حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Magsafe اپل با استاندارد Qi2 به محصولات اندرویدی خواهد آمد

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | فناوری‌های نوین، لوازم جانبی

بیش از ۳ سال پیش بود که ویژگی MagSafe با سری آیفون ۱۲ به بازار موبایل وارد شد. شاید از آن زمان تاکنون آن‌چنان فراگیر نشده باشد اما ویژگی دوست داشتنی محسوب می‌شود. اگر کاربر اندروید هستید و از نبود آن ناراحتید، خبر خوبی برای شما داریم. قابلیت Magsafe اپل با استاندارد Qi2 به محصولات اندرویدی خواهد آمد.

استاندارد Qi2 قابلیت مشابه MagSafe را به محصولات اندرویدی اضافه می‌کند

استاندارد Qi2 (به فارسی “چی دو“)، استاندارد جدیدی برای شارژ بی‌سیم است که توسط کنسرسیوم برق بی‌سیم (WPC) در ژانویه 2023 معرفی شد. اگرچه مدت‌ها پیش رونمایی شد، اما قرار است به زودی به محصولات تجاری راه پیدا کند. از نظر فنی، ما باید از ماه آتی میلادی شاهد شارژرهای بی‌سیم دارای استاندارد Qi2 باشیم.

استاندارد Qi2

استاندارد Qi2

چیزی که شارژرهای بی‌سیم Qi2 را برای اکوسیستم اندروید هیجان‌انگیز می‌کند این است که اپل نقش مهمی در تبیین استاندارد Qi2 داشت. تیم کوک و اپل کاری عجیب و غریب انجام دادند. آنها تصمیم گرفتند فناوری اصلی MagSafe اپل را با WPC (و بنابراین اکوسیستم اندروید) به طور آشکار و رایگان به اشتراک بگذارند.

استاندارد شارژ بی سیم Qi2 با قابلیت MagSafe برای اندروید (و آیفون) یک موقعیت برد/برد برای همه است. آیفون پورت USB-C را دریافت کرد و اکنون اپل (کم و بیش) به دنیای اندروید اجازه دسترسی به مزایای MagSafe را می‌دهد، پس همه باید خوشحال باشند.

توجه به این نکته مهم است که همه شارژرهای Qi2 مغناطیسی نیستند. در حقیقت دو نوع شارژر Qi2 وجود خواهد داشت:

  1. ۱- یکی از آنها دارای پروفایل برق مغناطیسی اپل (MPP) با حداکثر توان 15 وات است که آن را با عنوان MagSafe می‌شناسیم.
  2. ۲- مدل دوم شارژرهای Qi2 مبتنی بر «پروفایل قدرت گسترده» (EPP) است که از MagSafe پشتیبانی نمی‌کند، اما سرعت شارژ 30 وات را ارائه می‌دهد.

شما کدام را دوست دارید؟ سرعت بیشتر یا اتصال آهنربایی به پشت گوشی را؟

به لطف تخصص و فناوری پشت MagSafe اپل، نسل بعدی شارژرهای بی سیم Qi2 برای اکوسیستم اندروید بهبودهایی را در دو زمینه به همراه خواهد داشت.

اولین مورد مربوط به راندمان شارژ بی سیم است. طبیعتا می‌دانیم که شارژ بی‌سیم نه تنها کندتر از شارژ سیمی است، بلکه کارایی آن نیز بسیار کمتر است، زیرا موبایل بیشتر گرم می‌شود و اغلب اوقات دقیقا روی محل شارژ قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل است که گاهی اوقات از خواب بیدار می‌شوید و می بینید که گوشی شما اصلا شارژ نشده است.

به جز مسئله شارژ، استاندارد Magsafe دامنه قابل توجهی از لوازم جانبی مانند نگه‌دارنده موبایل و قاب‌های خاص را نیز ممکن می‌کند. باید دید که آیا تولیدکنندگان اندرویدی نیز به ارائه چنین لوازمی اقدام می‌کنند یا خیر.

در مجموع فناوری Qi2 می‌تواند آینده جذاب‌تری برای فناوری شارژ بی‌سیم رقم بزند. نظر شما چیست؟ منتظر آن هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)