حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه 5G اختصاصی شیائومی نیمه اول سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، شیائومی

ماجرای ساخت تراشه اختصاصی، ماجرای ساده‌ای نیست. برند Xiaomi بارها تلاش کرده تا تراشه‌هایی با برند خود را توسعه دهد، تولید کند و در محصولات استفاده نماید. با این حال اصلا نمی‌توان آن‌ها را در این زمینه “موفق” دانست. امروز اما گزارشی داریم و می‌گوید تراشه 5G اختصاصی شیائومی نیمه اول سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

تراشه 5G اختصاصی شیائومی

شیائومی که در جمع سه برند برتر از نظر فروش جهانی گوشی‌های هوشمند قرار دارد، مدتی است که گوشی‌هایی با تراشه‌های کوالکام، مدیاتک و Unisoc (یا Speedtrum سابق) عرضه می‌کند.

اوایل سال جاری، گزارش‌ها ادعا کردند که شیائومی و Unisoc برای توسعه مشترک یک تراشه 4 نانومتری با یکدیگر متحد شده‌اند. گزارش جدید نشان می‌دهد که اولین تراشه با نام تجاری شیائومی از این همکاری قرار است اوایل سال 2025 عرضه شود.

Unisoc

Unisoc

این خبر را از یک منبع قابل اعتماد منتشر شده که تا کنون برخی از پیش‌بینی‌های کلیدی را در مورد تراشه آینده شیائومی به اشتراک گذاشته است. طبق شنیده‌ها، این تراشه بر روی گره 4 نانومتری N4P TSMC ساخته خواهد شد و دارای مودم 5G است که توسط Unisoc توسعه میابد.

انتظار می‌رود که این تراشه عملکردی در سطح اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را ارائه دهد که تراشه پرچم‌دار کوالکام بود و محصولات پرچمدار 2021 و 2022 را تغذیه می‌کرد.

این اولین مرتبه‌ای نیست که شیائومی تلاش خود را در توسعه تراشه اختصاصی امتحان می‌کند. در سال 2017، این برند گوشی هوشمند Mi 5c خود را با تراشه اختصاصی Surge S1 عرضه کرد.

این یک تراشه میان رده شیائومی با فناوری ۲۸ نانومتری بود که ۸ هسته Cortex A53 داشت. نیمی از این هسته‌ها در فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و نیمی دیگر با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی Mali-T860 کار می‌کردند.

اولین تلفن هوشمند شیائومی با پردازنده اختصاصی معرفی شد

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید سال ۲۰۲۵ می‌تواند برای ایده تراشه اختصاصی شیائومی سال خوبی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)