها از تنظیمات سریع در One UI 7 سامسونگ

نسخه خام اندروید (پروژه AOSP) پنل نوتیفیکیش‌ و تنظیمات سریع را در یک بخش ترکیب می‌کند. با یک بار کشیدن انگشت به پایین به تنظیمات سریع و پیش‌نمایش نوتیفیکیشن‌ها می‌رسید و اگر دو بار به پایین بکشید، گزینه‌های بیشتر تنظیمات سریع نمایش داده می‌شود.

با الهام از iOS اپل، برخی از پوسته‌های سفارشی (مانند MIUI شیائومی) اعلان‌ها و تنظیمات سریع را در دو پنل جداگانه تقسیم‌بندی کرده‌اند. حالا به نظر می‌رسد در آپدیت اندروید ۱۵ سامسونگ با One UI 7 نیز ما شاهد همین راهبرد خواهیم بود.

در آپدیت One UI 7، با کشیدن انگشت از سمت چپ به پایین، نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده می شود. برای رسیدن به تنظیمات سریع باید از سمت راست به پایین بکشید. متاسفانه در حال حاضر نمی‌توانید وقتی یکی از این دو پنل باز است، به سمت دیگری بروید. امیدواریم در نسخه نهایی این موضوع مدنظر سامسونگ باشد.

سفارشی سازی تنظیمات سریع به سبک iOS 18

سفارشی‌سازی بخش تنظیمات سریع برای دنیای اندروید یا رابط کاربری سامسونگ چیز جدیدی نیست. در حقیقت این iOS 18 است که با الهام از اکوسیستم رقیب، شخصی‌سازی بیشتر را به کاربران ارائه کرد.

با این حال سامسونگ به شکل تهاجمی علاقه دارد هر چیز جدیدی که در آیفون ارائه می‌شود، حتما در محصولات آن‌ها هم باشد. مثال برجسته این عملکرد را در صفحه نمایش همیشه روشن جدید سری گلکسی S24 پیداست.

راهبرد مشابهی درباره نحوه شخصی سازی بخش تنظیمات سریع One UI 7 وجود دارد. همانطور که در تصویر ابتدایی این مطلب می‌بینید، شما قادر خواهید بود المان‌های مختلف بخش تنظیمات سریع را جابه‌حا کنید. هنوز درباره امکان تغییر اندازه این المان‌ها صحبتی نشده است.

همچنین موضوع قابل توجه دیگر را می‌توان در افکت مات‌کردن پس زمینه در برخی منوها دید.

بخش ویجت‌ها نیز با حضور گزینه‌های جدید می‌تواند کاربردی‌تر باشد.

آیکون‌های نرم‌افزارهای پیش‌فرض سامسونگ در One UI 7 کاملا عوض شده و ظاهری متفاوت را به دستگاه می‌بخشد. هر چند که این طراحی خیلی سازگار با دیگر آیکون‌های موجود، مانند سرویس‌های گوگل به نظر نمی‌رسد.

در مجموع می‌توان گفت که با عرضه One UI 7.0 سامسونگ مسلما ویژگی‌های جدید مناسبی برای کاربران ارائه خواهد شد اما شباهت برخی قسمت‌های این رابط کاربری به iOS 18 می‌تواند مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

نظر شما درباره این تغییرات چیست؟ فکر می‌کنید شباهت آن به iOS اپل موضوع بدی است؟ شما می‌توانید در ویدئوهای زیر نگاهی بهتر به طراحی جدید آپدیت One UI 7 داشته باشید.

سه ویدئو کوتاه از آپدیت One UI 7 سامسونگ روی گلکسی S24 Ultra منتشر شد

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)