حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بعضی محصولات مجهز به استاندارد شارژ بی سیم Qi2 قابلیت آهنربایی ندارند

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | فناوری‌های نوین

احتمالا شما هم شنیده‌اید که نسل دوم استاندارد همگانی شارژ وایرلس یعنی Qi2 (“چی ۲” خوانده می‌شود) به عنوان “MagSafe برای اندروید” شناخته می‌شود. خب باید این موضوع را در ذهن خود اصلاح کنید چون بعضی محصولات مجهز به استاندارد شارژ بی سیم Qi2 قابلیت آهنربایی ندارند!

استاندارد شارژ بی سیم Qi2

پروفایل قدرت مغناطیسی یا MPP توسط اپل ارائه شده و اساساً همان MagSafe اما بدون نام تجاری اپل است. همچنین Extended Power Profile یا EPP را داریم که نسبت به نسل اول استاندارد Qi بهبود یافته، اما قابلیت آهنربایی را شامل نمی‌شود.

راه‌هایی برای تشخیص اینکه کدام دستگاه‌ها از MPP پشتیبانی می‌کنند و کدام‌ها نه وجود دارد، اما روش آسانی نیست. دستورالعمل‌های اولیه نشان می‌داد که اگر دستگاه دارای قابلیت آهنربای باشد، لوگوی Qi2 باید داخل دایره قرار بگیرد و اگر بدون این ویژگی بود، بدون دایره باشد. به تصویر زیر توجه کنید:

تصویر راست بدون قابلیت آهنربایی، تصویر چپ با این قابلیت

تصویر راست بدون قابلیت آهنربایی، تصویر چپ با این قابلیت

با این حال، به نظر می رسد که تنظیم‌گر مقررات نظر خود را در مورد این موضوع تغییر داده که بدون ایجاد سردرگمی برای کاربران نخواهد بود.

گوشی HMD Skyline اولین محصول اندرویدی است که از Qi2 پشتیبانی می کند و دارای آهنرباهای داخلی است، بنابراین از شارژ MPP پشتیبانی می کند. با این حال لوگوی Qi2 روی جعبه آن، دایره ندارد.

دستورالعمل دیگری وجود دارد که می‌گوید، محصولات بدون آهنربا باید از لوگوی اصلی Qi به جای آرم Qi2 استفاده کنند، بنابراین این کاری است که HMD انجام داد.

جالب اینجاست که کیس شارژر گلکسی رینگ سامسونگ از Qi2 نیز پشتیبانی می کند، اما قابلیت آهنربایی ندارد. در لیست زیر می‌توانید تفاوت بین این محصول و گوشی HMD را ببینید:

شاید خنده‌دار باشد اما شیائومی یک پاوربانک آهنربایی Qi2 دارد، حتی با وجود اینکه هیچ محصولی ندارد که بتواند به درستی از آن استفاده کند! البته که احتمالا این پاوربانک آن‌ها کاربران اپل را نشانه گرفته است.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ فکر نمی‌کنید باید یک دستورالعمل واحد درباره این استاندارد جدید داشته باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)