حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سافت منو صنعت چاپ منو و آلبوم را برای همیشه تغییر داد

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

سافت منو صنعت چاپ منو و آلبوم را برای همیشه تغییر داد

با افزایش علم و تکنولوژی و وجود اینترنت، به‌خصوص از زمان شیوع کرونا تعداد سفارشات غذایی به‌صورت آنلاین بیشتر از قبل شده ‌است. سافت منو سایتی است که شما را از رفتن به رستوران یا سفارش در محل کار بی‌نیاز می‌کند.

با این سایت پرکاربرد با منو دیجیتال و کدی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، از طریق منوی آنلاین می‌توانید از شکل، ظاهر و جزئیات دیگر با خبر شوید و در نهایت آن را سفارش دهید. برای کاسبان و صاحبان کسب‌وکار وجود منوی دیجیتال باعث می‌شود تا علاوه‌بر فروش با مراجعه حضوری، مشتریان به‌صورت غیرحضوری نیز سفارش خود را به ثبت برسانند. شما می‌توانید کد قابل اسکنی که این سایت به شما ارائه می‌گردد را در رسانه‌های اجتماعی یا سایت قرار دهید و از این طریق نیز سبب افزایش مشتریان خود گردید.

تاریخچه استفاده از منوی دیجیتال

در زمان کرونا بیشتر افراد به‌دلیل واگیردار بودن این بیماری و شرایطی که وجود داشت، از خریدهای اینترنتی و آنلاین استفاده می‌کردند. ساخت نرم ‌افزار جایگزین آلبوم تاثیر زیادی بر دایمی ‌شدن مشتریان و در نتیجه سودآوری کسب‌وکار دارد. در ابتدا منوی دیجیتال بر رستوران‌ها و کافه‌ها بیشتر تمرکز داشت؛ اما پس از گذشت مدت کوتاهی در فودکورت، کترینگ، کارت ویزیت، آلبوم و… مورد استفاده قرار گرفت. منوی دیجیتال برای خرید کالا یا کسب‌وکارهای دیگر نیز کاربرد دارد. شما در هر موقعیتی که باشید می‌توانید از طریق آن و کد QR به عکس محصول یا کالا، ویدیوهای مربوط و قیمت و… دسترسی داشته ‌باشید و در صورت تمایل به خرید بپردازید.

منوی دیجیتال چیست؟

منوی دیجیتال یک نرم ‌افزار است که کاربر بدون نصب آن تنها با استفاده بارکد کیوآرکد روی گوشی و ابزارهای اندرویدی امکان تعامل و انتخاب در بین منوهای غذا و… را دارد. با اسکن این کد توانایی استفاده از جزئیات منو، ویدیوهای مربوط به آن، قیمت و شخصی‌سازی را خواهید داشت. با وارد کردن اسکن کد روی دستگاه اندروید، جابه‌جا شدن بین منوهای مختلف، حذف یا اضافه ‌کردن لیست منوی قبلی خود یا به‌روزرسانی آن و… امکان‌پذیر خواهد بود.

مزایای منوی دیجیتال

  • • دستیابی آسان به منو: مشتری می‌تواند بدون مراجعه حضوری به رستوران یا محل کار مربوطه یا حتی در زمان ورود به رستوران نیز بدون نیاز به حضور گارسون، منوی خود را جهت سفارش آنلاین ارسال کند.
  • • رعایت پروتکل‌های بهداشتی: با وجود منوهای دیجیتالی، استفاده از منوهای چاپی که هر کس ممکن است با دست‌های آلوده آن را لمس کرده باشد، کاهش پیدا کرد. وجود بیماری‌های واگیردار کرونا، آنفلوآنزا و… اهمیت منوی دیجیتالی را چندبرابر کرده ‌است.
  • • کاهش هزینه‌ها: با منوی دیجیتال که به‌صورت آنلاین و تنها از طریق اسکن کد قابل استفاده بوده، دیگر نیازی به چاپ منو و کاتالوگ‌های کاغذی نیست. همچنین وارد کردن سفارشات و ثبت آن‌ها توسط کارکنان آن رستوران به‌ندرت انجام می‌گیرد.
  • • قابلیت به‌روزرسانی منوها و آلبوم: در قسمت تنظیمات منوی دیجیتالی امکانات دیگری نیز قرار داده ‌شده‌اند که صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به دلخواه آن‌ها را تغییر داده تا به نوعی کاربرپسند باشند. علاوه‌بر آن می‌توان اقدامات فوری مانند موجودی غذا، تغییر قیمت، تغییر رنگ آیتم‌ها و… را نیز انجام داد.
  • • رابط کاربری آسان: با اسکن کد QR وارد منویی ساده و روان می‌شوید که در هنگام استفاده و کار با آن تمام جزئیات، عکس، ویدیو، قیمت، تعداد موجودی از هر سفارش قابل مشاهده هستند.
  • • استفاده از منوی دیجیتال بدون نصب: مهم‌ترین مزیت منوی دیجیتال این است که شما می‌توانید بدون نصب نرم‌ افزار و تنها با اسکن کد QR وارد منو شوید. این کد می‌تواند روی کاغذ، کارت ویزیت، بروشور، آخرین لینک کسب‌وکار و… باشد.
  • • کاربرد منوی دیجیتال به‌عنوان دستیار فروش: با مشخص شدن جزئیات سفارش، عکس، قیمت و مراحل سفارش ‌دادن آن توسط منوی دیجیتالی، کار سایر کارمندان رستوران یا محل کار کمتر شده و آن‌ها می‌توانند بر رضایت مشتریان و خدمات‌دهی به مشتریان تمرکز بیشتری داشته‌باشند.
  • • تبلیغ کسب‌وکار: شما می‌توانید برای جلوگیری از سردرگمی مشتریان، راه‌های ارتباطی، توضیحات و نقشه مسیر یا آدرس سایت خود را وارد کنید که این‌کار خود باعث تبلیغ کسب‌وکار شما خواهد شد. درواقع شما علاوه‌بر محل کار فیزیکی، یک شعبه دیگر؛ اما به‌صورت مجازی خواهید داشت و طبیعی است که منوی دیجیتال بر رونق کسب‌وکار شما تاثیر مثبتی می‌گذارد.

منو دیجیتال بارکد کیوآر رستوران و کافه  - سافت منو

معایب منوهای کاغذی

  • • در منوهای کاغذی امکان عکس گرفتن از هر غذا یا هر نوشیدنی یا هر کالا و محصول وجود ندارد.
  • • در منوهای کاغذی فیلم یا ویدیو جایگاهی ندارد.
  • • منوهای کاغذی از قابلیت به‌روزرسانی و تغییر قیمت برخوردار نبوده و به‌صورت تقریباً دایمی هستند.
  • • امکان دست به دست ‌شدن منوهای کاغذی زیاد بوده و در نتیجه غیربهداشتی هستند.
  • • در منوهای کاغدی امکان جست‌وجوی پیشرفته وجود ندارد.

تفاوت بین منوی دیجیتال و منوی کاغذی

در منوی کاغذی و منوی دیجیتالی تفاوت‌های اساسی وجود دارند که باعث شده‌اند تا منوی دیجیتال برتر باشد. در جدول زیر به برخی از این تفاوت‌ها اشاره شده است.

اهمیت استفاده از منوی دیجیتال در کسب ‌و کارها

باتوجه به مقایسه‌ای که بین منوی دیجیتال و منوی کاغذی صورت گرفته، دریافته‌اید که کسب‌وکارهایی که از منو یا آلبوم دیجیتالی استفاده می‌کنند، شانس بیشتری برای موفقیت و افزایش مشتری خواهند داشت. اغلب مشتریانی که قصد دارند غذای خود را از رستوران یا مکان‌هایی مانند آن تهیه نمایند، علاقه‌مند هستند تا از منوی آن مطلع باشند. اینجاست که منو دیجیتال رستوران کار را برای آن‌ها راحت می‌کند. در غیر این ‌صورت باید حضوری به رستوران مراجعه نمایند. با منوی دیجیتالی از منوهای موجود در رستوران، کافه یا کالاها در فروشگاه باخبر شده و جزئیات دیگری نیز قابل مشاهده‌ خواهند بود.

پس از مشاهده و بررسی می‌توان خرید خود را انجام داد. از این جهت عده‌ای از مشتریان بدون مراجعه به محل کار شما و عده‌ای نیز با حضور در محل، باعث افزایش فروش می‌شوند. علاوه‌بر آن در منوی دیجیتال از عکس‌ها و تصاویر جذاب و خیره‌کننده واقعی یا لینک‌های قابل کلیک استفاده می‌شود. کاربر تصویری از سفارش مورد نظر خود را در منوی دیجیتال مشاهده‌ می‌کند. این‌که شما شما چه کسب‌وکاری دارید در منوی دیجیتال حائز اهمیت نیست؛ به غیر از رستوران و کافه می‌توانید برای انواع کسب‌وکار از این منو و بارکد کیوآرکد برای پیشرفت در کار خود و افزایش مشتری استفاده نمایید.

منوی دیجیتال آنلاین رستوران و کافه  - سافت منو

ساخت منو آنلاین

برای ساخت منوی دیجیتال می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

سافت منو: سافت منو یک سایت پرکاربرد و محبوب ایرانی است که برای ساخت منوی دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این ‌کار در ابتدا وارد سایت سافت منو شده و پس از ثبت ‌نام در آن، یک کد QR به همراه لینک آن برای شما ساخته ‌می‌شود. پس از ذخیره کد مخصوص خود، وارد پنل شده و قیمت و تصاویر و توضیحاتی که نیاز دارید را ثبت نمایید. اکنون شما می‌توانید کد QR محل کارتان را روی کارت‌های ویزیت، شبکه‌های مجازی، کاغذ، برچسب یا سایت وارد کنید. مشتری پس از اسکن کد QR وارد منو شده و از محتویات آن اطلاع می‌یابد. شما می‌توانید برای ساخت منوی آنلاین از این سایت بهره ببرید.

چگونه منوی دیجیتال را اسکن کنیم؟

برای آنکه کد QR را توسط گوشی اندروید خود اسکن کنید لازم است تا پس از اتصال به اینترنت یا داده، دوربین پشت گوشی را روی کد قابل اسکن قرار دهید؛ سپس با وارد شدن روی لینک باز شده به منوی دیجیتال دسترسی پیدا خواهید کرد. این روش بسیار راحت بوده و در انواع گوشی‌ اندروید 8 به بالا قابل اجرا است. البته اخیراً برنامه اسکن بار یا Scan QR code به گوشی‌های همراه اضافه شده و کار را برای شما آسان‌تر کرده ‌است. شما می‌توانید این برنامه را دانلود کرده و پس از باز کردن آن، از طریق دوربین پشت گوشی بارکد کیوآرکد را اسکن نمایید و پس از شناسانده شدن توسط برنامه، وارد منوی دیجیتال شوید.

منو دیجیتال رستوران و کافه  - سافت منو

سخن پایانی

منوی دیجیتال جایگزین منوی کاغذی شده است. در منوی کاغذی یک‌سری توضیحات به همراه تعدادی عکس که در متن آن درج شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرند. حال آن‌که منوی دیجیتال پیشرفته‌تر و به‌صورت الکترونیکی بوده و کاربر از طریق کد QR وارد منوی کسب‌وکار شما می‌شود. پس از ورود همه اطلاعات و جزئیات به همراه ویدیو، قیمت، عکس، موجودی آن و هر آنچه که لازم است در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. در منوی دیجیتال، منو واقعی‌تر بوده و مشتری بدون نیاز به گارسن یا بدون تماس با آن‌ها، سفارش خود را ثبت می‌نماید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مطالب بروز و سرگرم کننده ی سایت هم سر بزنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات