حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا استفاده از قاب‌های محافظ می‌تواند موجب گرم شدن بیش از حد گوشی‌های موبایل شود؟

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر به اندازه موبایل‌هایی که روز به روز با مدل‌هایی جدیدتر وارد بازار می‌شوند آشنایی داشته باشید، بدون شک متوجه ابعاد بزرگ صفحه آن خواهیدشد. ضمن اینکه برای کار کرد این نوع از موبایل‌ها، از پردازنده و باتری قوی استفاده شده که خود اصلی ترین دلیل داغ شدن گوشی است. از طرفی زمان انتخاب گارد هم باید به جنس آن توجه داشت. مخصوصا خرید قاب گوشی دخترانه !

چراکه بسیاری از این مدل اکسسوری، برای اینکه توجه تعداد زیادی از کاربران را جلب کند، از متریال های مختلفی ساخته شده که اجازه تهویه هوا را به موبایل نخواهدداد. مانند قاب  گوشی عروسکی. در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که: آیا استفاده از قاب‌های محافظ می‌تواند موجب گرم شدن بیش از حد گوشی‌های موبایل شود یا خیر.

چگونه قاب گوشی باعث داغ شدن آن می شود؟

اصلی‌ترین نکته‌ای که برای قاب گوشی y9 prime 2019وجود دارد، حبس نشدن دما بین بدنه و گارد است. البته این نکته برای همه برندها و مدل‌ها مشترک خواهدبود. به بیانی دیگر باید  گارد را به گونه‌ای انتخاب کنید که تبادل هوا به راحتی با محیط بیرون انجام شود. برخی براین باورند که گارد موبایل کمی باید آزادتر نسبت به گوشی باشد تا تبادل هوا انجام شود.

درحالیکه با حبس شدن هوا بین گارد و موبایل، دمای موبایل افزایش پیدا می‌کند. پس انتخاب گاردی که مانع از تبادل هوا شود، یکی از اصلی‌ترین موانع خروج هوا به حساب بیاید.

تاثیر جنس قاب بر داغ شدن گوشی چیست؟

اگر نگاهی به مدل‌های جدید گوشی‌های موبایل بیندازید، متوجه خواهیدشد که بسیاری از این مدل گوشی‌ها از فلز ساخته شده اند. همین امر سبب خواهدشد که گرما از داخل گوشی به بیرون و قسمت داخلی گوشی مبادله شود. اما در صورتی که جنس قاب گوشی را به درستی انتخاب نکنید، دما بین این دو جداره حبس خواهدشد.

به همین خاطر این موضوع را بیشتر باید هنگام خرید قاب گوشی سامسونگ درنظر بگیرید. زیرا این برند است که برای افزایش مقاومت محصولات خود، در تلاش است از فلز بیشتری استفاده کند. حواستان باشد قاب گوشی انتخابی تان پلی کربنات یا پلاستیکی نباشد. چون این جنس دما را حبس کرده و مانع از تبادل گرما با محیط می‌شود.

چرا گوشی موبایل داغ می کند؟

در وهله اول باید به این سوال پاسخ داد که چرا موبایل داغ می‌کند. طبیعتا موبایل به عنوان یک وسیله الکترونیکی، از برق برای روشن شدن استفاده می‌کند. در واقع اینکه شما تنها با زدن چند دکمه بین صفحات مختلف جابجا شده و با استفاده از موبایل‌تان بازی می‌کنید، نیازمند قطعاتی مانند cpu و رم با قدرتی بالا خواهدبود.

با این اوصاف داغ کردن گوشی بسیار منطقی به نظر می‌رسد. دیگر موردی که باید به آن توجه داشته باشید، قرار ندادن موبایل زیر تابش مستقیم نور خورشید است. که گاهی به اشتباه برای برطرف کردن آن، موبایل را داخل فریزر می‌گذارند.

برای خنک شدن گوشی چه کارهایی را باید انجام داد؟

در صورتی که داغ شدن گوشی برای شما به یک چالش جدی تبدیل شده است،  اولین کاری که باید انجام دهید، استفاده از قابی مناسب است. به عنوان مثال قاب چرمی به دلیل جلوگیری از تهویه هوای بین بدنه گوشی و گارد، انتخاب مناسبی نخواهندبود.

 هرچند قیمت بالایی داشته باشند. باید از شارژرهای خوب، اورجینال و باکیفیت استفاده کنید تا ولتاژ بالا یا پایین، به باتری آسیبی وارد نکند. علاوه براین می‌تواند به عمر مفید باتری هم کمک کند.

زمانی که قصد دارید موبایلتان را به شارژ بزنید، سطحی محکم و سفت را انتخاب کنید. زیرا قرار دادن گوشی روی مبل یا کاناپه، باعث جذب گرما و در نتیجه گرم شدن آن خواهدشد. وقتی شارژ  باتری تمام می‌شود، قبل از اتصال شارژر، قاب را از آن جدا کرده تا دمای بالای باتری به هنگام شارژ، مشکلی را به وجود نیاورد. پیشنهاد می‌شود هنگام شارژ، موبایل را در حالت پرواز قرار داده تا به خنک شدن موبایل کمک کنید.

درصورتی که از تلفن همراه‌تان برای بازی یا اپلیکیشن‌هایی با گرافیک بالا استفاده می‌کنید،  بعداز پایان کار، حتما آن را ببندید تا گوشی در حال استفاده نباشد. چه زمانی که بیرون می‌روید و چه هنگامی که رانندگی می‌کنید، از قرار دادن موبایل در برابر نور مستقیم خورشید باید جلوگیری کرده تا دمای موبایل افزایش پیدا نکند.

کلام پایانی

در این مقاله به یکی از مهم ترین سوالات کاربران ” آیا استفاده از قاب‌های محافظ می‌تواند موجب گرم شدن بیش از حد گوشی‌های موبایل شود؟” پاسخ دادیم. در کنار بررسی عوامل مختلفی چون استفاده از قاب‌های نامناسب، استفاده از شارژرهای غیر اصل، قرار دادن موبایل زیر تابش مستقیم خورشید و… به چگونگی خنک شدن موبایل نیز پرداختیم. به عنوان آخرین نکته لازم است بدانید که پربودن حافظه هم می‌تواند دیگر دلیل داغ شدن موبایل در گاردی نامناسب باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات