حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با تغییر راهبرد مدیاتک، تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ زودتر از موعد معرفی می‌شود

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، مدیاتک

تراشه‌ساز تایوانی مدیاتک شاید محبوب‌ترین اسم در بین کاربران حرفه‌ای نباشد اما کم‌کم تلاش می‌کند تا این تصویر خود را اصلاح کند. طی سال‌های اخیر تراشه‌های وسوسه برانگیزی توسط آن‌ها عرضه شده و به نظر می‌رسد که آن‌ها اصلا از سرعت حرکت خود کم نکرده و حتی سریع‌تر به پیش می‌روند. به تازگی گزارشی داریم که ادعا می‌کند با تغییر راهبرد مدیاتک، تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ زودتر از موعد معرفی می‌شود.

تغییر زمان معرفی سنتی تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک

به طور معمول، مدیاتک پردازنده های سطح بالای خود را در اواخر پاییز هر سال معرفی می‌کند. با این حال و طبق گزارش‌ها، این شرکت حالا در نظر دارد تا اواسط پاییز امسال موبایل‌های پرچمدار مجهز به تراشه Dimensity 9400 عرضه شوند. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تراشه مذکور حتی زودتر رونمایی شود.

این تراشه رقیب اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام است که قرار است ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ رونمایی شود.

تاریخ رونمایی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مشخص شد

گزارش جدید درباره تراشه پرچمدار مدیاتک، تاییدکننده گزارش قبلی است که می‌گفت سری Vivo X200 یا سری Oppo Find X8 که از Dimensity 9400 استفاده می‌کنند، احتمالا قبل از سری Xiaomi 15 عرضه خواهند شد. این سری پرچمدار شیائومی احتمالا اولین محصولات با پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 کوالکام خواهند بود.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً اواخر پاییز ۱۴۰۳ عرضه خواهند شد. در همین بین اشاره‌ای به یک تراشه میان‌رده (احتمالا پریمیوم) از کوالکام می‌شود که با رقیب مدیاتکی خود یعنی Dimensity 8400 رقابت خواهد کرد. با این حال دیمنسیتی ۸۴۰۰ می‌تواند قدرتمند و ارزان باشد، در نتیجه این منبع توصیه می‌کند که برخی کاربران بهتر است منتظر ارائه آن باشند.

به هر صورت نسل قبلی آن یعنی دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا واقعا ما را غافلگیر کرده بود.

در حالی که مشخصات دقیق Dimensity 9400 هنوز نامشخص است، اطلاعات قبلی نشان می‌داد که برای بهبود عملکرد و عمر باتری بهتر، با فناوری ۳ نانومتری ساخته می‌شود.

این تراشه دارای معماری ارتقا یافته CPU با هسته جدید Cortex-X925 به عنوان هسته قدرنمند آن خواهد بود. اگر گزارش‌های غیررسمی را باور کنیم، این هسته جدید تا 30 درصد افزایش عملکرد تک هسته‌ای را نسبت به نسخه قبلی خود ارائه خواهد داد.

علاوه بر این، انتظار می‌رود این تراشه در حالی که 30 درصد انرژی کمتری نسبت به Snapdragon 8 Gen 3 برای کارهای مشابه مصرف می‌کند، به این هدف دست یابد.

گفته شده تراشه Dimensity 9400 اولین تراشه‌ای است که از حافظه رم فوق سریع 10.7 گیگابیت بر ثانیه LPDDR5x سامسونگ استفاده می کند که سریع ترین نمونه در صنعت است.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه‌های جدید مدیاتک هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)