حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxOmark دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس اپل مشخص شد: رتبه ۴

نوشته

4 ساعت قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، تست، دوربین

اپل در iPhone 16 Pro Max ارتقاهایی در مجموعه دوربین اصلی لحاظ کرده است. این پیشرفت‌ها هم به صورت سخت افزاری و هم به صورت نرم افزاری اعمال می‌شود. نتیجه این تغییرات پیشرفت نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس است اما نسبت به رقبا چطور؟ خب باید گفت امتیاز DxOmark دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس اپل مشخص شده و پس از هواوی، گوگل و آنر رتبه ۴ را کسب می‌کند. سامسونگ؟! نه گلکسی اس ۲۴ اولترا رتبه ۲۶م را دارد و حتی نمی‌تواند نماینده اپل را از دور ببیند!

امتیاز DxOmark دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس اپل

آیفون 16 پرو به تعبیر اپل یک “دوربین فیوژن” 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، یک دوربین فوق عریض جدید 48 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5x است. آخری همان دوربینی است که قبلا روی آیفون ۱۵ پرو مکس به صورت انحصاری عرضه می‌شد اما امسال آیفون ۱۶ پرو عادی هم آن را دارد.

پس برای مرور خلاصه‌تر مشخصات دوربین iPhone 16 Pro و iPhone 16 Pro می‌توان گفت این محصولات روی قاب پشتی خود دارای ۳ دوربین اصلی هستند:

  1. ۱- دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با حسگر تصویر جدید
  2. ۲- دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی جدید با فابلیت ماکرو
  3. ۳- دوربین تله فوتو تتراپریسم (پریسکوپی) با زوم ۵ برابر اپتیکال

آیفون 16 پرو قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه است و می‌توانید سرعت پخش را پس از ضبط در برنامه Photos تنظیم کنید.

سخت افزار صوتی بهبود یافته در آیفون 16 پرو، شامل ۴ میکروفون با کیفیت استودیویی است. همچنین می‌توانید هنگام ضبط ویدیوی فضایی (Spatial Audio)، صدای محیطی را ضبط کرده و سپس در ویرایش روی صداهای سوژه‌های مخلتف تمرکز نمایید.

خب، با این مشخصات ببینیم امتیاز دوربین iPhone 16 Pro Max اپل در تست‌های DxOmark چقدر است؟

امتیاز DxOmark دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس

امتیاز DxOmark دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس

همانطور که می‌بینید، امتیاز کلی ۱۵۷ برای دوربین iPhone 16 Pro Max ثبت شده است. هر چند این عدد از امتیاز ۱۶۳ هواوی Pura 70 Ultra فاصله زیادی دارد اما فقط یک امتیاز کمتر از پیکسل ۹ پرو ایکس ال و آنر مجیک ۶ پرو است.

همچنین شایان ذکر است که نقطه قوت اساسی آیفون ۱۶ پرو مکس در دریافت این امتیاز، بخش فیلم برداری بوده در غیر این صورت در بخش عکاسی یا حتی زوم فاصله آن با نماینده هواوی بیشتر است.

برای درک بهتر موقعیت آیفون ۱۶ پرو مکس در جدول بهترین دوربین‌های موبایل تست شده توسط DxOmark به این تصویر توجه کنید:

نظر شما چیست؟ آنطور که پیداست، نماینده اپل همچنان به سلطنت بر تخت بهترین دوربین موبایل برای فیلم‌برداری ادامه می‌دهد؛ از نسل قبلی خود بهتر است اما همچنان رقبایی را پیش روی خود دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)