حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام Snapdragon XR2+ Gen 2 رسما معرفی شد: تراشه هدست آینده سامسونگ و گوگل

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام، واقعیت ترکیبی

کمپانی کوالکام امروز رسماً قدرتمندترین تراشه مخصوص هدست‌های واقعیت گسترده خود را با نام Snapdragon XR2+ Gen 2 معرفی کرد که با تمرکز بر ارائه «تجارب واقعی‌تر و دقیق‌تر» ارائه خواهد شد. این شرکت همچنین تأیید کرده است که چیپست جدید خود در هدست‌های نسل آینده سامسونگ و گوگل که رقیب ویژن پرو اپل نیز به‌شمار می‌روند، مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

تراشه کوالکام Snapdragon XR2+ Gen 2

ارتقای بزرگ نسل جدید تراشه Snapdragon XR2+ Gen 2 نسبت‌به Snapdragon XR2 Gen 2 که در سپتامبر 2023 معرفی شد، پشتیبانی از وضوح تصویر 4.3K در هر چشم با نرخ 90 فریم‌برثانیه است. کوالکام می‌گوید این حالت امکان را برای «تصاویر بصری بسیار واضح» در موارد استفاده مختلف مانند نمایشگری در مقیاس اتاق، ابعاد واقعی نمایش‌ها و دسکتاپ مجازی فراهم می‌کند.

تراشه کوالکام Snapdragon XR2+ Gen 2

تراشه کوالکام Snapdragon XR2+ Gen 2

تراشه Snapdragon XR2+ Gen 2 کوالکام با افزایش 15 درصدی در فرکانس GPU و 20 درصد افزایش فرکانس CPU نسبت‌به نسل پیشین خود و همچنین پشتیبانی از بیش از 12 دوربین همزمان برای ردیابی دست و سایر قسمت‌های بدن کاربران ارائه می‌شود.

سایر مشخصات این چیپست عبارتند از ویدیوی تمام رنگی 12 میلی‌ثانیه و پشتیبانی از Wi-Fi 7. این تراشه اسنپدراگون برای موارد استفاده در واقعیت گسترده درنظر گرفته شده است، درحالی‌که کوالکام همچنین یک خانواده AR را با هدف عینک‌های هوشمند نیز در سبد محصولات خود دارد.

پس از اعلام همکاری کوالکام با سامسونگ و گوگل در فوریه سال گذشته، این شرکت امروز بار دیگر تأکید کرد که با این برندها همکاری نزدیک دارد.

Inkang Song، معاون و رئیس تیم استراتژی فناوری سامسونگ الکترونیکس، بیان می‌کند:

«سامسونگ از همکاری با Qualcomm Technologies و Google در ایجاد انقلابی دوباره در صنعت تلفن همراه هیجان‌زده است. با تخصص سامسونگ در موبایل و تعهد مشترک ما، هدف ما ایجاد بهترین تجربه XR در کلاس برای کاربران گلکسی است.»

شهرام ایزدی، معاون AR گوگل، نیز بیان می‌کند:

«ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با Qualcomm Technologies و Samsung در آینده فراگیر و فضایی XR هستیم. ما از اینکه اکوسیستم اندروید از قابلیت‌های Snapdragon XR2+ Gen 2 بهره می‌برد و تجربه‌های جدیدی را فراهم می‌کند، هیجان‌زده هستیم.»

کوالکام می‌گوید بیش از 5 تولیدکننده دیگر روی دستگاه‌هایی کار می‌کنند که از Snapdragon XR2+ Gen 2 پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه‌ها شامل هدست آینده سامسونگ و گوگل نیز می‌شود، درحالی‌که دیگر شرکای دیگری مانند HTC Vive ،Immersed، و Play for Dream (YVR سابق) نیز وجود دارند. کوالکام همچنین یک نمونه هدست آزمایشی (تصویر بالا) با همکاری Goertek نیز در اختیار دارد.

نظر شما درباره تراشه کوالکام اسنپدراگون XR2+ Gen 2 برای هدست‌های واقعیت گسترده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی