حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اطلاعات بیشتری درباره هدست XR سامسونگ لو رفت

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات، گجت‌های پوشیدنی

سامسونگ جزئیات اندکی را درباره اولین هدست واقعیت توسعه‌یافته (XR مخفف Extended Reality) خود، اوایل سال جاری و در جریان معرفی گلکسی S24 ارائه کرد. چند هفته پیش، این شرکت کره‌ای ادعا کرد که هدست XR آن امسال در دسترس قرار می‌گیرد. در حالی که ما جزئیات زیادی در مورد این محصول نمی دانیم، تراشه آن تقریبا تایید شده و توسط کوالکام ساخته می‌شود. به تازگی گزارشی داریم که اطلاعات بیشتری درباره هدست XR سامسونگ ارائه می‌کند.

دانسته‌های ما درباره هدست XR سامسونگ

یک دستگاه جدید با برند سامسونگ به شماره مدل SM-I130 اخیرا  در پایگاه داده بنچمارک Geekbench رصد شده است. طبق گزارش قبلی، شماره مدل هدست XR سامسونگ SM-I130 خواهد بود، بنابراین تأیید می‌شود دستگاهی که در Geekbench مشاهده شده، هدست XR آتی این شرکت است.

این دستگاه از تراشه Snapdragon XR2 + Gen 2 خواهد بود که در اوایل سال جاری معرفی شد. این تراشه به همراه 16 گیگابایت حافظه رم ارائه خواهد شد. در بخش نرم افزاری سیستم عامل اندروید 14 اینجا نشان داده می‌شود.

این ترکیب سخت افزاری و نرم افزاری در تست تک هسته‌ای 1076 امتیاز و در تست چند هسته‌ای 2078 امتیاز کسب می‌کند.

تراشه Snapdragon XR2 + Gen 2 که با همکاری گوگل و سامسونگ طراحی شده است، در هدست های واقعیت افزوده (AR)، واقعیت توسعه یافته (XR)، واقعیت ترکیبی (MR) و واقعیت مجازی (VR) استفاده خواهد شد.

این تراشه می‌تواند نمایشگری به رزلوشن 4.3K را با رفرش‌ریت 90 هرتز برای هر چشم مدیریت کند.

تراشه مذکور دارای یک CPU شش هسته‌ای با سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی Adreno است. این پردازنده گرافیکی می‌تواند ویدیوهای 8K با 60 فریم بر ثانیه را پخش کند و ویدیوهای 8K با 30 فریم بر ثانیه یا 4K با 60 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این تراشه با رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 همراه خواهد شد.

کوالکام Snapdragon XR2+ Gen 2 رسما معرفی شد: تراشه هدست آینده سامسونگ و گوگل

تراشه جدید کوالکام به طور همزمان بیش از 12 دوربین را برای نمای زنده و ردیابی بدن و دست برای تعامل رابط کاربری کنترل می‌کند. کوالکام ادعا می‌کند که فقط ۱۲ میلی‌ثانیه تأخیر برای فید پخش زنده دارد و چنین تأخیر بسیار کوتاهی باعث می‌شود در هنگام استفاده از هدست‌های XR، تجربه کلی بهتری داشته باشیم. این تراشه همچنین دارای Wi-Fi 7 و بلوتوث 5.3 داخلی است.

برخی گزارش ها ادعا می‌کنند که سامسونگ اولین هدست XR خود را اواسط پاییز ۱۴۰۳ رونمایی خواهد کرد و کیت‌های توسعه را همزمان برای توسعه دهندگان برنامه و بازی ارسال می‌کند. این هدست می تواند جایی حوالی اواخر زمستان امسال یا بهار سال بعد به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

نظر شما چیست؟ به هدست سامسونگ امیدوار هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)