حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه کیفیت صدا و عملکرد و قیمت خرید میکروفون یقه ای رود Rode با سایر رقبا

نوشته

10 ساعت قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

RODE یکی از بهترین برندهای تولیدکننده میکروفون در بازار محسوب می‌شود. این شرکت با تولید محصولات حرفه‌ای خود توانسته است توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. افراد باتجربه در زمینه‌های مختلف مانند نوازندگی، پادکست، یوتیوب و تولید محتوا، از میکروفون‌های RODE استفاده می‌کنند. ما هم در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه میکروفون‌های یقه ای Rode با دیگر تولیدات موجود در بازار بپردازیم و کمی بیشتر با این شرکت پرطرفدار آشنا شویم.

در مورد برند رود بیشتر بدانید…

RODE شرکتی استرالیایی است که در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد. این کمپانی در ابتدا تنها به تولید کابل‌های صوتی می‌پرداخت؛ اما از دهه ۹۰ به بعد ساخت میکروفون‌ها را هم آغاز کرد. امروزه رود یکی از بهترین برندهای تولیدکننده میکروفون برای پخش پادکست و ضبط موسیقی به‌شمار می‌آید. تنوع بالای محصولات این تولیدکننده باعث شده‌ است تا از دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه متمایز شود و بتواند نظر مشتریان بیشتری را با نیاز و سلیقه‌های مختلف به خود جلب کند.

انواع میکروفون رود

برند رود (Rode) به دلیل نوآوری و کیفیت صدای بالای محصولاتش به یکی از رهبران صنعت صدا تبدیل شده است. میکروفون‌های سیمی این برند در مدل‌های گوناگون همچون میکروفون یقه ای rode، رومیزی و شاتگان تولید می‌شوند که برای فعالیت‌های مختلف مناسب هستند. این محصولات با قابلیت گستره دینامیکی وسیع و سطح نویز پایین، امکان ضبط صدا به شفاف‌ترین شکل را فراهم می‌کنند.

همچنین انواع میکروفون یقه ای Rode بیسیم برای مواقعی که حرکت و جابه‌جایی زیاد اتفاق می‌افتد، گزینه مناسبی هستند. معمولا انواع میکروفون یقه ای رود برای پادکست، مصاحبه، کنفرانس و… به‌کار می‌روند و خروجی نهایی آن‌ها دارای کیفیت خوبی است. این میکروفون‌ها به ‌سادگی به لباس متصل می‌شوند و حتی در صورت ایجاد فاصله بین گیرنده و فرستنده، کار خود را با حفظ کیفیت صدا انجام می‌دهند. به‌طور مثال با مقایسه میکروفون‌های یقه ای رود با بقیه برندها می‌توانیم سری محصولات بی‌سیم Wireless GO رود یا مدل‌های میکروفون رود تکی را از بهترین‌های بازار در نظر بگیریم که بسیار کوچک و جمع‌وجور هستند و الگوی قطبی موجود در آن‌ها Omnidirectional است. به همین دلیل انتخاب اصلی برای ولاگرها، فیلمبرداران و تولیدکنندگان محتوا به حساب می‌آیند.

ویژگی‌هایی که برند رود را متمایز می‌کند…

میکروفن رود

میکروفن رود

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های میکروفون یقه ای رود، عملکرد عالی آن‌ها در شرایط مختلف است. این محصولات قادرند با دقت بالا، صدای مورد نظر را ضبط کنند و اجازه ندهند تا نویز یا صداهای اضافی باعث افت کیفیت خروجی نهایی شود. به همین دلیل کاربران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای همواره از کیفیت ساختاری و عملکرد این محصولات رضایت داشته‌اند.

از طرفی برند رود با توجه به نیازهای متنوع مشتریان، محصولات متعددی را در اندازه‌ها، طرح‌ها و کاربردهای مختلف تولید کرده است. این تنوع به کاربران امکان می‌دهد تا میکروفون مورد نیاز خود را به راحتی از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنند. شما می‌توانید میکروفون یقه ای رود، مدل‌های میکروفون رود تکی، دوتایی یا حتی چندکاربره را برای خرید در نظر بگیرید.

علاوه بر تنوع محصولات، طراحی زیبا و مدرن میکروفون‌های رود نیز یکی دیگر از ویژگی‌های تولیدات این برند است. این محصولات علاوه بر عملکرد عالی، ظاهر جذاب و چشمگیری دارند و گزینه مناسبی برای ضبط تصویری در استودیوها و موقعیت‌های مختلف به‌حساب می‌آیند. این ویژگی حتی در مدل‌های میکروفون یقه ای رود ارزان هم دیده می‌شود.

قیمت میکروفون یقه ای rode نیز نسبت به دیگر محصولاتی که در بازار به فروش می‌رسند، مناسب‌تر به نظر می‌رسد. این تولیدکننده برای جلب رضایت مشتریان سعی کرده است تا کمترین هزینه ممکن را برای محصولاتش در نظر بگیرد. کافی است جست‌وجوی ساده‌ای در اینترنت داشته باشد و ببینید که حتی مدل‌های میکروفون یقه ای رود حرفه‌ای هم نسبت به دیگر کالاهای هم‌رده خود ارزان‌تر هستند.

بهترین میکروفون یقه ای Rode برای پادکست، تولید محتوا و موقعیت‌های مشابه

میکروفون RODE

میکروفون RODE

حالا که با دلایل اصلی پرطرفدار بودن محصولات رود آشنا شدید، بهتر است چند نمونه از محصولات این برند را به شما معرفی کنیم تا انتخاب خود را از بین این محصولات انجام دهید:

میکروفون WIRELESS GO II

میکروفون یقه ای Rode حرفه‌ای WIRELESS GO II یکی از مدل‌های میکروفون یقه ای Rode برای ضبط صدا به‌شمار می‌آید که می‌توانید آن را انتخاب کنید. در نقد و بررسی میکروفون یقه ای Rode وایرلس گو 2، درج شده که این محصول مدلی تک‌کاناله است و در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کند؛ یعنی در هر شرایطی می‌تواند صدای واضحی را ضبط کند. در بسته‌بندی این محصول، یک فرستنده و یک گیرنده‌ قرار گرفته‌اند که باتری موجود در فرستنده آن قابلیت شارژ دارد. پس از تکمیل انرژی این باتری، تقریبا 7 ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید.

مشخصات فنی دیگر در این میکروفون یقه ای رود بیسیم شامل محدوده فرکانس پاسخ‌گویی ۲۰۰۰۰ تا ۵۰ هرتز، حساسیت ۷۴ دسی‌بل و SPL ۱۰۰ دسی‌بل هستند. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا WIRELESS GO II به بهترین میکروفون یقه ای رود بین کاربران تبدیل شود.

میکروفون یقه‌ای رود مدل smartLav plus

smartLav plus مدل دیگری از انواع میکروفون یقه ای Rode برای ضبط صداست. از این محصول در فیلمبرداری، ضبط پادکست و موقعیت‌های مشابه استفاده می‌شود. ویژگی مهم این میکروفون امکان اتصال راحت به تلفن همراه یا تبلت است. همچنین می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن RODE Reporter مشخصات آن را شخصی‌سازی کنید. الگوی قطبی در این مدل Omni-directional است و صدا را از همه جهات دریافت می‌کند.

میکروفون قلمی رود مدل NT5

 قیمت میکروفون یقه ای رود NT5 نسبت به عملکردش باعث شده است تا آن را در لیست بهترین میکروفون یقه ای Rode قرار دهیم. طراحی جمع‌وجور این محصول باعث شده است تا افراد زیادی آن را برای کارهایی مثل ضبط انواع سازها مانند گیتار، فلوت، ویولن، ساکسیفون و طبل انتخاب کنند. در مدل NT5 الگوی قطبی کاردیوید در نظر گرفته شده است؛ بنابراین محدودیتی در موقعیت قرارگیری خود ندارید. همچنین امکان وصل کردن آن روی پایه هم وجود دارد. جنس بدنه NT5 از نیکل ساخته شده است و دارای پاسخ فرکانسی گسترده و تحمل فشار صوتی بالاست. این مدل را می‌توان به‌صورت تکی یا جفت استفاده کرد.

میکروفون شاتگانی RODE NTG1

میکروفون‌های یقه ای رود مدل RODE NTG1 را هم می‌توانیم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فیلمسازی، ضبط ویدئو و تولید محتوا بدانیم. این محصول وزن سبکی دارد و کیفیت صدای آن واقعا فوق‌العاده است. NTG1 صدای شفاف و بدون نویزی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بر اساس نقد و بررسی میکروفون یقه ای رود ntg1، الگوی قطبی آن Super-Cardioid است و صداهای غیرضروری را به‌طور خودکار حذف می‌کند. همچنین برای ساخت آن از بدنه باکیفیتی استفاده شده است که در طولانی‌مدت خراب نمی‌شود. در بسته‌بندی این میکروفون یک پاپ شیلد و بادگیر خزه‌ای هم قرار گرفته است که صداهای مزاحم را به‌طور کلی حذف می‌کند. اتصال RODE NTG1 با کابل XLR انجام می‌شود و برای کار کردن نیاز به فانتوم پاور ۲۴ یا ۴۸ ولت دارد.

خرید میکروفون یقه ای Rode

میکروفن RODE

میکروفن RODE

انواع میکروفون یقه ای رود برای ضبط صدا بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. این موضوع به دلیل کیفیت صدای بالا، طراحی جذاب و قابلیت استفاده آسان آن‌هاست. معمولا افراد مبتدی میکروفون یقه ای Rode ارزان را برای خرید انتخاب می‌کنند و مدل‌های گران‌تر و حرفه‌ای‌تر برای مصاحبه، ضبط صدا، خوانندگی و… انتخاب بهتری هستند. صدااستور یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین لوازم صوتی در ایران است که انواع میکروفون های یقه ای Rode را با قیمت مناسب و گارانتی اصالت کالا ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با ورود به سایت این مجموعه، مشخصات مدل‌های مختلف را بررسی کنید و اقدامات لازم را برای خرید گزینه مناسب انجام دهید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات